wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » Wideo-Foto » Audio » Rejestratory cyfrowe » Zoom » ZOOM H6 Black Rejestrator Cyfrowy Audio
ZOOM H6 Black Rejestrator Cyfrowy Audio

ZOOM H6 Black Rejestrator Cyfrowy Audio

Dostępność: Dostępny w sprzedaży - wysyłka 1-5 dni

Koszt wysyłki: od 0,00 zł

Kod EAN: 4515260012190

Stan produktu: Nowy

Cena brutto: 1 099,00 zł

Cena netto: 893,50 zł

Ilość: szt.
Dodaj do koszyka

  • Akcesoria (3)
  • Opis produktu
  • Specyfikacja
  • Cechy
ZOOM H6 Rejestrator Cyfrowy Audio

Dzięki rewolucyjnemu modelowi Zoom H6, obecnie najbardziej wszechstronnemu mobilnemu urządzeniu do rejestrowania dźwięku. Zoom po doskonałym H4n ponownie wyżej zawiesił poprzeczkę. Dostępne są trzy wymienne kapsuły mikrofonu: X/Y, (opcjonalnie) MS, kierunkowa oraz nasadka z dwoma wejściami zespolonymi XLR/TRS (opcjonalnie).

Rejestrator Zoom H6 jest prawdziwym kameleonem w zakresie dźwięków, który dzięki swojemu wstępnemu wzmacniaczowi o wysokiej jakości należy również do najlepiej brzmiących modeli na rynku. Niezależnie czy nagrywanie na żywo, profesjonalne nagrania dźwięku w branży filmowej i wideo czy reportaże elektroniczne: H6 świetnie realizuje każde zadanie.

 


Główne funkcje:
  •     Wymieniane kapsuły mikrofonu, szybka wymiana, tak jak w przypadku wymiany obiektywu kamery
  •     jednoczesne nagrywanie na sześciu ścieżkach
  •     cztery wejścia Mic/Line ze złączami zespolonymi XLR/TRS
  •     regulator wzmocnienia (prawdziwy regulator!) i przełącznik PAD -20 dB na wejście
  •     zasilanie phantom dla wszystkich wejść głównych: +12/+24/+48 Volt
  •     duży kolorowy wyświetlacz LCD, zaokrąglony, aby zapewnić najlepszą czytelność
  •     bezpośrednie nagrywanie na nośniki pamięci SD, SDHC i SDXC do 128 GB
  •     rozdzielczość do 24 Bit /96 kHz jako pliki WAV kompatybilne z BWF lub wybór formatów MP3
  •     funkcje Auto Record, Pre Record i Backup Record - nigdy przegapi się idealnego nagrania!
  •     wewnętrzna funkcja Mixdown multitrack na stereo
  •     niezależne połączenie monitorowania i odtwarzania
  •     wirtualny wskaźnik poziomu VU
  •     funkcja Voice Memory, do 99 punktów oznaczeniowych na nagranie
  •     funkcja Overdub z maksymalnie 99 nagraniami
  •     wbudowane efekty, w tym filtr górnoprzepustowy, kompresor, limiter
  •     wbudowane dekodowanie MS
  •     funkcje edycji Normalize, Divide i Trim
  •     tuner chromatyczny, metronom
  •     odtwarzanie w pętli z definiowanymi przez użytkownika punktami rozpoczęcia i zatrzymania
  •     zmienna prędkość odtwarzania, 50-150%
  •     zmienna wysokość tonów na ścieżce, niezależnie od prędkości odtwarzania
  •     złącze USB do wymiany danych z komputerem
  •     wielokanałowy interfejs Stereo-USB-Audio do PC/Mac/iPad
  •     zaczepy do pasków kamery
  •     bezpośrednia możliwość montażu na DSLR lub kamerze za pomocą opcjonalnego złącza montażowego Hot Shoe HS-01.
  •     działa z bateriami alkalicznymi lub akumulatorami NiMH wielokrotnego ładowania typu AA
  •     ponad 20 godzin eksploatacji z czterema bateriami alkalicznymi typu AA


Wejścia i wyjścia:

Wejścia: Zoom H6 posiada cztery wejścia główne (1-4) oraz dwa wejścia dodatkowe (L, R) do sygnałów z poszczególnych używanych kapsuł mikrofonu (X/Y, MS, kierunkowa lub Dual XLR/TRS Combo). Dostarczona kapsuła XYH-6 X/Y posiada wejście wtórne do podłączenia zewnętrznego sygnału do sygnału mikrofonu lub liniowego przez wejście mini gniazda jack stereo (3,5 mm). Jeśli użyte zostanie to gniazdo, sygnał mikrofonu X/Y zostanie automatycznie wyciszony. Wszystkie cztery wejścia główne H6 (wejścia 1-4) są to gniazda wielofunkcyjne, do których podłącza się wtyczkę XLR oraz wtyczkę jacksymetryczną lub niesymetryczną. Przetwarzają one sygnały mikrofonu i liniowe sygnały dźwięku. Dlatego można podłączać mikrofony zewnętrzne oraz liniowe źródła dźwięku (miksery, przenośne odtwarzacze muzyki, klawiatury, ale też aktywne elektryczne gitary basowe i gitary). Gitary i gitary basowe z pasywnym układem elektronicznym można również podłączać za pomocą miksera lub efektu. Wewnętrzne styki sterownicze zapewniają, że automatycznie w H6 aktywuje się właściwy obwód sterowniczy. Wszystkie złącza H6 są zgodne ze standardem przemysłowym: styk 2 gniazda XLR i końcówka gniazda jack przesyłają biegun dodatni sygnału:
Każde z sześciu wejść (1-4 i L, R) posiada własny regulator wzmocnienia. Ponadto cztery wejścia główne oraz kapsuła EXH-6 zapewniają funkcję PAD -20 dB, aby zapobiegać przesterowaniom przy szczególnie wysokich poziomach dźwięku. Wykorzystanie funkcji PAD w H6 umożliwia rejestrowanie sygnałów, które są o 30 dB głośniejsze i 14 dB cichsze niż w każdym innym rejestratorze przenośnym. Ponadto wszystkie kapsuły wykorzystują stopnie wejściowe o większym napięciu (5 wolt zamiast 3), co pozwala na nagrania bez zniekształceń również przy wysokich poziomach dźwięku. Wbudowany wzmacniacz instrumentalny pozwala na przekazywanie sygnału z najmniejszymi szumami również przy wykorzystaniu długich kabli. Jeśli z H6 mają być zastosowane wysoko jakościowe mikrofony kondensatorowe, należy włączyć odpowiednie zasilanie phantom (+12, +24 lub +48 wolt) w każdym poleceniu menu dla czterech wejść głównych (1-4). Najtańsze mikrofony kondensatorowe z zasilaniem we wtyku (2,5 Volt) można podłączyć do wejścia mini gniazda jack stereo kapsuły X/Y.

