Kamery z linii VariCam używane są do produkcji rozmaitych filmów, reklam i programów telewizyjnych. Cieszą się uznaniem ze względu na reprodukcję kolorów, wygląd oraz wkład do branży produkcji wideo polegający na nowocześnie zorganizowanym toku prac. Teraz pojawił się model VariCam HS. Opierając się na tradycji i koncepcji pierwotnej linii VariCam, pomaga swoim użytkownikom filmować akcję z wykorzystaniem matrycy 3MOS typu 2/3 i bagnetowego mocowania obiektywu, szerokiej gamy reprodukowanych kolorów oraz ciągłego nagrywania z szybkością 240 kl./s. Ponadto rewolucjonizuje przebieg prac, dodatkowo oferując nagrywanie z dwojakim kodowaniem, korekcję kolorów w kamerze i modułową konstrukcję. Model VariCam HS jest bogato wyposażony. Zobacz, czym dysponujesz, chcąc filmować akcję.
Model VariCam HS oferuje rodzinę kodeków wideo AVC-ULTRA oraz rejestrację obrazu 1080p z bardzo dużą szybkością, sięgającą 240 kl./s, charakteryzuje się ponadto innowacyjną, modułową konstrukcją. Jednostkę kamerową VariCam HS typu 2/3 dokuje się w module nagrywającym AVC-ULTRA, co zapewnia pełną funkcjonalność i ergonomię konwencjonalnej produkcyjnej kamery nagrywającej. Elastyczność systemu można jeszcze zwiększyć przez zastosowanie kabla sprzęgającego między modułem kamerowym typu 2/3 (AU-V23HS1) a modułem nagrywającym (AU-VREC1), aby otrzymać funkcjonalność kamery „boksowej”, której można używać w połączeniu z wysięgnikami, kranami i innym sprzętem do „zdalnego” operowania nią. Tego typowego modułu nagrywającego można także używać z nowym modułem kamerowym 4K s35mm firmy Panasonic (AU-V35C1). Dzięki temu profesjonaliści mogą zamiennie posługiwać się jednostkami kamerowymi typu 2/3 i s35mm, tak aby jak najlepiej zrealizować swoje zamiary twórcze.
General (Combination of AU-V23HS1G and AU-VREC1G) | Power: | DC 12 V (11.0 V – 17.0 V) | |
---|---|---|---|
Power Consumption: | 60 W (Body only) 90 W (With all optional accessories connected and maximum power supplied from each output terminal) | ||
Operating Temperature: | 0°C to 40°C | ||
Operating Humidity: | 10% to 85% (Relative humidity) | ||
Storage Temperature: | −20°C to 60°C | ||
Weight: | Approx. 4.5 kg (Body only) | ||
Dimensions (W x H x D) : | 179 mm x 230.5 mm x 347 mm (7-1/16 inches x 9-1/16 inches x 13-21/32 inches) (Body only, excluding protrusion) | ||
Camera Module (AU-V23HS1G) | Pickup Device: | 2/3-type 2.2 million pixels, MOS x 3 | |
Lens Mount : | 2/3-type bayonet | ||
Optical filter: | CC filter A: 3200 K, B: 4300 K, C: 5600 K, D: 0.3ND ND filter 1: CLEAR, 2: 0.6ND, 3: 1.2ND, 4: 1.8ND | ||
Gain Settings: | [ISO] mode: ISO 2500 to 12800 [dB] mode : 0 to 18 dB (3 dB step) | ||
Shutter speed: | [deg] mode: 1.0 to 360 deg (0.5 deg step) [sec] mode: 1/24 to 1/250 (when 23.98p mode) | ||
Sensitivity: | [Gamma: HD] mode: F9 (2000 lx, 3200 K, 89.9% reflection, 1080/59.94p) F10 (2000 lx, 3200 K, 89.9% reflection, 1080/50p) | ||
