ATOMOS SUMO 19" HDR MONITOR PODGLĄDOWY (ATOMSUMO19)
Pierwszy monitor produkcyjny, który rejestruje również 4K 12bit Raw, 10bit ProRes / DNxHR, a także przełączanie i nagrywanie na żywo 1080p60.
Po raz pierwszy monitory produkcyjne na planie mogą obsługiwać HDR i mieć możliwość nagrywania. Teraz każdy monitor służy nie tylko do podglądu wysokiej jakości ujęć, ale może także rejestrować dzienniki, serwery proxy lub wzorce 4Kp60, a także sterować odtwarzaniem z dala od zespołu kamery na wysokiej jakości, skalibrowanym 19-calowym 10-bitowym 10-bitowym ekranie HDR.
Zabierz Sumo do studia, aby użyć go jako monitora gradacji HDR. Wystarczy połączyć się z oprogramowaniem do oceniania, aby pobrać sygnały Log, PQ lub HLG z komputera Mac / PC i natychmiast zobaczyć dokładny kolor HDR w 10-bitowej jakości z 10 stopniami zakresu dynamicznego.
Wózek DIT
Uzyskaj HDR na planie w czasie rzeczywistym w locie Zaloguj się do HDR i odtwarzaj PQ / HLG wraz z krytycznymi zakresami zadań, takimi jak kształt fali, osiąganie ostrości, fałszywe kolory i wektory na skalibrowanym ekranie. Poza monitorowaniem, z nagrywaniem do 4Kp60 i 2Kp240, możesz generować natychmiastowe dzienniki i proxy bezpośrednio do niedrogich i dostępnych nośników SSD.
Ściągacz Focus
Połączony monitor-rejestrator w większym 19-calowym rozmiarze umożliwia błyskawiczne ustawianie ostrości na ustawionym dostępie do materiału z maksymalnym ustawieniem ostrości, zoomem 2: 1/1: 1 i możliwością oznaczania materiału jako plików XML. Wysoki, jasny monitor o rozdzielczości 1200 nitów, solidny -w konstrukcji pancerza ze stopu aluminium i różnorodne opcje montażu sprawiają, że jest to rejestrator monitorów typu „zrób to wszystko” do ściągaczy fokusa.
Monitor klienta / dyrektora
Klienci i reżyserzy mogą zobaczyć niesamowitą rzeczywistą naturę HDR z dala od załogi kamery dzięki precyzyjnemu mapowaniu Log z każdego producenta kamery i odtwarzaniu sygnałów PQ / HLG.
Pełna kontrola odtwarzania i oznaczanie XML oznacza, że mogą również przeglądać nagrania, a nawet tworzyć natychmiastową, lekką kopię ProResLT klienta z wypalonymi LUT i audio na niedrogich nośnikach SSD. Możesz także wyświetlić zarówno Log, jak i standardowe obrazy gamma z zastosowanymi LUT lub bez. Z łatwością przełączaj się między różnymi wyglądami w kilka sekund.
Monitor studyjny
W studiu 19-calowy Sumo staje się niedrogim, ale niezwykle wydajnym monitorem HDR. Z 10-stopniowym zakresem dynamiki, 10-bitowym przetwarzaniem i kalibracją X-Rite przyjmie sygnały Log, PQ lub HLG z twojego oprogramowania oceniającego i wyświetli HDR we wszystkich swoich chwała.
Waga | |
Bez baterii, mediów i podstawki | 5,6 kg / 12,3 funta |
Ze stojakiem | 6,2 kg / 13,7 funta |
Wymiary (szer. X wys. X gł. Mm) | 504 x 310 x 63 mm, 19,8 "x 12,2" x 2,5 "(bez podstawy) |
504 x 330 x 180 mm, 19,8 "x 13" x 7,1 "(z podstawą) | |
Budowa | Podwozie ze stopu aluminium z wbudowaną ochroną pancerza |
Punkty montażowe | Śruba 1 / 4-20; 4 x góra, 4 x dół, 2 x bok |
Śruba 3 / 8-16; 2 x góra, 2 x dół, 1 x bok | |
Mocowanie VESA z tyłu | |
Moc | |
Moc operacyjna | 75 W. |
Kompatybilne baterie | V-Lock / Anton Bauer przez terminal XLR |
(dostępne opcjonalne płyty montażowe) | |
Napięcie wejściowe (akumulator) | 14,4 V nominalnie |
Czas pracy akumulatora (w oparciu o 7,4 V) | Zależy od specyfikacji użytej baterii w Godzinach |
DC In | 1 x wejście DC (6,2 - 16,8 V) |
Ciągła moc | System akumulatorów pierwotno-wtórnych. |