Wyjścia: Wyjście liniowe urządzenia H6 jest wykonane jako niesymetryczne mini gniazdo jack stereo na spodzie obudowy pod wyświetlaczem. Przechodzi przez nie analogowy sygnał wyjściowy stereo z wewnętrznego miksera w H6.

Złącze USB z boku obudowy z prawej strony wyświetlacza LCD zapewnia cyfrowe wyjście dźwięku. Tutaj w zależności od ustawienia "Interfejs audio" w menu USB wychodzi suma stereo lub sześć pojedynczych sygnałów.
H6 posiada również regulowane wyjście słuchawek z boku obudowy z lewej strony wyświetlacza LCD. Aby odsłuchać dźwięk z wyjścia stereo, należy podłączyć słuchawki do wejścia mini gniazda jack 3,5 mm.
H6 posiada wbudowany głośnik z boku obudowy. Pozwala on na szybkie odsłuchiwanie nagrań w trybie mono bez specjalnego okablowania. Głośnik zostanie automatycznie wyłączony, kiedy wyjście liniowe lub słuchawek będzie zajęte.
Nieco X, trochę Y i bardzo dużo stereo
Mikrofon X/Y jest idealny do pokrycia szerokiego obszaru nagrywania, ale jednocześnie do jasnego i określonego odtworzenia sygnałów ze środka -to doskonały wybór dla wszystkich typów nagrań stereo na żywo.
Dostarczona kapsuła XYH-6 X/Y uzupełnia H6 o dwa wyrównane, wysoko jakościowe mikrofony jednokierunkowe. Ten typ mikrofonu jest szczególnie czuły na sygnały dochodzące od przodu, a mniej na dźwięki dochodzące z boku lub z tyłu. Techniczna nazwa to charakterystyka kierunkowa nerkowa. Te mikrofony posiadają największą powierzchnię membrany (14,6 mm), jaką do tej pory zastosowano w mobilnych rejestratorach dźwięku.
Na grafice widać, jak kąt obydwu mikrofonów można łatwo zmieniać względem siebie od 90 do 120 stopni, aby uzyskać szerszą podstawę stereo (US Patent 8184815).
Odtwarzanie stereofonicznych nagrań X/Y w mono umożliwia otrzymanie bardziej pełnego brzmienia dźwięku niż można uzyskać za pomocą mikrofonu. Jeśli kompatybilność mono jest ważna (np. podczas produkcji telewizyjnej), lepszym wyborem może być metoda nagrania M/S środek-bok.


Magia dzięki środkowi i bokowi

Praca z techniką nagrań M/S ("środek-bok"): fantastyczna metoda pozwalająca na zmianę podstawowej szerokości stereo również po nagraniu. Dlatego technika ta jest szczególnie korzystna w projektach filmowych, wideo i telewizyjnych. Brzmi jak magia?
Mimo że dostarczana z H6 kapsuła MSH-6 MS wygląda jak pojedynczy mikrofon, zawiera dwa ustawione nad sobą mikrofony. Jeden z mikrofonów w MSH-6 działa jednokierunkowo (jest najbardziej czuły na dźwięk dochodzący z przodu, a mniej na dźwięki z boku i z tyłu), drugi działa dwukierunkowo (ten typ jest bardziej czuły na dźwięki dochodzące z przodu i z tyłu, a mniej na dźwięki z boku).
W kapsule H6 MS jednokierunkowy mikrofon "środkowy" jest skierowany do przodu, a dwukierunkowy mikrofon "boczny" jest obrócony pod kątem prostym w następujący sposób:
  • Koncepcja związana z nagrywaniem M/S polega na tym, że mikrofon środkowy rejestruje sygnały w obszarze centralnym, a mikrofon boczny generuje przestrzeń i kierunkowość poprzez dodawanie lub odejmowanie informacji bocznych (obydwie strony).
  • Metoda nagrywania M/S jest zalecana, kiedy do nagrania potrzebny jest zmienny udział przestrzeni. Ta technika jest przeznaczona do nagrań studyjnych, a ze względu na swoją uniwersalność jest mocno zalecana do nagrań z prób i na żywo.


