Matryca |
Matryca CMOS typu Super 35 mm |
System |
Filtr kolorów podstawowych RGB (matryca Bayera) |
Łączna liczba pikseli matrycy |
9,84 megapiksela |
Liczba efektywnych pikseli matrycy |
Około 8,29 megapiksela (3840 × 2160) |
Minimalny poziom światła |
Tryb 59,94 Hz - 0,3 luksa (obiektyw f/1,2, 24 dB, tryb PF29,27, czas naświetlania 1/30 s) Tryb 50 Hz - 0,25 luksa (obiektyw f/1,2, 24 dB, tryb PF25, czas naświetlania 1/25 s) |
Czułość |
Tryb 59,94 Hz: F9 (1920 × 1080/59,94i, ISO 640 (0 dB), 2000 luksów, odbicie 89,9%) Tryb 50 Hz: F10 (1920 × 1080/50,00i, ISO 640 (0 dB), 2000 luksów, odbicie 89,9%) |
Stosunek sygnału do szumu |
Tryb 59,94 Hz: 54 dB (standardowo) (1920 × 1080/PF29,97, bazowa czułość Canon Log ISO 850 (zakres dynamiczny 800%)) Tryb 50Hz: 54 dB (standardowo) (1920 × 1080/PF25, bazowa czułość Canon Log ISO 850 (zakres dynamiczny 800%)) |
Zakres dynamiczny |
Podczas normalnego filmowania: 300% Z korekcją Canon Log Gamma: 800% Z ustawieniem szerokiego zakresu dynamicznego (Wide DR): 800% (przy ISO 850 i więcej/zysk 2,5 dB lub więcej) |
Rozdzielczość pozioma |
W zależności od zastosowanego obiektywu |
Mocowanie obiektywu |
Mocowanie Canon EF, obiektywy EF-S i EF Cinema |
Ogniskowa |
Odpowiadająca 1,53-krotności ogniskowej obiektywów EF; w przypadku obiektywów typu Cinema taka jak ogniskowa obiektywu |
Korekcja winietowania |
TAK (w zależności od zastosowanego obiektywu) |
Filtr połówkowy szary |
4 szklane filtry w korpusie kamery: przezroczysty, 2 stopnie, 4 stopnie, 6 stopni. Obsługa za pomocą pokrętła na korpusie |
Regulacja ostrości |
(A) Ręczna za pomocą pierścienia regulacji ostrości; (B) tryb ONE SHOT AF i (C) ciągły autofokus są również dostępne. System AF: technologia Dual Pixel CMOS AF² System detekcji sygnału wideo TTL (detekcja kontrastu) przy wybranym AF twarzy¹ AF Z WYKRYWANIEM TWARZY: z opcją priorytetu twarzy lub AF tylko dla twarzy |
Sterowanie przysłoną |
Za pomocą korpusu, rączki, funkcji zdalnego sterowania lub trybu Push Auto Iris. Sterowanie ciągłe Auto Iris dostępne w przypadku niektórych obiektywów EF-S STM¹ |
System stabilizacji obrazu |
W zależności od zastosowanego obiektywu |
Typ |
DIGIC DV 4 |
Nośnik zapisu filmu |
Karty pamięci SD/SDHC/SDXC (2 gniazda na kartę) |
Czas nagrywania |
Karta pamięci SD 64 GB: maks. 5 godz. i 5 min (1920 × 1080 w trybie 28 Mb/s VBR) |
Format pliku nagrania |
AVCHD/MP4. Możliwość nagrywania w dwóch formatach |
Format nagrania |
AVCHD: MPEG-4 AVC/H.264 28/24/17 Mb/s, 1920 × 1080; 7 Mb/s (1440 × 1080). CAŁE PRÓBKOWANIE VBR/4:2:0 MP4: AVC/H.264 35/24/17 Mb/s, 1920 × 1080. 4 Mb/s, 1280 × 720; 3 Mb/s, 640 × 360. CAŁE PRÓBKOWANIE VBR/4:2:0 |
Zarejestrowana liczba klatek na sekundę |
AVCHD: TRYB 59,94 Hz(NTSC). 28 Mb/s: 59,94P. 24/17/7 Mb/s: 59,94i/PF29,97/23,98P Tryb 50,00 Hz (PAL). 28 Mb/s: 50,00P. 24/17/7 Mb/s: 50,00i/PF25 MP4: TRYB 59,94 Hz (NTSC). 35 Mb/s: 59,94P. 29,97P/23,98P: 24/17/7/4/3 Mb/s Tryb 50,00 Hz (PAL). 35 Mb/s: 50,00P. 24/17/7/4/3 Mb/s: 25,00P |
Zwolnione/przyspieszone tempo |