* Oczekuje na patent | Wymień baterie bez utraty mocy |
Zapętlaj baterie w sposób ciągły | |
Ekran dotykowy | |
Rozmiar | 19 ” |
Rozkład | 1920 x 1200 |
PPI | 120 |
Współczynnik kształtu | Natywny 16: 9 |
Gama kolorów | REC709 HDTV |
Obsługa tabeli wyszukiwania (LUT) | 3D LUT (format .cube) |
Anamorphic de-squeeze | 2x, 1,5x, 1,33x, Panasonic 8: 3 |
Technologia | Panel SuperAtom IPS (pojemnościowy dotyk), |
kalibracja do Rec.709 z opcjonalną jednostką kalibracyjną | |
HDR | |
AtomHDR | tak |
Obsługiwane formaty dziennika | Sony SLog2 / SLog3, Canon CLog / CLog 2, Arri Log C, |
Panasonic Vlog, JVC JLog, Red LogFilm | |
Obsługiwane gamuty | Sony SGamut / SGamut3 / SGamut3.cine |
Canon Cinema / BT2020 / DCI P3 / DCI P3 + | |
Panasonic V Gamut | |
Arri Alexa Wide Gamut | |
Głębia bitowa | 10 bitów (8 + 2 FRC) |
Jasność | 1200 nitów (+/- 10%) |
Wejście HDR (PQ / HLG) | Tak tak |
Wyjście HDR (PQ / HLG) | Tak tak |
Wejście wideo / Loop Out | |
HDMI | 1 x HDMI (2.0) |
SDI | Quad link 4 x 3G SDI * lub do 12G single link SDI |
Sygnał | Nieskompresowany prawdziwy 10-bitowy lub 8-bitowy 422 |
(zależne od kamery) | |
Wyjście wideo (odtwarzanie) | |
HDMI | 1 x HDMI (2.0) |
SDI | 1x 4K-SDI 12G / 6G lub HD-SDI 3G / 1,5G |
Sygnał | Nieskompresowany prawdziwy 10-bitowy lub 8-bitowy 422 |
(zależnie od odtwarzanego pliku) | |
Obsługiwane formaty Loop Out | |
HDMI na HDMI | 720p 50/60, 1080i 50/60, |
1080p 24/25/30/50/60/100/120 | |
2160p 24/25/30/50/60 | |
SDI do SDI | 720p 50/60, 1080i 50/60 |
1080pSF 24/25/30 | |
1080p 24/25/30/50/60/100/120 | |
2160p 24/25/30/50/60 | |
Konwersja sygnału wideo | |
HDMI na SDI | 720p 50/60, 1080i 50/60, |
1080p 24/25/30/50/60/100/120/200 * / 240 * | |
2160p 24/25/30/50/60 | |
SDI na HDMI | 720p 50/60, 1080i 50/60, |
1080p 24/25/30/50/60/100/120/200 * / 240 * | |
2160p 24/25/30/50/60 | |
Obsługiwane kodeki i liczba klatek na sekundę (nagrywanie i odtwarzanie) | |
Raw Record | Sony FS5 / FS7 ^^ / FS700 CDNG |
4K DCI; 24/25 / 30p | |
4K UHD; | |
2K; 24/25/30/50/60/100 / 120p | |
1080; | |
Canon C300MKII / C500 CDNG | |
4K DCI; 24/25 / 30p | |
4K UHD; 24/25 / 30p | |
2K; | |
1080; | |
Panasonic VaricamLT / Varicam35 * CDNG | |
4K DCI; 24/25 / 30p | |
4K UHD; 24/25 / 30p | |
2K; | |
1080; | |
Arri Alexa Mini .ARI * | |
2880 x 1620; 24/25/30/50 / 60p | |
2880 x 2160; 24/25/30/50 / 60p | |
Raw do ProRes / DNxHR | Sony FS5 / FS7 / FS700 |
ProRes (HQ, 422, LT) | |
DNxHR (HQX, HQ, SQ, LB) | |
4K DCI; 24/25/30/50 / 60p | |
4K UHD; | |
2K; 24/25/30/50/60/100/120/200 / 240p | |
1080; | |
Canon C300MKII / C500 | |
ProRes (HQ, 422, LT) | |
DNxHR (HQX, HQ, SQ, LB) | |
4K DCI; 24/25 / 30p | |
4K UHD; 24/25 / 30p | |
2K; | |
1080; | |
Panasonic VaricamLT / Varicam35 * | |
ProRes (HQ, 422, LT) | |
DNxHR (HQX, HQ, SQ, LB) | |
4K DCI; 24/25/30/50 * / 60p * | |
4K UHD; 24/25/30/50 * / 60p * | |
2K; nie obsługiwane w aparacie | |
1080; nie obsługiwane w aparacie | |
Wideo do ProRes / DNxHR | Kodeki |
(DNx wykorzystuje opakowanie .MOV) | Apple ProRes HQ, 422, LT |
AVID DNxHR HQX. HQ, SQ, LB | |
Liczba klatek na sekundę | |
4K DCI; 24/25/30/50 / 60p | |
4K UHD; 24/25/30/50 / 60p | |
2K; Nie dotyczy | |
1080p; 24/25/30/50/60/100 ^ / 120 ^ / 200 / 240p | |
1080i; 50 / 60i | |
720p; 50 / 60p | |
Przetwarzanie na pokładzie | |
Usuwanie pulldown | 24/25/30pSF 24/25/30p (menu rozwijane 2: 2) |
60i 24p (pulldown 3: 2) | |
Skalowanie w dół 4K UHD do monitorowania HD | Tak - Loop-out i odtwarzanie (niedostępne w RAW) |
Wejście / wyjście audio (dźwięk PCM 48 kHz) | |