Mikrofon kierunkowy (Shotgun)

Opcjonalna kapsuła SGH-6 shotgun uzupełnia model H6 o profesjonalny mikrofon ze wzmacniającą charakterystyką kierunkową (silnie jednostronna czułość na dźwięk) -idealny wybór dla nagrań filmowych, wideo, teatralnych lub elektronicznego gromadzenia wiadomości (ENG/EB).
Ze względu na trzy wewnętrzne mikrofony i cyfrowe przetwarzanie dźwięku model SGH-6 posiada niezależną od częstotliwości wzmacniającą charakterystykę kierunkową. W porównaniu do tradycyjnych mikrofonów kierunkowych działających z rurą akustyczną, w modelu SGH-6 uzyskuje się porównywalną skuteczność kierunkową przy połowie długości konstrukcyjnej.
Mikrofony kierunkowe są często stosowane wtedy, jeśli mikrofonu nie można umieścić bezpośrednio w pobliżu źródła dźwięku, na przykład kiedy osoba mówi do kamery, ale mikrofonu nie powinno być widać. Rozwiązaniem byłby mikrofon kierunkowy, którego nie widać na zdjęciu. Oczywiście mikrofony kierunkowe nie są akustycznym zamiennikiem dla teleobiektywu. Mimo że ponadprzeciętnie spełniają zadanie rejestrowania dźwięku nieco bardziej oddalonego, brzmią lepiej, jeśli są ustawione bliżej źródła dźwięku. Jeśli kapsuła mikrofonu jest oddalona ponad jeden metr, źródło dźwięku na nagraniu również będzie słyszalne z odległości. Im dalej oddalone jest źródło dźwięku, tym większy udział przestrzeni i większa odległość pojawi się na nagraniu.

Potrzeba więcej wejść?
Jeśli potrzeba więcej wejść, można skorzystać z opcjonalnej kapsuły Dual EXH-6 XLR/TRS Combo. Pozwala ona na wykorzystanie maksymalnie sześciu niezależnych sygnałów z zewnętrznych mikrofonów, instrumentów, mikserów i przenośnych odtwarzaczy. H6 jest w związku z tym najmniejszym na świecie rejestratorem sześciościeżkowym! (urządzenie opcjonalne, nie zawarte w zestawie)

Obsługiwane typy plików
H6 rejestruje dwa formaty plików: WAV i MP3
Główna różnica między tymi formatami polega na tym, że pliki WAV są nieskompresowane. Zasadniczo posiadają one wszystkie zarejestrowane bcyfrowe dane nagrań bez usuwania niektórych "bitów". Z tego powodu format plików WAV jest pierwszym wyborem pod kątem jakości dźwięku. H6 może zapisać maksymalnie sześć monofonicznych plików WAV (lub trzy pliki stereofoniczne) w poniższych rozdzielczościach:
  •     44,1 kHz/16 Bit
  •     44,1 kHz/24 Bit
  •     48 kHz/16 Bit
  •     48 kHz/24 Bit
  •     96 kHz/16 Bit
  •     96 kHz/24 Bit

Wszystkie nagrania WAV na H6 otrzymują automatycznie sygnaturę czasu, kompatybilną z formatem Broadcast Wave (BWF). Właściwość ta jest przydatna szczególnie wtedy, kiedy nagrywany jest dźwięk do materiału wideo. W fazie postprodukcji można wtedy precyzyjnie zsynchronizować obraz i dźwięk.
Nagrania MP3 posiadają skompresowane dane. Przed zapisaniem usuwane są niepotrzebne informacje, aby zmniejszyć rozmiar pliku w porównaniu do pliku WAV. Takie pliki są praktyczniejsze na przykład do wysyłania i pobierania. W bezpośrednim porównaniu z oryginalnymi nagraniami jakość dźwięku niektórych plików MP3 jest słabsza, jednak nie jest to słyszalne w każdym przypadku.
Należy pamiętać, że wybór formatu pliku MP3 umożliwia na urządzeniu H6 tylko nagrania stereo. Do nagrań wielościeżkowych należy zawsze używać format pliku WAV. Za pomocą wewnętrznej funkcji Mixdown w H6 można w każdej chwili zamienić projekty wielościeżkowe na plik stereo w formacie WAV lub MP3, przy jednoczesnym sterowaniu indywidualnych pozycji poziomu dźwięku i panoramy oraz wysokości dźwięku.
Nie można przegapić żadnego nagrania:
  • Pre-Record, Backup-Record i Auto-Record.
  • Pre-Record

Zanim użytkownik uruchomił nagrywanie, wywiad trwał już kilka sekund. Dyrygent podniósł już pałeczkę, ale trwało jeszcze sprawdzanie kabla. Nowy talent pojawił się w transmisji kilka chwil za wcześnie.
Podczas pracy z H6 nie stanowi to problemu! Dzięki funkcji Pre-Record H6 automatycznie prowadzi ciągły zapis w tle. Po naciśnięciu przycisku nagrywania poprzednie dwie sekundy zostaną zachowane i zostaną ustawione przed plikiem nagrania, dokładnie tak, jakby przycisk nagrywania został naciśnięty dwie sekundy wcześniej.
Backup-Record
Backup-Record, najlepsza sieć bezpieczeństwa. Przy aktywnej funkcji H6 podczas nagrywania w formacie WAV automatycznie tworzy dodatkowe nagranie stereo, wysterowane mniej o 12 dB. Jeśli więc oryginalne nagranie zostało omyłkowo przesterowane, są duże szanse, że wersja zapasowa jest dobra.
Nagranie oryginalne i zapasowe można sobie łatwo odsłuchać. W tym celu w menu PROJECT wystarczy skorzystać z opcji Backup pliku. Jeśli jest ona wyłączona, odsłuchane zostanie oryginalne nagranie. Jeśli jest włączona, słychać będzie nagranie zapasowe z mniejszym wysterowaniem. Należy wybrać preferowane nagranie i wykorzystać je jako Stereomaster L/R. Prawdziwy ratownik w sytuacji niebezpiecznej
Auto-Record


