Panasonic AJ-PX270 - Kamera Cyfrowa
Panasonic AJ-PX270 to nowy kamkorder Panasonic klasy broadcast. W kamerze zastosowano wiele innowacyjnych rozwiązań oraz wyposażono ją w funkcje dostępne do tej pory tylko w dużych, naramiennych kamkorderach. Przede wszystkim jest to pierwsza kamera z możliwością zapisu a kodekami AVC-Intra 100/50 oraz LongGop 50/25 i AVC-Proxy. Zapis z jakością MASTER 10bit/4:2:2 także przy strumieniu danych 50Mbps i 25Mbps ale przy 4-krotnie mniejszej objętości plików.
AJ-PX270 to pierwszy ręczny rejestrator kamer P2HD z funkcją nagrywania AVC-ULTRA i wbudowanymi gniazdami kart microP2. Oprócz uznanego AVC-Intra100, AJ-PX270 ma AVC-LongG do rozszerzonego nagrywania i opcjonalny kodek AVC-Intra200 * 2 do nagrywania na poziomie głównym, oferujący szeroki zakres wyboru. Ten aparat kieszonkowy ma dwa wbudowane gniazda kart microP2 z funkcją jednoczesnego nagrywania, nowo zaprojektowany wielofunkcyjny kompaktowy obiektyw zmiennoogniskowy i opcje bezprzewodowego przepływu pracy.
AJ-PX270 obsługuje zarówno nagrywanie o niskiej, jak i wysokiej przepływności dzięki wbudowanej obsłudze rodziny kodeków AVC-ULTRA. AVC-LongG25 umożliwia rozszerzone nagrywanie w jakości transmisji 10 x 4: 2: 2 1920 x 1080 (4 razy dłużej niż AVC-Intra100). AJ-PX270 obsługuje również DV, DVCPRO, DVCPRO50 w standardzie dla nagrywania SD i DVCPRO HD, AVC-Intra 50, AVC-Intra 100 wraz z nowymi AVC-LongG6, G12, G25 i G50 jako standardem dla przekodowywania HD. Aby uzyskać jeszcze wyższą jakość nagrywania, AJ-PX270 obsługuje wizualnie bezstratny kodek AVC-Intra 200, jako opcję najwyższej jakości w jednym kompaktowym aparacie podręcznym.
Moc | 7,2 V DC (gdy używana jest bateria) |
DC 12V (gdy używany jest zasilacz sieciowy) | |
Pobór energii | 19,5 W (gdy używany jest monitor LCD) |
Temperatura pracy | 0 ° C do 40 ° C (32 ° F do 104 ° F) |
Wilgotność pracy: | 10% do 80% (bez kondensacji) |
Waga: | Około. 2,2 kg (4,9 funta) (tylko korpus, z wyłączeniem osłony obiektywu, baterii i akcesoriów) |
Około. 2,6 kg (5,7 funta) (w tym osłona obiektywu, dostarczony akumulator i uchwyt mikrofonu) | |
Wymiary: | 176 mm (wys.) X 171 mm (szer.) X 329 mm (gł.) (Bez występu) (6-15 / 16 cali × 6-23 / 32 cali × 12-15 / 16 cali) |
Urządzenie odbiorcze: | Matryca półprzewodnikowa MOS typu 1 × 3, 2,2 miliona pikseli × 3 |
Obiektyw: | Optyczny stabilizator obrazu, 22-krotny zoom optyczny z napędem |
F1,6 do F3,2 (f = 3,9 mm do 86 mm) | |