TAK (tylko w trybie HD MP4. Nagrywanie w przyspieszonym tempie 2,5x, nagrywanie w zwolnionym tempie 0,5x) |
Interwał zapisu |
NIE |
Tryb nagrywania ciągłego |
TAK. (W celu pełnego wykorzystania możliwości tej funkcji należy użyć zgodnego oprogramowania do montażu nieliniowego) |
Buforowanie (do pamięci podręcznej) |
TAK (3 sekundy) |
Nagrywanie z przełączaniem |
tak |
Możliwość nagrywania do dwóch gniazd (jednocześnie) |
TAK. AVCHD + AVCHD/AVCHD + MP4/MP4 + MP4 |
Konwersja HD->SD |
TAK. Odwrócenie obrazu w pionie, w poziomie lub na obu osiach. |
Wewnętrzne przesyłanie danych |
FILM: tak (z karty SD na kartę SD) |
Nośnik zapisu zdjęć |
KARTY PAMIĘCI SD/SDHC/SDXC. W celu zapewnienia pełnej zgodności funkcji zaleca się użycie kart klasy 10. |
Jakość zdjęć |
Podczas nagrywania filmu: 1920 × 1080/1280 × 720/640 × 360 Zależna od wybranego trybu nagrywania. Tryb odtwarzania filmu: 1920 × 1080 |
LCD
|
|
Rozmiar |
Organiczny wyświetlacz LED (OLED) 8,8 cm, 100% pola widzenia |
Punkty |
1,23 milionów (w przybliżeniu) |
Regulacja jakości obrazu |
Jasność, kontrast, kolor, ostrość, luminancja, balans koloru |
Regulowane |
Góra/dół/lewo/prawo, zależnie od konfiguracji kamery |
Monitor kształtu fali |
TAK |
Wspomaganie regulacji ostrości |
Uwydatnianie Powiększanie (25 punktów do wyboru, tryb ręcznego ustawiania ostrości) Edge Monitor (korzystając z wyświetlonego kształtu fali) |
Uwydatnianie |
Uwydatnianie częstotliwości 1, Uwydatnianie częstotliwości 2 (możliwość indywidualnego ustawienia koloru, wzmocnienia, częstotliwości) |
Zebra |
Poziom 1; Poziom 2; Obydwa Wyjście HD-SDI lub HDMI DO WYBORU |
Oznaczenia |
Wł./Wył. (współczynnik proporcji obrazu, znacznik proporcji obrazu, obszar strefy bezpieczeństwa, strefa bezpieczeństwa, siatka, poziomo, środek) |
Wizjer elektroniczny (EVF)
|
|
Rozmiar |
1,15 cm |
Punkty |
1,23 miliona (w przybliżeniu), 99,8% pola widzenia |
Regulacja jakości obrazu |
Jasność, kontrast, kolor, ostrość, podświetlenie |
Regulowane |
TAK |
Soczewka korekcyjna |
+ 2,0 do -5,5 dioptrii |
Wejście audio |
Wejścia XLR zasilane fantomowo 48 V (x2) na uchwycie; 3,5 mm gniazdo mikrofonowe w obudowie kamery |
Wyjście słuchawkowe |
Gniazdo stereo 3,5 mm |
Wyjście wideo do monitora |
Nie |
HDMI |
TAK (typu A, tylko wyjście) |
IEEE 1394 (Firewire) |
NIE |
USB |
TAK (Mini-B, USB 2.0 Hi-Speed, tylko wyjście) |
Wyjście HD/SD-SDI |
Nie |
Kod czasowy |
TAK (nałożony na sygnał wyjściowy HDMI, do wyboru) |
Genlock |
Nie |
Synch |
Nie |
Wyjście komponentowe |
Nie |
Złącze AV |
TAK (tylko wyjście) |
Wejście DC |
TAK |
Terminal pilota zdalnego sterowania |
Gniazdo 2,5 mm typu mini jack. Zgodne z modelem RC-V100 |
Złącze sterowania bezprzewodowego |
nie |
Wykresy kolorów |
EBU/SMPTE, (tryb 50,00 Hz) SMPTE/ARIB (tryb 59,94 Hz) |
Dioda zapisu |
tak |
Stopka akcesoriów |
Tak (stopka typu "cold shoe"; 2 lokalizacje: wierzch korpusu, front uchwytu) |
Przycisk użytkownika |
TAK. |
FUNKCJE REJESTRACJI
|
|
Ustawienie ekspozycji i pomiary |