Dzięki funkcji Auto-Record H6 automatycznie rozpoczyna nagrywanie, kiedy przekroczony zostanie określony poziom dźwięku. Należy włączyć tą funkcję i nacisnąć przycisk RECORD. H6 nie rozpocznie nagrywania od razu, lecz pozostanie w trybie oczekiwania, aż poziom dźwięku przekroczy wartość progową (Start Level).
Ponadto dostępna jest odpowiednia funkcja zatrzymania Auto-Record. Jeśli jest ona włączona, nagranie zostanie automatycznie zatrzymane, kiedy poziom dźwięku spadnie poniżej ustawionego poziomu zatrzymania.
Wbudowane efekty
H6 posiada kilka wewnętrznych efektów, które mogą poprawić dźwięk nagrań lub skompensować słabą jakość nagrania i ewentualne problemy z akustyką pomieszczeń. F iltr górnoprzepustowy pozwala na obniżenie częstotliwości poniżej zdefiniowanej częstotliwości zastosowania. Jest to ważne, aby wyeliminować dźwięki spółgłosek wybuchowych, szum wiatru i oddechu oraz rezonansy przenoszone przez stojak mikrofonu na scenie, a także inne dźwięki zakłócające o głębokiej częstotliwości.
Kompresory i limitery niwelują wahania dźwięku. W zasadzie jest to automatyczne sterowanie głośnością. Głośne sygnały (powyżej wartości progowej) zostaną obniżone w dźwięku. Główna różnica między obydwoma typami polega na znacznymi obniżeniu wysokiego poziomu dźwięku przez limiter.


H6 pozwala na wybór z trzech ustawień kompresora i limitera. Obydwa "ustawienia ogólne" (Comp1 i Limiter1) można wykorzystywać uniwersalnie. Z większością sygnałów źródłowych zapewniają one dobre wyniki. Ustawienia standardowe Comp2 i Comp3 są przeznaczone do zastosowania z dźwiękami perkusji. Ustawienia standardowe Limiter2 i Limiter3 są zoptymalizowane do nagrań koncertowych lub "nagrań studyjnych" w niewielkich pomieszczeniach.


Ponadto H6 posiada wbudowany metronom oraz tuner do zastosowań chromatycznych bądź z gitarami elektrycznymi i basowymi -te dwa rozwiązania to skuteczne narzędzia w zastosowaniach muzycznych.


Trwałość baterii i czas nagrań
H6 potrzebuje do działania tylko cztery baterie AA - alkaliczne lub typu NiMH wielokrotnego ładowania. Czas eksploatacji z bateriami alkalicznymi wynosi ponad 20 godzin, nawet przy nagrywaniu ciągłym. Opcjonalny zasilacz AD-17 (znajdujący się w zestawie akcesoriów APH- 6) pozwala na zasilanie H6 z gniazdka.
H6 zapisuje bezpośrednio na nośnikach pamięci SD. Obsługiwane standardy to SD, SDHC i SDXC o pojemności do 128 GB. W ten sposóbd ostępne jest dużo miejsca do zapisu.
Wykorzystywanie H6 jako interfejs audio
Przez złącze USB H6 może wysyłać i odbierać cyfrowe dane dźwiękowe. H6 należy podłączyć do komputera przenośnego i stacjonarnego przez USB, uruchomić preferowane oprogramowanie DAW lub dostarczone Cubase LE, a następnie rozpocząć kompozycję i nagrywanie następnej ścieżki. H6 może działać również z iPadem (konieczny jest zestaw Apple Camera Connection Kit).
Jeśli H6 w menu USB jest ustawiony na "Stereo Mix", będzie działać jako interfejs audio z dwoma wejściami i wyjściami. Jeśli, wybrane zostanie ustawienie "Muti Track", dostępnych będzie sześć wejść i dwa wyjścia. Przez mikser INPUT & OUTPUT wbudowany w H6 można utworzyć dopasowany miks stereo lub przesłać miks sześciościeżkowy przez USB. Zapewnia to pełną kontrolę głośności i ustawień panoramy na każdej ścieżce. W tym celu zapewniony jest dostęp do efektów takich jak filtr górnoprzepustowy, kompresor i limiter. Ponadto sygnały wejściowe w H6 można odsłuchiwać bezpośrednio i bez opóźnień, zanim trafią do komputera. Dostępna jest również praktyczna funkcja Loop Back, dzięki której można progresywnie miksować sygnały wejściowe z komputera lub iPada -jest to szczególnie przydatne podczas przekazu na żywo z Internetu lub do uzupełnienia mowy przy tle muzycznym.


Nagrania koncertowe
Na ilustracji pokazano, w jaki sposób wykorzystywać H6 typowo do nagrań na żywo z koncertów. W takim przypadku stosuje się kapsułę mikrofonową XYH-6 X/Y, aby zarejestrować dźwięki ze sceny w stereo. Ponadto przez wejścia 1 i 2 rejestrowany jest sygnał stereo z miksera nagłośnienia. Przez kilka zewnętrznych mikrofonów na wejściach 3 i 4 można również zarejestrować na nagraniu dźwięki publiczności.
Nagrania na miejscu podczas kręcenia materiałów filmowych
W przykładzie na ilustracji stosuje się kapsułę mikrofonu MSH-6 MS do nagrywania głównego źródła dźwięku w stereo. Zewnętrzne mikrofony na żurawiu lub mikrofony przypinane podłącza się do wejść 1 i 2, aby oddzielnie nagrać mowę artysty. Kolejna para mikrofonów zewnętrznych (wejścia 3 i 4) używana jest do drugiego nagrania stereo. Za jej pomocą rejestruje się tą samą scenę z innej perspektywy, na przykład innego aktora. Korzystając z kapsuły mikrofonu MS można za pomocą dekodera MS wbudowanego w H6 regulować podstawową szerokość stereo głównego źródła dźwięku według potrzeby jeszcze również podczas postprodukcji.