Holizontal Resolution: | 1000 TVlines or higher (center) | ||
Recording Module (AU-VREC1G) When used with AU-V23HS1G Memory Card Recorder | Recording Media: | expressP2 card, P2 card, microP2 card | |
Recording Resolution: | 1920 x 1080, 1280 x 720 | ||
Recording Framerate: | Maximum 240p/200p | ||
System Frequency: | 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 23.98p, 59.94i, 50i | ||
Recording Format: | Main Recorder: | AVC-Intra100, ProRes 422 HQ | |
Sub Recorder: | AVC-Intra100, AVC-LongG50, AVC-LongG255 | ||
Recording Video Signal: | 1080/59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 23.98p, 59.94i, 50i, 720/59.94p, 50p | ||
Recording Time: | When expressP2 card 256 GB is used*2 | ||
(Main Codec) | Approx. 128 min. (AVC-Intra100, VFR OFF) Approx. 32 min. (AVC-Intra100, VFR ON, 200 fps/240 fps) Approx. 60 min. (ProRes 422 HQ, VFR ON, 60 fps) | ||
Recording Time: | When microP2 card 64 GB is used*2 | ||
(Sub Codec) | Approx. 64 min. (AVC-Intra100, 25p/29.97p) Approx. 128 min. (AVC-LongG50, 25p/29.97p) Approx. 256 min. (AVC-LongG25, 25p/29.97p) | ||
Digital Video | Quantizing: | 10 bit | |
Video Compression Format: | AVC-Intra100: MPEG-4 AVC/H.264 Intra Profile AVC‑LongG50/AVC‑LongG25: MPEG-4 AVC/H.264 ProRes 422 HQ | ||
Digital Audio | Recording Audio Signal: | 48 kHz/24 bit, 4 ch Head room 18 dB/20 dB menu switchable | |
Proxy | File Format: | MOV | |
Video Compression Format: | H.264/AVC High Profile | ||
Audio Compression Format: | LPCM | ||
Recording Time (1GB)*2: | Approx. 25 min. | ||
Video Input/Output | SDI OUT: | HD (1.5G)/3G-SDI: 0.8 V[p-p], 75 Ω (1 set, 4 pieces) | |
MON OUT1: | HD (1.5G)/3G-SDI: 0.8 V[p-p], 75 Ω | ||
MON OUT2: | HD (1.5G)/3G-SDI: 0.8 V[p-p], 75 Ω | ||
VF SDI: | HD (1.5G)/3G-SDI: 0.8 V[p-p], 75 Ω | ||
Audio Input/Output | AUDIO IN (CH1/CH2): | XLR x 2, 3 pin, LINE/MIC/MIC+48V/AES switchable | |
MIC IN: | XLR x 1, 5 pin | ||
PHONES: | Stereo mini jack | ||
Speaker: | 20 mm diameter, round x 1 | ||
Other Input/Output | GENLOCK IN: | HD (1.5G)/3G-SDI: 0.8 V[p-p], 75 Ω | |
TC IN/OUT: | BNC x 1, IN/OUT switch selection IN: 0.5 V[p-p] to 8 V[p-p], 10 kΩ OUT: 2.0 ± 0.5 V[p-p], Low impedance | ||
DC IN: | XLR 4 pin, DC12 V (DC 11.0 V to 17.0 V) | ||
DC OUT/RS: | 4 pin, DC12 V (DC 11.0 V to 17.0 V), maximum output current 1.0 A | ||
DC OUT: | 2 pin, DC12 V (DC 11.0 V to 17.0 V), maximum output current 1.0 A | ||
LENS: | 12 pin | ||
VF: | 14 pin | ||
LAN: | 100BASE‑TX/10BASE‑T | ||
USB2.0 (device) : | Type B connector, 4 pin | ||
USB2.0 (host) : | Type A connector, 4 pin | ||
Control Panel | Display Panel: | LCD, 3.5-type QHD color monitor Approx. 1.56 million dots | |
Electronic HD Color View Finder (AU-VCVF1G) | Display Panel: | OLED, 0.7-type, Approx. 2.76 million dots | |
Signal Input: | 1080/59.94p, 1080/50p |