Ekspozycja ustawiana ręcznie, zależna od czasu naświetlania; ustawienia przysłony, ustawienia ISO/wzmocnienia i ustawienia filtru ND Opcje pomiaru w trybach Push Auto Iris/ciągły AI: (i) Standard (pomiar centralnie ważony) (ii) Światło punktowe (iii) Oświetlenie z tyłu (kompensacja) |
Kompensacja ekspozycji |
TAK. Funkcja przesunięcia AE. ±2, ±1.75, ±1.5, ±1.25, ±1.0, ±0.75, ±0.5, ±0.25, ±0 |
Tryb automatycznej ekspozycji* |
TAK. Ciągły Auto Iris (obiektywy firmy Canon z silnikiem krokowym (STM)) |
Tryb Push Auto Iris |
TAK (obiektywy EF i EF-S. Niedostępny z obiektywami EF Cinema) |
Blokada ekspozycji |
nie |
Ustawienie automatycznego sterowania wzmocnieniem |
Nie |
Czułość ISO |
Wyświetlanie co 1 stopień: 320, 400, 800, [850], 1600, 3200, 6400, 12800, 20000. Włączony tryb rozszerzonego zakresu: 320, 400, 800, [850], 1600, 3200, 6400, 12800, 25600, 51200, 80000,102400 Wyświetlanie co 1/3 stopnia: 320, 400, 500, 640, 800, [850], 1000, 1250, 1600, 2000, 2500, 3200, 4000, 5000, 6400, 8000, 10000, 12800, 16000, 20000; włączony tryb rozszerzonego zakresu: 25600, 32000, 40000, 51200, 64000, 80000, 102400 |
Ustawienie wzmocnienia |
NORMAL (NORMALNE): -6 dB, -3 dB, 0 dB, 3 dB, 6 dB, 9 dB, 12 dB, 15 dB, 18 dB, 21 dB, 24 dB, 27 dB, 30 dB Włączony tryb rozszerzonego zakresu: 33 dB, 36 dB, 39 dB, 42 dB, 44 dB FINE (PRECYZYJNE): od -6 dB do 24 dB (z krokiem co 0,5 dB) |
Czas naświetlania
|
|
Tryby kontroli |
Off (Wył.); Speed (Czas otwarcia); Angle (Kąt); Clear Scan (CS) (Krótkie czasy); Slow Shutter (SLS) (Długa ekspozycja) |
Czas naświetlania |
1/3 do 1/2000, w zależności od liczby klatek/s oraz trybu sterowania migawką (Shutter Control Mode) |
Kąt migawki |
11,25º do 360º, w zależności od liczby klatek na sekundę |
Długa ekspozycja (SLS) |
1/3, 1/4, 1/6, 1/8, 1/12, 1/15, 1/25, 1/30, w zależności od liczby klatek na sekundę i trybu częstotliwości kamery |
Wybór krótkich czasów naświetlania |
Tryb 59,94 Hz: 59,94i: 59,94-250,51 Hz/PF 29,97: 29,97-250,51 Hz/23,98P: 23,98-250,51 Hz Tryb 50,00 Hz: 50,00i: 50-250.51 Hz/ PF25,00: 25-250.51 Hz |
Niestandardowy tryb obrazu
|
|
Zapisane konfiguracje |
9, w tym 3 wstępne ustawienia (CINEMA, szeroki zakres dynamiczny (Wide DR) i EOS Std) |
Nośnik zapisu |
Karta pamięci SD/SDHC (wszystkie dane ustawień własnych oraz metadane), do 20 obrazów niestandardowych na kartę |
Gamma |
9 profilów |
Canon Log Gamma |
TAK |
Główne ustawienia przyciemniania |
-50 do +50 |
Główne ustawienie czerni |
-50 do +50 dla każdego z kanałów R, G, B |
Poziom gamma czerni |
Regulowany poziom, zakres i punkt |
Optymalizacja nasycenia koloru |
Regulacja nasycenia kolorów w zakresie -50 do +50 stopni |
Redukcja prześwietlenia |
Regulacja właściwości ekspozycji, określenie punktu początkowego, szczytowego oraz nasycenia |
Ostrość |
Adjustment for Level (Regulacja dla poziomu), H Detail Freq. (Uwydatnianie szczegółów w poziomie), Coring, HV Detail Balance (Balans szczegółów w poziomie/pionie), Limit (Ograniczenie), Select (Wybór), Knee Aperture (Wyostrzenie jasnych obiektów) oraz Level Dependent Sharpness (Ostrość zależna od poziomu) |