ENG/EB - elektroniczne gromadzenie wiadomości
H6 to idealny partner dźwiękowy w zakresie elektronicznego gromadzenia wiadomości (ENG/EB), szczególnie podczas wykorzystania z opcjonalnym mikrofonem kierunkowym shotgun SGH 6, tak jak na przykładzie z prawej strony. SGH-6 jest tu wykorzystywany do zarejestrowania centralnego rezultatu na ścieżce L/R. Ze względu na wąski zakres koncentracji mikrofonu kierunkowego względem mikrofonów konwencjonalnych, SGH 6 jest idealnym wyborem do rejestrowania aktualnych wydarzeń z odległości. Ponadto SGH-6 idealnie nadaje się do przekazywania specyficznych częstotliwości ludzkiego głosu.
Dwa oddzielne mikrofony ręczne dla osoby przeprowadzającej wywiad i jego rozmówcy są podłączane do wejść 1 i 3 z opcją rezerwową w postaci mikrofonów przypinanych na wejściach 2 i 4. Wbudowane efekty H6 oraz jego wydajne funkcje miksowania sprawiają, że urządzenie jest idealnym rozwiązaniem do nagrań na zewnątrz. Filtr górnoprzepustowy można stosować do redukowania szumów wiatru, a kompresor/limiter do odpowiedniego zagęszczenia zakresu dynamiki, żeby poprawić jakość do emisji. Sześć ścieżek nagrania można wewnętrznie miksować do stereofonicznego pliku MP3, aby przesyłać do nadawcy oszczędzając miejsce.
Nagrania z prób

Chcesz nagrać swój zespół w sali prób? Nie ma problemu, za pomocą opcjonalnej kapsuły EXH-6 Dual XLR/TRS można na urządzeniu H6 nagrać sześć dyskretnych ścieżek mikrofonów i liniowych.
W tym przykładzie podmiksowanie stereo mikrofonu perkusji z miksera nagłośnienia jest prowadzone do wejść L/R H6 przez kapsułę EXH-6. Cztery wejścia główne wykorzystywane są w następujący sposób: mikrofon wokalisty jest podłączony do wejścia 1, a mikrofon przed wzmacniaczem gitarowym do wejścia 2. Bezpośredni sygnał z aktywnego instrumentu basisty zostaje podłączony do wejścia 3, a klawisze elektroniczne do wejścia 4. W ten sposób wszystkie instrumenty i wokal mają oddzielną ścieżkę lub tak jak w przypadku perkusji dwie ścieżki.
Rozdzielenie wszystkich instrumentów i wokalu na sześć ścieżek zapewnia uniwersalność, jakiej nie dają inne rejestratory przenośne.Podczas odsłuchiwania nagrania mogą przyjść nowe pomysły. Tutaj pojawia się wydajna funkcja Overdub H6. Możliwe jest niezależne zarejestrowanie każdej ze ścieżek w maksymalnie 99 nagraniach. Później można więc zmodyfikować piosenkę.

Akcesoria zawarte w komplecie z Zoomem H6 :
  •     Instrukcja obsługi po polsku (pdf)
  •     kapsuła mikrofonu XYH-6 X/Y
  •     Oprogramowanie Cubase LE
  •     Piankowa nakładka przeciwwietrzna WSH-H6
  •     Kabel przyłączeniowy USB
  •     Obudowa

Opcjonalne akcesoria dla H6 (nie są dostarczane w komplecie z Zoom H6):
  •   
  •     Kapsuła przyłączeniowa EXH-6 Dual XLR/TRS Combo
  •     Adapter HS-01 Hot Shoe Mount
  •     Zestaw akcesoriów APH-6 z RCH-6 kablowy pilot zdalnego sterowania, AD-17 przejściówka sieciowa (typ USB), nakładka przeciwwietrzna
  •     WSH-H6H
  •     Torba


GWARANCJA 24 MIESIĄCE
 

Właściwości techniczne:
Nośniki pamięci do nagrań audio
  •     Karta pamięci SD: 16 MB do 2 GB
  •     Karta pamięci SDHC: 4 GB do 32 GB
  •     Karta pamięci SDXC: 64 GB do 128 GB
Wejścia L/R [XYH-6 X/Y Mic]
  •     Typ mikrofonu: jednokierunkowy
  •     Czułość: 41 dB, 1 kHz @ 1 Pa
  •     Wzmocnienie wejściowe: -∞ do 46,5 dB
  •     Maksymalny poziom dźwięku na wejściu: 136 dB SPL

[XYH-6 MIC/LINE IN]
  •     Połączenie: Mini gniazda stereo 3,5 mm (1/8")
  •     Wzmocnienie wejściowe: -∞ do 46,5 dB
  •     Impedancja wejściowa: 2 kΩ
  •     Zasilanie we wtyku: 2,5 Volt

[MSH-6 MS Mic]
    Typy mikrofonu: jednokierunkowy i dwukierunkowy
    Czułość:
        -37 dB, 1 kHz @ 1 Pa (jednokierunkowa)
        -39 dB, 1 kHz @ 1 Pa (dwukierunkowa)
    Wzmocnienie wejściowe: -∞ do 42,5 dB
    Maksymalny poziom dźwięku na wejściu:
        120 dB SPL (jednokierunkowy)
        122 dB SPL (dwukierunkowy)

Wejścia 1 do 4

    Złącza:
        XLR/TRS gniazda wielofunkcyjne (XLR: styk 2 biegun dodatni/TRS: końcówka/tip biegun dodatni)