Konwersja 35 mm: 28 mm na 616 mm (16: 9) | |
Średnica filtra: | 72 mm |
System optyczny: | System pryzmatyczny |
Filtr ND: | WYŁ., 1/4, 1/16, 1/64 |
Najkrótsza odległość strzelania: | 1,1 m od przedniej soczewki |
Około. 0,06 m od obiektywu przedniego (gdy makro = włączone, na szerokim końcu) | |
Ustawienie wzmocnienia: | Przełącznik L / M / H - 3 dB do 18 dB (w krokach co 1 dB) |
(Ujemna wartość wzmocnienia występuje tylko w trybie [DUŻA CZUŁOŚĆ]). | |
(Przy przypisywaniu [S.GAIN] do przycisku USER: | |
Przełączanie między 24 dB, 30 dB i 36 dB) | |
Ustawienie temperatury barwowej: | ATW, ATW LOCK, Ach, Bch, ustawienie wstępne 3200 K / ustawienie wstępne 5600 K / VAR |
(Od 2000 K do 15000 K) | |
Czas otwarcia migawki: | Gdy [TRYB SYSTEMU] = 59,94 Hz |
• Tryb 60i / 60p: 1/60 (wyłączona migawka), 1/100 sek., 1/120 sek., 1/250 sek., 1/500 sek., 1/1000 sek., 1/2000 sek. | |
• Tryb 30p: 1/30 sek., 1/50 sek. (Wyłączona migawka), 1/60 sek., 1/120 sek., 1/250 sek., 1/500 sek., 1/1000 sek., 1/2000 sek. | |
• Tryb 24p: 1/24 sek., 1/50 sek. (Wyłączona migawka), 1/60 sek., 1/120 sek., 1/250 sek., 1/500 sek., 1/1000 sek., 1/2000 sek. | |
Gdy [TRYB SYSTEMU] = 50 Hz | |
• Tryb 50i / 50p: 1/50 (wyłączona migawka), 1/60 sek., 1/120 sek., 1/250 sek., 1/500 sek., 1/1000 sek., 1/2000 sek. . | |
• Tryb 25p: 1/25 sek., 1/50 sek. (Wyłączona migawka), 1/60 sek., 1/120 sek., 1/250 sek., 1/500 sek., 1/1000 sek., 1/2000 sek. | |
Długi czas otwarcia migawki: | Ustawienie jest możliwe, gdy [VFR] = [OFF] |
Gdy [TRYB SYSTEMU] = 59,94 Hz | |
• Tryb 60i / 60p: 1/1 sek., 1/2 sek., 1/4 sek., 1/6 sek., 1/15 sek., 1/30 sek. | |
• Tryb 30p: 1/1 sek., 1/2 sek., 1/4 sek., 1/6 sek., 1/15 sek. | |
• Tryb 24p: 1/1 sek., 1/2 sek., 1/4 sek., 1/6 sek., 1/12 sek. | |
Gdy [TRYB SYSTEMU] = 50 Hz | |
• Tryb 50i / 50p: 1/1 sek., 1/2 sek., 1/4 sek., 1/6 sek., 1/12 sek., 1/25 sek. | |
• Tryb 25p: 1/1 sek., 1/2 sek., 1/4 sek., 1/6 sek., 1/12 sek. | |
Migawka skanowania synchronicznego: | Gdy [TRYB SYSTEMU] = 59,94 Hz i [TYP SKANOWANIA SYNC] = [s] |
• Tryb 60i / 60p: 1 / 60,0 sek. do 1 / 249,8 sek. | |
• Tryb 30p: 1/30,0 sek. do 1 / 249,8 sek. | |
• Tryb 24p: 1 / 24,0 sek. do 1 / 249,8 sek. | |
Gdy [TRYB SYSTEMU] = 50 Hz i [TYP SKANOWANIA SYNC] = [s] | |
• Tryb 50i / 50p: 1 / 50,0 sek. do 1 / 250,0 sek. | |
• Tryb 25p: 1 / 25,0 sek. do 1 / 250,0 sek | |
Kąt otwarcia migawki: | 3,0 stopni do 180,0 stopni do 360,0 stopni (w krokach co 0,5 stopnia, wyświetlanie kąta |