HDMI | 2 lub 8 kanałów 24 bity, zależne od kamery |
SDI | 12 kanałów 48 kHz 24 bity |
Audio | 2-kanałowe zbalansowane analogowe wejście / wyjście XLR (bezpośrednie połączenie XLR) |
Zakres dynamiczny 90dB | |
Maksymalny poziom sygnału + 24dBu | |
Maksymalne wzmocnienie analogowe + 52dB | |
Zasilanie fantomowe 48 V dla mikrofonu | |
Wyjście słuchawkowe | 3,5 mm |
Wbudowane głośniki | tak |
Zdalny start / stop | |
HDMI | Auto HDMI Trigger |
Obsługiwane protokoły - Canon, Sony, Atomos Open Standard | |
SDI | Możliwość wyboru kamery wyzwalającej SDI |
Inny | Sterowanie LANC - Slave |
Odtwarzanie nagranego dźwięku | |
Lista odtwarzania / Genlock / LTC | Tak tak tak |
CDNG (nagrana treść) | Bez wsparcia |
ProRes (nagrana treść) | Wszystkie nagrane pliki mogą być odtwarzane. Odtwarzanie w zwolnionym tempie = 100 fps |
DNxHR / DNxHD (nagrana treść) | Wszystkie nagrane pliki mogą być odtwarzane. Odtwarzanie w zwolnionym tempie = 100 fps |
Nagranie | |
Rekord przed filmem | Tak (HD 8s, 4K 2s) |
Niestandardowy timelapse | tak |
Meta tagowanie danych | Tak (dostępnych 10 tagów) |
Obsługiwane media | Kompatybilność dysków SSD / HDD 2,5 ”zależy od formatu nagrywania, rozdzielczości i liczby klatek na sekundę. Odwiedź atomos.com/drives, aby uzyskać listę |
przetestowane i zatwierdzone dyski | |
Skrzynia Master Caddy | Master Caddy II (w zestawie) |
75 mm x 105 mm x 12 mm | |
Stacja dokująca Master Caddy | 2,5 ”SATA na USB 2.0 / 3.0 |
Obsługiwane aplikacje | Obsługiwane aplikacje FCPX / FCP7 + / Media Composer |
5.0+ / Premiere 5.5+ | |
EDIUS 6.0+ / Vegas Pro 10+ / Lightworks / | |
Autodesk Smoke 2015 | |
Obsługa XML | FCPX XML macierzysty, FCPX / Adobe ograniczony obsługiwany z narzędziami do konwersji innych firm |
Akcesoria w zestawie | Jednostka sumo, Master Caddy II x 1, zasilacz prądu przemiennego |
Opcjonalne dodatki | Sunhood, płyta adaptera akumulatora VESA, Atomos HDMI |
kabel, kalibracja X-Rite i1DisplayPro | |
Gwarancja | 1 rok. Przedłużony do 3 lat od rejestracji produktu |
Wszystkie specyfikacje są poprawne po opublikowaniu, z zastrzeżeniem E&OE. | |
Liczba klatek na sekundę 24/30/60 oznacza również 23,98 / 29,97 / 59,94 klatek dla wszystkich rozdzielczości | |
* Dostępne w przyszłych aktualizacjach oprogramowania układowego | |
*** Brak specyfikacji HDMI dla 2K DCI | |
^ Z obsługiwanych źródeł HDMI, takich jak konsole do gier i karty graficzne. | |
^^ Opcjonalna jednostka (XDCA-FS7) wymagana do surowego wyjścia. |
• Jednocześnie można nagrywać do pięciu strumieni wideo HD * - cztery (4) oddzielne ISO, a Program Out można nagrać na ten sam dysk SSD w formatach Apple ProRes lub Avid DNx.
• Nie trzeba synchronizować kamer ani kanałów wideo za pomocą genlocka.
• Kanały można przełączać w czasie rzeczywistym za dotknięciem ekranu, a wynikowe przełączane wyjście nagrywać na osobnym piątym kanale, a także na wyjściu HDMI lub HD-SDI.
• Każdy przełącznik sygnalizuje również punkt odcinania / edycji metadanych, który Sumo 19 zapisuje na dysku SSD jako plik XML. ISO można następnie przenieść bezpośrednio na oś czasu NLE ** z już wprowadzonymi zmianami, wszystko gotowe do dostrajania lub ponownej edycji.
• Sumo19 można skonfigurować tak, aby różnie reagował na pojedyncze i podwójne dotknięcia, co daje wybór między podglądem twardego wycięcia lub podglądem kanału przed zapisaniem wycięcia / rozpuszczenia w pliku XML.
* Obsługa sygnałów HD do 1080p60.
** XML bezpośrednio kompatybilny z FCPX.