    Wzmocnienie wejściowe: (Pad OFF) -∞ do 55,5 dB
    Wzmocnienie wejściowe: (Pad ON) -∞ do 35,5 dB
    Impedancja wejściowa: 6,8 kΩ
    Maksymalny wejściowy poziom dźwięku: +22 dBu (Pad ON)
    Zasilanie phantom: +12/+24/+48V (Zasilanie phantom można włączać i wyłączać dla każdego wejścia)
    Mieszany poziom szumów (WE): -120 dBu lub mniej

Wyjścia:

LINE OUT

    Połączenie:
        Mini gniazda stereo 3,5 mm (1/8")
    Poziom wyjściowy (Wartość znamionowa):
        -10 dBu przy impedancji wyjściowej od 10 kΩ

PHONE OUT

    Połączenie: Mini gniazda stereo 3,5 mm (1/8")
    Wyjściowy poziom dźwięku: 20 W +20 W przy obciążeniu 32 Ω
    Wbudowany głośnik: 400 mW 8 Ω mono

Formaty nagrań

[WAV] (mono/stereo, kompatybilny z BWF)

    Częstotliwość próbkowania: 44,1/48/96 kHz
    Rozdzielczość amplitudy: 16/24 Bit
    Maks. symultaniczne ścieżki nagrań:
        8 (L/R + INPUT 1 do 4 + L/R Backup)
    Zapis zapasowy: -12 dB ciszej niż L/RCzułość wejściowa

[MP3]

    Częstotliwość próbkowania: 44,1 kHz
    Prędkość:
        48/56/64/80/96/112/128/160/192/224/ 256/320 kbps
    Maks. symultaniczne ścieżki nagrań: 2
    maksymalny czas nagrania (z nośnikiem pamięci 2 GB)
        03:08:00 (44,1 kHz/16 Bit WAV)
        34:43:00 (128 kbps MP3)

Zasilanie

    Baterie: 4 sztuki (LR6) typ AA
    Przejściówka sieciowa: AD-17 (DC 5 V/1A/typ USB (opcjonalnie)
    Możliwy tryb USB Buspower

Wyświetlacz

    2,0" kolorowy LC (320 x 240 pikseli)

USB [jako pamięć masowa]

    Klasa: USB2.0 High Speed

USB [interfejs audio tryb: Multi-Track]

    Klasa: USB 2.0 High Speed
    Wejścia/wyjścia: 6/2
    Częstotliwość próbkowania: 44,1/48/96 kHz
    Rozdzielczość amplitudy: 16/24 Bit
    Możliwy tryb USB Buspower

USB [interfejs audio tryb: Stereo]

    Klasa: USB 2.0 Full Speed
    Wejścia/wyjścia: 2/2
    Częstotliwość próbkowania: 44,1/48 kHz
    Rozdzielczość amplitudy:
        16 Bit (tryb iPad możliwy tylko w trybie stereo)

Gotowość do pracy (z bateriami alkalicznymi, rejestrowanie ciągłe)

    ponad 20 godzin

Wymiary i waga

    H6: 77,8 mm (SZ) x 152,8 mm (G) x 47,8 mm (W), 280g
    XYH-6: 78,9mm (SZ) x 60,2 mm (G) x 45,2 mm (W), 130 g
    MSH-6: 58,0mm (SZ) x 67,6 mm (G) x 42,1 mm (W), 85 g

Nigdy nie przegap okazji.

WSTĘPNA
REKORD Wywiad rozpoczął się ułamek sekundy, zanim byłeś gotowy. Dyrygent uniósł pałeczkę dokładnie tak, jak sprawdzałeś kabel. Talent wrócił na chwilę za wcześnie na antenie. 
Nie ma problemu… dopóki używasz H6. Jego funkcja Pre-record automatycznie utrzymuje H6 cicho, ale ciągle nagrywa w tle przez cały czas. Następnie, gdy naciśniesz przycisk RECORD, zachowuje poprzednie dwie sekundy i dołącza go na początku pliku. To tak, jakby H6 zaczął nagrywać dwie sekundy przed faktycznym naciśnięciem przycisku. 

BACKUP-RECORD
Backup-record - najlepsza sieć bezpieczeństwa. Po włączeniu podczas nagrywania plików WAV H6 automatycznie zapisuje zduplikowany zestaw ścieżek L / R, ale z 12dB mniejszym wzmocnieniem wejściowym. Nawet jeśli oryginalna ścieżka L / R jest zniekształcona, istnieje szansa, że ​​wersja Backup jest w porządku. 
Możesz słuchać dowolnego zestawu ścieżek, po prostu przechodząc do opcji Plik kopii zapasowej w menu PROJEKT. Po wyłączeniu usłyszysz oryginalne ścieżki L / R; po włączeniu usłyszysz ścieżki tworzenia kopii zapasowych niższego poziomu. Wybierz ten, który wolisz i użyj go jako swojego mistrza L / R. Bekon uratowany. 

AUTO-RECORD
Funkcja Auto-record pozwala H6 automatycznie rozpocząć nagrywanie po wykryciu określonego poziomu dźwięku. Po włączeniu i naciśnięciu przycisku RECORD H6 nie rozpoczyna natychmiast nagrywania; zamiast tego przechodzi w tryb gotowości; gdy tylko nadchodzący sygnał przekroczy ustawiony poziom początkowy, rozpocznie się nagrywanie. 
Istnieje również równoważna funkcja zatrzymania autorecordu. Po włączeniu, gdy tylko nadchodzący sygnał spadnie poniżej ustawionego poziomu zatrzymania, nagrywanie kończy się.

Efekty na pokładzie.
H6 zapewnia arsenał efektów, który pozwala polerować nagrania i kompensować wszelkie problemy lub ograniczenia w akustyce środowiska nagrywania. 