Redukcja szumów |
Wyłączona, włączona (1 do 12) |
Szczegółowość odwzorowania skóry |
Off (Wył.), Low (Niska), Middle (Średnia), High / Hue (Wysoka/odcień), Chroma (Nasycenie), Brightness (Jasność), Area (Obszar), Y Lev (Poziom Y) |
Selektywna redukcja szumów |
Off (Wył.), Low (Niska), Middle (Średnia), High / Hue (Wysoka/odcień), Chroma (Nasycenie), Brightness (Jasność), Area (Obszar), Y Lev (Poziom Y) |
Matryca kolorów |
Regulacja fazy, wzmocnienia i RGB w połączeniu z wyborem ustawień Gamma |
Balans bieli |
od -50 do +50, wzmocnienie R, wzmocnienie B |
Korekcja kolorów |
Wybór obszaru / rewizja dwóch obszarów |
Poziom ustawienia |
-50 do +50, Wł./Wył. |
Ograniczenie 100% IRE |
Ograniczenie wyjścia do 100% po regulacji konfiguracji |
Dane techniczne dotyczące Wi-Fi i GPS
|
|
Wi-Fi |
IEEE 802.11 b/g/n (2,4 GHz)/IEEE 802.11 a/n (5 GHz. Niedostępne w niektórych krajach) Uwierzytelnianie: otwarty/WPA-PSK/WPA2-PSK System szyfrowania: WEP-64, WEP-128, TKIP, AES Maks. Prędkość transmisji: 150 Mb/s (2,4/5 GHz, IEEE802.11n) |
Informacje GPS (moduł dodatkowy) |
Szerokość i długość geograficzna / wysokość, uniwersalny czas koordynowany (UTC) |
Balans czerni
|
|
Regulacja balansu czerni |
TAK |
System zliczania w górę |
Regen, RecRun, FreeRun, Hold (dla niektórych częstotliwości nagrywania klatek dostępny system Drop frame), NDF tylko w trybie 24P |
Ustawienie wartości początkowej |
Wybór "00:00:00:00", ustawienie, kasowanie |
Dźwięk
|
|
Nagrywanie |
AVCHD: 16-bitowy, 2-kanałowy (48 kHz) format Linear PCM w przypadku wybrania opcji 28 lub 24 Mb/s LPCM Dolby Digital w przypadku wybrania opcji 28/24/17/7 Mb/s 2 KANAŁY MP4: MPEG-4 AAC-LC (16-bitowy/48 KHz); szybkość transmisji bitów: 35-17 Mb/s, 256 kb/s; mniej niż 4 Mb/s: 128 kb/s |
Sterowanie |
Niezależne ograniczniki i ustawienia automatyczne/ręczne |
Osłabienie mikrofonu |
TAK, do obsługi wbudowanego mikrofonu (w module uchwytu) i gniazda mikrofonu 3,5 mm |
Miernik poziomu mikrofonu |
tak |
Dołączone |
Oprogramowanie Data Import Utility, moduł uchwytu z mikrofonem, podpórka kciuka, uchwyt, płytka adaptera statywu, pasek na ramię SS-1200, zaślepka wizjera elektronicznego, ładowarka CG-940, akumulator BP-955, kompaktowy zasilacz sieciowy CA941(poza USA), podstawa statywu TB-1, muszla oczna |
Opcjonalnie |
Akumulatory: BP-955, BP-950G/970G/975, kompaktowy zasilacz sieciowy CA-935 (tylko funkcja ładowania), adapter statywu TA-100, mocowanie SBR-1000, odbiornik GPS GP-E2, pilot zdalnego sterowania RC-V100 |
Bateria
|
|
Pobór mocy |
Maks. około 10 W |
Czas nagrywania ciągłego |
Z dostarczonym akumulatorem BP-955: do 275 minut Z opcjonalnym akumulatorem BP-975: do 405 minut |
Wymiary |
147 × 174 × 169 mm: korpus i podpórka kciuka 188 × 189 × 219 mm: korpus, uchwyt boczny i muszla oczna 188 × 280 × 334mm: korpus, uchwyt, rączka górna, muszla oczna |
Wymienny uchwyt |
tak |
Waga |
1125 g |
Waga (z pełnym wyposażeniem) |
1950 g |
Zakres temperatury pracy |
-5ºC do +45ºC, 60% wilgotności względnej |