Liczba klatek na sekundę podczas nagrywania VFR: | • 1080 / 59,94p: 1, 2, 4, 6, 9, 12, 15, 18, 20, 21, 22, 24, 25, 26, |
27, 28, 30, 32, 34, 36, 40, 44, 48, 54 i 60 (klatki na sekundę) | |
• 1080 / 50p: 1, 2, 4, 6, 9, 12, 15, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, | |
27, 28, 30, 32, 34, 37, 42, 45, 48 i 50 (klatek na sekundę) | |
Wrażliwość: | Tryb [WYSOKA CZUŁOŚĆ] |
F11 (2000 lx, 3200 K, 89,9% odbicie, 1080 / 59,94i) | |
F12 (2000 lx, 3200 K, 89,9% odbicie, 1080 / 50i) | |
Minimalne oświetlenie obiektu: | 0,02 lx (F1.6, wzmocnienie 18 dB, [1S.EXP.], [HIGH SENS.]) |
Zoom cyfrowy: | x2 / x5 / x10 |
Osłona obiektywu: | Kaptur z osłoną obiektywu |
Nośniki zapisu: | karta microP2, karta P2 |
Gniazdo nagrywania: | Gniazdo karty microP2 × 2, gniazdo karty P2 × 1 |
Format systemu: | 1080 / 59,94p, 1080 / 59,94i, 720 / 59,94p, 480 / 59,94i, 1080 / 50p, 1080 / 50i, 720 / 50p, 576 / 50i |
Format nagrywania: | AVC-Intra100 / AVC-Intra50 / AVC-LongG50 / |
AVC-LongG25 / AVC-LongG12 | |
Formaty DVCPRO HD / DVCPRO50 / DVCPRO / DV | |
Nagrywanie sygnału wideo: | 1080 / 59,94p, 1080 / 59,94i, 1080 / 29,97pN, 1080 / 23,98pN, |
720 / 59,94p, 480 / 59,94i, 480 / 29,97p | |
1080 / 50p, 1080 / 50i, 1080 / 25pN, 720 / 50p, 576 / 50i, 576 / 25p | |
Czas nagrywania / odtwarzania: | AVC-Intra100 / DVCPRO HD: 16 GB × 1 Ok. 16 min. 32 GB × 1 Ok. 32 min. 64 GB × 1 Ok. 64 min. |
AVC-Intra50 / AVC-LongG50 / DVCPRO50: 16 GB × 1 Ok. 32 min. 32 GB × 1 Ok. 64 min. 64 GB × 1 Ok. 128 min. | |
AVC-LongG25 / DVCPRO / DV: 16 GB × 1 Ok. 64 min. 32 GB × 1 Ok. 128 min. 64 GB × 1 Ok. 256 min. | |
AVC-LongG12: 16 GB × 1 Ok. 120 min. 32 GB × 1 Ok. 240 min. 64 GB × 1 Ok. 480 min. | |
Częstotliwość próbkowania: | AVC-Intra100 / AVC-Intra50 / AVC-LongG50 / |
AVC-LongG25 / AVC-LongG12 / DVCPRO HD | |
Y: 74,1758 MHz, PB / PR: 37,0879 MHz (59,94 Hz) | |
Y: 74,2500 MHz, PB / PR: 37,1250 MHz (50 Hz) | |
DVCPRO50 | |
Y: 13,5 MHz, PB / PR: 6,75 MHz | |
DVCPRO | |
Y: 13,5 MHz, PB / PR: 3,375 MHz | |
Kwantyzacja: | AVC-Intra100 / AVC-Intra50 / AVC-LongG50 / AVC-LongG25: 10 bitów |
AVC-LongG12 / DVCPRO HD / DVCPRO50 / DVCPRO / DV: 8 bitów | |
Format kompresji wideo: | AVC-Intra100 / AVC-Intra50: Profil wewnętrzny MPEG-4 AVC / H.264 |
AVC-LongG50 / AVC-LongG25 / AVC-LongG12: MPEG-4 AVC / H.264 | |
DVCPRO HD: Kompresja oparta na DV (SMPTE 370M) | |
DVCPRO50 / DVCPRO: Kompresja oparta na DV (SMPTE 314M) | |
DV: Kompresja DV (IEC 61834-2) | |
Nagrywanie sygnału audio: | AVC-Intra100 / AVC-Intra50: |
48 kHz / 16 bitów, 4 kanały i 48 kHz / 24 bity, przełącznik 4 kanały | |
AVC-LongG50 / AVC-LongG25: 48 kHz / 24 bity, 4 kanały | |
AVC-LongG12 / DVCPRO HD / DVCPRO50: 48 kHz / 16 bitów, 4 kanały | |
DVCPRO / DV: 48 kHz / 16 bitów, 4 kanały | |
Pokój nad głową: | Przełączane menu 12 dB / 18 dB / 20 dB |
Format pliku: | MOV |
Format kompresji wideo: | H.264 / AVC Baseline Profile, H.264 / AVC High Profile |
Format kompresji audio: | AAC-LC, liniowy PCM |
Przybliżony czas nagrywania (1 GB) * 2 | AVC-G6 2CH MOV: Ok. 13 min. |
SHQ 2CH MOV: ok. 25 min. | |
HQ 2CH MOV: ok. 78 min. | |
LOW 2CH MOV: Ok. 135 min. | |
WYJŚCIE SDI: | BNC × 1, HD (3G / 1,5G), SD: 0,8 V [pp], 75 Ω |
WYJŚCIE WIDEO: | BNC × 1, Używany również jako przełącznik GENLOCK IN, IN / OUT |
Kompozyt: 1,0 V [pp], 75 Ω | |
HDMI OUT: | HDMI × 1 |
(Złącze HDMI typu A, niezgodne z VIERA Link) | |
Wbudowany mikrofon: | Obsługuje mikrofon stereo |
WEJŚCIE AUDIO 1 / WEJŚCIE AUDIO 2: | XLR × 2, 3 piny. Wysoka impedancja wejściowa, wybór przełącznika LINE / MIC |
LINIA: 4 dBu / 0 dBu (menu do wyboru) | |
MIC: −40 dBu / −50 dBu / −60 dBu (menu do wyboru), | |
+48 åV on / off (wybór przełącznika) | |
WYJŚCIE DZWIĘKU: | Stereo mini jack 3,5 mm × 1, Poziom wyjściowy: 600 Ω, 316 mV |
Słuchawki: | Stereo mini jack 3,5 mm × 1 |
100 Ω, −16 dBV (obciążenie 32 Ω, przy maksymalnym poziomie wyjściowym) | |
Głośnik: | Średnica 20 mm, okrągła × 1 |
PILOT CAM: | Super mini jack o średnicy 2,5 mm × 1 ZOOM S / S Mini jack o średnicy 3,5 mm × 1 FOCUS IRIS |
GENLOCK IN: | BNC × 1, używany również jako przełącznik VIDEO OUT, przełącznik IN / OUT, 1,0 V [pp], 75 Ω |
TC IN / OUT: | BNC × 1 |
Używany jako zaciski wejściowe i wyjściowe, wybór przełącznika IN / OUT | |
Wejście: 1,0 V - 4,0 V [pp], 10 kΩ | |
Wyjście: 2,0 V ± 0,5 V [pp], niska impedancja | |
LAN: | 100BASE-TX / 10BASE-T |
URZĄDZENIE USB2.0 (urządzenie): | Typ złącza miniB, 4 piny |
HOST USB3.0 (host): | Złącze typu A, 9 pinów |
HOST USB2.0 (pod-host): | Złącze typu A, 4 piny (wyłącznie dla modułu bezprzewodowego AJ-WM30) |
DC IN 12V: | 12 V DC (10,5 V DC - 13,5 V), typ EIAJ 4 |
Monitor LCD: | Kolorowy monitor QHD typu 3,5 (około 1560000 punktów) |
Wizjer: | OLED typu 0,5 (organiczny wyświetlacz EL) |
(Około 2360000 punktów, obszar wyświetlania wideo: około 1770000 punktów) |