Filtr dolnoprzepustowy pozwala usunąć sygnał poniżej określonej częstotliwości wyznaczonej przez użytkownika (zwanej częstotliwością odcięcia). Jest to przydatne do eliminacji trzasków, szumu wiatru, dmuchania, przenoszonego rezonansu ze stojaka mikrofonowego na scenie i innych rodzajów dudnienia o niskiej częstotliwości. 

Kompresja i ograniczenie kompensują wahania poziomu; w gruncie rzeczy działają one jak automatyczna regulacja głośności, zmniejszając poziom głośniejszych dźwięków (to znaczy dźwięków poniżej punktu progowego). Główną różnicą między nimi jest to, że ogranicznik poważniej redukuje głośniejsze dźwięki.

H6 pozwala wybierać spośród trzech ustawień kompresora i trzech ustawień ogranicznika. Dwa ustawienia „Ogólne” (Comp1 i Limiter1) są ustawieniami uniwersalnymi, które będą działać dobrze na większości rodzajów materiałów programowych. Ustawienia wstępne Comp2 i Comp3 są zoptymalizowane do użycia odpowiednio z wokalem i perkusją, natomiast ustawienia wstępne Limiter2 i Limiter3 są zoptymalizowane do użycia odpowiednio podczas nagrywania koncertów na żywo i nagrywania w studio w małych pokojach. 

Ponadto na pokładzie znajduje się metronom i tuner chromatyczny / gitarowy / basowy - oba przydatne narzędzia do nagrywania treści muzycznych.

Żywotność baterii i czasy nagrywania.
H6 wymaga tylko 4 baterii AA - alkalicznych lub akumulatorów NiMH - do zasilania. Żywotność baterii (w przypadku korzystania z baterii alkalicznych) wynosi ponad 20 godzin, nawet podczas ciągłego nagrywania. Opcjonalny zasilacz sieciowy AD-17 (zawarty w pakiecie akcesoriów APH-6) umożliwia zasilanie H6 z dowolnego standardowego gniazdka ściennego. 

H6 nagrywa bezpośrednio na karty SD. Obsługuje standardowe karty SD, a także nowsze karty SDHC i SDXC, do 128 gigabajtów, co umożliwia dostęp do ogromnej pamięci masowej.

Używanie H6 jako interfejsu audio.
Port USB H6 umożliwia wysyłanie i odbieranie danych cyfrowych. Podłącz H6 do laptopa lub komputera stacjonarnego przez USB, uruchom ulubionego DAW lub użyj dołączonej Cubase LE i zacznij układać swoje ślady. Możesz nawet podłączyć H6 do iPada (wymagany zestaw do podłączenia aparatu). 

Gdy H6 jest ustawiony na „Stereo Mix” w menu USB, działa jako interfejs 2-wejściowy / 2-wyjściowy; przy ustawieniu „Multi Track” działa jako interfejs 6-wejściowy / 2-wyjściowy. Wbudowany mikser INPUT & OUTPUT w H6 pozwala stworzyć niestandardowy miks stereo lub sześciościeżkowy dla wyjścia przez USB, z niezależną kontrolą poziomu i panoramowania każdej ścieżki, a także dostęp do efektów takich jak filtrowanie, kompresja i ograniczanie niskich częstotliwości. Ponadto sygnał wprowadzany do H6 może być monitorowany bezpośrednio przed przejściem przez podłączony komputer lub iPad, umożliwiając monitorowanie z zerowym opóźnieniem (to znaczy bez opóźnień). Jest też przydatny tryb Loop Back, który pozwala łączyć sygnał stereo pochodzący z komputera lub iPada z sygnałem wchodzącym na wejścia H6,

Nagrywanie koncertu na żywo
Ilustracja pokazuje, w jaki sposób możesz zwykle używać H6 do nagrywania koncertu na żywo. Tutaj kapsuła XYH-6 X / Y służy do rejestrowania wydajności na scenie w stereo. Ponadto do wejść 1 i 2 wysyłany jest sygnał stereo z miksera w celu nagrania dźwięku płyty, a para wejść zewnętrznych mikrofonów jest podłączona do wejść 3 i 4 w celu przechwycenia dźwięku publiczności. 

Filmowanie lokalizacji
W przykładzie pokazanym na ilustracji kapsuła MSH-6 MS służy do przechwytywania głównego źródła dźwięku w stereo, z zewnętrznym wysięgnikiem i mikrofonami typu lavalier (podłączonymi do wejść 1 i 2) skoncentrowanymi na talencie zapewniającym narrację. Kolejna para zewnętrznych mikrofonów jest podłączona do wejść 3 i 4 i jest wykorzystywana do nagrywania drugiego obrazu stereo, jednego z pozostałych wykonawców w scenie. Korzystając z kapsuły MS, można następnie użyć wbudowanego dekodera MS H6 do regulacji szerokości głównego obrazu stereo w postprodukcji. 

POL
H6 jest idealnym towarzyszem audio dla każdego, kto wykonuje prace ENG, szczególnie gdy jest używany z opcjonalną kapsułką mikrofonową SGH-6 Shotgun, jak pokazano w tym przykładzie. Tutaj SGH-6 służy do przechwytywania samego zdarzenia informacyjnego, zarejestrowanego na ścieżce L / R. Ponieważ mikrofony strzelbowe mają węższe ustawienie (czasami określane jako „zasięg”) niż przeciętny mikrofon, SGH-6 jest idealnym wyborem, jeśli chodzi o przekazywanie najświeższych wiadomości na odległość. Ponadto SGH-6 świetnie sobie radzi z wychwytywaniem częstotliwości wytwarzanych przez ludzki głos. 

Dwa zewnętrzne mikrofony ręczne dla ankietera i osoby, z którą przeprowadzono wywiad, są podłączone do wejść 1 i 3, a zapasowe zewnętrzne toalety są podłączone do wejść 2 i 4. Wbudowane efekty H6 i potężne funkcje miksowania sprawiają, że jest to idealny mikser polowy; filtr dolnoprzepustowy może być wykorzystywany do zmniejszania szumu wiatru, a kompresor / ogranicznik może być wykorzystywany do kondensacji zakresu dynamicznego, dzięki czemu dźwięk jest bardziej przyjazny dla telewizji. Sześć nagranych ścieżek można następnie zmiksować wewnętrznie do stereofonicznego pliku MP3 do transmisji mikrofalowej lub satelitarnej do urządzenia nadawczego.

Nagrywanie
próbne Chcesz nagrać swój zespół podczas prób? Nie ma problemu, zwłaszcza jeśli podłączysz opcjonalną kapsułę EXH-6 Dual XLR / TRS, która umożliwia wykonanie sześciu dyskretnych połączeń na poziomie mikrofonu lub linii do H6. 

W tym przykładzie stereofoniczny podmix mikrofonów pokrywających zestaw perkusyjny jest podawany z miksera PA do wejść L / R H6 przez EXH-6. Cztery główne wejścia są używane w następujący sposób: mikrofon wokalisty jest podłączony do wejścia 1; mikrofon umieszczony przed wzmacniaczem gitarowym jest podłączony do wejścia 2; bezpośredni sygnał z aktywnego basu elektrycznego basisty jest podłączony do wejścia 3; a klawiatura elektroniczna jest podłączona do wejścia 4. W ten sposób każdy instrument i wokal otrzymuje własną ścieżkę (lub, w przypadku bębnów, dwie ścieżki). 

Możliwość rozłożenia instrumentów i wokalu na sześć ścieżek zamiast czterech daje dodatkowy stopień elastyczności, którego nie mogą zapewnić inne przydatne rejestratory. Podczas słuchania piosenki mogą pojawić się nowe pomysły muzyczne i właśnie w tym momencie pojawia się potężna funkcja overdubbingu H6, ponieważ pozwala ona przerobić dowolną ścieżkę - do 99 różnych ujęć - co oznacza, że ​​możesz ją zmienić twoja piosenka po fakcie.

  • Wymienne kapsułki wejściowe, które można wymieniać tak łatwo, jak obiektyw aparatu
  • Sześciościeżkowe jednoczesne nagrywanie
  • Cztery wejścia mikrofonowe / liniowe ze złączami combo XLR / TRS
  • Zyskaj kontrolę (prawdziwe pokrętła!) I pady -20dB dla każdego wejścia
  • Zasilanie fantomowe dla wszystkich głównych wejść: + 12 / + 24 / + 48 V.
  • Duży kolorowy wyświetlacz LCD, ustawiony pod kątem, dzięki czemu można go łatwo odczytać we wszystkich środowiskach
  • Nagrywa bezpośrednio na karty SD, SDHC i SDXC do 128 GB
  • Dźwięk do 24-bitów / 96 kHz w formacie WAV zgodnym z BWF lub w różnych formatach MP3
  • Funkcje Auto-record, Pre-record i Backup-record oznaczają, że nigdy nie przegapisz idealnego ujęcia
  • Wewnętrzny miksowanie wielościeżkowe do stereo
  • Niezależne miksy monitorowania i odtwarzania
  • Wirtualne mierniki VU
  • Notatka głosowa i do 99 znaków na nagranie
  • Overdubbing, do 99 ujęć
  • Wbudowane efekty, w tym filtrowanie low-cut, kompresja i ograniczanie
  • Wbudowane dekodowanie MS
  • Edycja Normalizuj, Dziel i Przytnij
  • Tuner chromatyczny i metronom
  • Odtwarzanie w pętli ze zdefiniowanymi przez użytkownika punktami początkowymi i końcowymi
  • Zmienna prędkość odtwarzania, od 50% do 150%
  • Zmienna wysokość tonu na ścieżkę bez wpływu na szybkość odtwarzania
  • Port USB do wymiany danych do iz komputera
  • Wielokanałowy i stereofoniczny interfejs audio USB na PC / Mac / iPad
  • Mocowania paska aparatu
  • Montaż bezpośrednio na lustrzance cyfrowej lub kamerze za pomocą opcjonalnego adaptera HS-01 Hot Shoe Mount
  • Akceptuje standardowe baterie alkaliczne AA lub akumulatory NiMH
  • Ponad 20 godzin pracy z 4 bateriami alkalicznymi AA
ZOOM SGH-6 - kapsuła mikrofon shotgun

ZOOM SGH-6 - kapsuła mikrofon shotgun

529,00 zł brutto430,08 zł netto
szt. Do koszyka
ZOOM EXH-6 kapsuła XLR

ZOOM EXH-6 kapsuła XLR

299,00 zł brutto243,09 zł netto
szt. Do koszyka
Zoom XYH-5 - mikrofon pojemnościowy XY do Zoom H5 / H6
szt. Do koszyka
Pozostałe produkty z kategorii
Zoom PodTrak P8 Multitrack - rekorder do podcastów

Zoom PodTrak P8 Multitrack - rekorder do podcastów

1 799,00 zł brutto1 462,60 zł netto
szt. Do koszyka
ZOOM SGH-6 - kapsuła mikrofon shotgun

ZOOM SGH-6 - kapsuła mikrofon shotgun

529,00 zł brutto430,08 zł netto
szt. Do koszyka
Zoom RCH-5 - pilot sterowania do Zoom H5

Zoom RCH-5 - pilot sterowania do Zoom H5

79,00 zł brutto64,23 zł netto
szt. Do koszyka
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu