wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » Wideo-Foto » Audio » Sony ILME-FX30
Sony ILME-FX30Sony ILME-FX30Sony ILME-FX30Sony ILME-FX30Sony ILME-FX30Sony ILME-FX30Sony ILME-FX30
Sony ILME-FX30
Sony ILME-FX30
Sony ILME-FX30
Sony ILME-FX30
Sony ILME-FX30
Sony ILME-FX30
Sony ILME-FX30

Sony ILME-FX30

Sony

Dostępność: Na zamówienie

Koszt wysyłki: od 16,00 zł

Kod EAN: 4548736143180

Stan produktu: Nowy

Cena brutto: 10 825,00 zł

Cena netto: 8 800,81 zł

Ilość: szt.
Dodaj do koszyka

  • Opis produktu
Sony ILME-FX30

 

ZAPYTAJ O DOSTĘPNOŚĆ W PROMOCYJNEJ CENIE
 

Kamery Sony z linii Cinema Line wyznaczają standardy produkcji filmów. Użytkownicy cenią je za piękno filmowego obrazu, wysoką wydajność, efektywne modele pracy i liczne funkcje, jak profil S-Cinetone™ do wygodnego filmowania i S-Log3 do zaawansowanej korekty. Dzięki kamerze FX30 początkujący twórcy jeszcze łatwiej wkroczą w świat produkcji filmów.

Kamera FX30 utrwala wspaniałe obrazy o prawdziwie filmowym wyglądzie przy wykorzystaniu oversamplingu z rozdzielczości 6K. Dzięki małym wymiarom można ją zabierać wszędzie. Zaawansowany system AF i funkcje stabilizacji pozwalają skupić się na kompozycji, a nie doborze ekipy filmowej i konfiguracji sprzętu.



Niezapomniane obrazy z matrycy CMOS Exmor R™

Kamera FX30 jest wyposażona w matrycę CMOS Exmor R formatu APS-C, wykonaną w technologii BSI. Rejestruje piękne obrazy o wyjątkowej rozdzielczości i małej głębi ostrości. Jej nowy, 20,1-megapikselowy przetwornik o formacie Super 35 odznacza się dużym zakresem dynamiki tonalnej i jest oparty na wiodącej na rynku technologii przetwarzania obrazu firmy Sony. Teraz z łatwością nagrasz filmy o rozdzielczości 4K z wyrazistą głębią ostrości i wspaniałym efektem bokeh.

S-Cinetone™: kinowy wygląd obrazu bez żadnych korekt

Kamera FX30 umożliwia użycie profilu S-Cinetone. Jest on oparty na technologii koloru z kamer FX9 i FX6, cenionych za kolorystykę obrazu i wygląd odcieni karnacji. Profil ten zapewnia naturalne tony ze środka skali, niezbędne do uzyskania kolorystyki zdrowej skóry, jak również łagodne kolory i atrakcyjne światła. Ponieważ S-Cinetone nadaje obrazowi te właściwości już na etapie zdjęć, do uzyskania pięknego, filmowego wyglądu nie są potrzebne korekty w postprodukcji.

Formaty nagrywania opracowane z myślą o jakości obrazu i postprodukcji

Kamera FX30 umożliwia wewnętrzny zapis obrazu w formacie 4:2:2 10 bitów z kompresją Long GOP lub All Intra. Taki sposób zapisu zapewnia pełniejsze, bardziej naturalne przejścia tonalne i większą swobodę podczas edycji. Format XAVC HS podwaja wydajność kompresji nagrań i pozwala utrwalać szczegółowy obraz filmowy z 10-bitową kwantyzacją i próbkowaniem koloru 4:2:2 w plikach o porównywalnej, a nawet mniejszej przepływności. Oznacza to jeszcze wyższą jakość obrazu przy rozsądnej objętości.

Dwie bazowe czułości ISO: czystszy obraz w słabym oświetleniu

Kamera FX30 ma dwie bazowe czułości ISO: 800 i 2500. Pozwala to wybrać akceptowalny poziom zakłóceń w celu uzyskania czystego obrazu lub rozszerzyć zakres dynamiczny podczas zdjęć w mocnym albo słabym oświetleniu. Szeroki, ponad 14-stopniowy zakres dynamiki tonalnej zmniejsza ryzyko utraty szczegółów w najjaśniejszych i najmniejszych obszarach w szerokim zakresie warunków oświetlenia.

Płynne, filmowe kolory dzięki nagrywaniu z użyciem krzywych Log

Z myślą o dużych produkcjach kamera FX30 umożliwia użycie krzywej gamma S-Log3. Opracowano ją, by zapewnić łagodną gradację w nagranym obrazie i ułatwić uzyskanie filmowego wyglądu na etapie korekty barw w postprodukcji. Krzywa S-Log3 i przestrzeń barw S-Gamut3.Cine pozwalają na odtwarzanie kolorów o wysokiej jakości w szerokim zakresie rozpiętości tonalnej. Szczególną uwagę poświęcono korekcie sygnału na wyjściu kamery, dzięki czemu użytkownik zawsze z łatwością uzyska najwyższą jakość obrazu.

Nowe, optymalizujące jakość obrazu tryby filmowania z użyciem krzywych Log

Nagrywanie z użyciem krzywej gamma S-Log3 jest możliwe w trzech trybach. Tryb Cine EI, używany w wysokiej klasy modelach Sony Cinema Line, zapewnia szeroki zakres dynamiki tonalnej i najwyższą możliwą jakość obrazu. Cine EI Quick umożliwia automatyczne przełączanie bazowej czułości ISO odpowiednio do wybranego wskaźnika naświetlenia (Exposure Index, EI), a Flexible ISO daje największą elastyczność w wybieraniu ustawień ekspozycji. Do zestawu wstępnie zaprogramowanych tabel LUT dodano ustawienie Sony s709.

Dokładny podgląd końcowego obrazu dzięki własnym tabelom LUT

Podczas filmowania z użyciem krzywej gamma S-Log3 niski kontrast obrazu na monitorze może utrudniać ocenę, jak będzie wyglądało końcowe ujęcie. Aby umożliwić dokładniejszy podgląd, kamera FX30 obsługuje dostosowywane tabele LUT. Można ich użyć do przetwarzania obrazu na monitorze LCD i wyjściu HDMI, jak również osadzać w nagraniach w celu uproszczenia postprodukcji. Do fabrycznie zaprogramowanych tabel LUT można dodać 16 własnych, importując je do kamery z karty pamięci.

Niezawodny, bardzo dokładny system AF

Zaawansowane funkcje śledzenia bezbłędnie utrzymują ostrość na obiekcie, pozwalając skupić się na kompozycji. System AF z funkcją inteligentnego śledzenia pokrywa rozległy obszar i wykorzystuje wykrywanie fazy w płaszczyźnie ogniskowej do stabilnego śledzenia obiektu w niemal całym kadrze. System Real-time Eye AF dokładnie ustawia ostrość na twarz i oczy (ludzi, ptaków i zwierząt). Funkcja śledzenia w czasie rzeczywistym umożliwia niezawodne śledzenie obiektu z wykorzystaniem opracowanych przez firmę Sony, opartych na sztucznej inteligencji algorytmów rozpoznawania obiektów.

Zaawansowane funkcje ostrości na każdą sytuację

Kamera FX30 maksymalnie ułatwia szybkie i dokładne ustawianie ostrości. Funkcja „Asysta AF”
sprawnie przełącza tryby automatycznej i ręcznej regulacji ostrości. Pozwala zaoszczędzić czas nawet użytkownikom, którzy zazwyczaj ustawiają ostrość ręcznie. Funkcja mapy ostrości ułatwia wizualizację głębi ostrości w czasie zdjęć. Kompensacja „oddychania” ogranicza natomiast zmiany kąta widzenia występujące w pewnych obiektywach podczas przenoszenia ostrości z jednego obiektu na drugi.

Płynność ruchu dzięki nagrywaniu w formatach do 4K 120p

Kamera FX30 umożliwia zapis obrazu o rozdzielczości 4K z prędkością do 120 klatek na sekundę. Niezwykła płynność obrazu w nawet 5-krotnie zwolnionym tempie połączona z automatyką ostrości daje nowe możliwości ekspresji i niespotykany wcześniej potencjał twórczy.

Stabilizacja obrazu „Active Mode” ułatwiająca filmowanie z ręki

Wbudowany w korpus, 5-osiowy optyczny stabilizator obrazu z trybem Active Mode zwiększa efektywność stabilizacji podczas filmowania. Precyzyjny czujnik żyroskopowy mierzy drgania urządzenia i optymalnie je kompensuje. Umożliwia nagrywanie z ręki stabilnych filmów 4K beż używania gimbala, również przy chodzeniu.

Metadane ułatwiające edycję w programach Catalyst

Dużą pomocą w produkcjach realizowanych kamerą FX30 są programy Sony Catalyst Browse i Prepare. Kamera zapisuje pięć rodzajów metadanych: LUT, stabilizacja obrazu, „oddychanie”, obrót kamery i znaczniki ujęcia. Mogą one ułatwić podgląd materiału i przygotowanie go do montażu w bezpłatnym programie Catalyst Browse lub płatnym Catalyst Prepare.

Nagrywanie plików proxy w celu sprawnego montażu i edycji

Niemal wszystkie formaty nagrania umożliwiają równoległy zapis plików proxy HD o niskiej rozdzielczości. Te mniejsze pliki proxy ułatwiają wstępny montaż przed końcową edycją online materiału 4K, zmniejszają obciążenie komputera i pozwalają przyspieszyć pracę.

Funkcja fotografowania

Ponieważ kamera FX30 pozwala zarówno na filmowanie, jak i fotografowanie, może przydać się podczas szukania miejsc do kręcenia zdjęć. Będzie jej można użyć na przykład do zrobienia fotografii, które zostaną wykorzystane w scenorysach lub prezentacjach przed produkcją.

Gwintowane otwory na korpusie pozwalające zrezygnować z dodatkowej obudowy

Kamera FX30 powstała z myślą o mobilności i wydajności. Pięć gwintowanych otworów (1/4-20 UNC) na obudowie pozwala instalować akcesoria bez używania dodatkowej obudowy. W rezultacie zestaw ma mniejsze wymiary i wagę, co ułatwia filmowanie z ręki. Stabilne montowanie akcesoriów i dodatków ułatwiają także trzy gwintowane otwory na uchwycie z gniazdami XLR.

Nowe główne menu do szybkiego wybierania często używanych funkcji

Nowo opracowane główne menu w formie listy pozwala wybierać najważniejsze parametry ujęcia, w tym liczbę klatek na sekundę
i czas otwarcia migawki. Funkcję wyświetlania głównego menu można przypisać do przycisku własnego. Pozwoli to szybko sprawdzać i korygować ustawienia przed rozpoczęciem zdjęć.

Ekran trybu czuwania podczas nagrywania

Aby operator mógł w większym stopniu skupić się na kompozycji i kadrowaniu ujęć filmowych, zoptymalizowano układ informacji i nakładanie ikon w trybie czuwania. Obecnie w czarnych polach nad i pod obszarem obrazu pojawiają się tylko najważniejsze elementy.

Lampki kontrolne (tally)

U góry przedniej i tylnej części kamery znajdują się lampki kontrolne nagrywania (tally). Na górze obudowy umieszczono ponadto podświetlany przycisk REC, połączony z tylną lampką nagrywania. Kiedy kamera nagrywa, na monitorze pojawia się czerwona ramka. Dzięki niej operator od razu wie, czy trwa nagranie.

Uniwersalny, dotykowy monitor LCD o wysokiej rozdzielczości

Kamera FX30 jest wyposażona w otwierany na bok ekran LCD o regulowanym nachyleniu. Daje on dużą swobodę komponowania ujęć i regulacji w gimbalu, podczas filmowania z ręki lub z bardzo małej wysokości i w innych sytuacjach. Duży, 3,0-calowy monitor dotykowy LCD o rozdzielczości 2,36 miliona pikseli wyświetla wyraźny obraz nawet mocnym świetle dziennym. Przeciągając palcem w górę monitora, można wyświetlić menu funkcji (Fn) z wybranymi przez użytkownika, często używanymi funkcjami.

Pionowe znaczniki proporcji obrazu

Upowszechnienie smartfonów i mediów społecznościowych sprawiło, że powstające materiały wizualne mają różne proporcje i orientacje. Coraz częściej spotyka się nagrania w układzie pionowym. Kamera FX30 pozwala wyświetlać różne znaczniki proporcji obrazu. Służą one do sprawdzania kadru podczas zdjęć w standardowym układzie poziomym. Do wyboru są między innymi znaczniki, które pomagają tworzyć reklamy do mediów społecznościowych i filmy w układzie pionowym.

Wejścia XLR do doprowadzenia z zewnątrz sygnału audio o wysokiej jakości
(dostępne oddzielnie)

Dwa wejścia audio XLR na uchwycie z gniazdami XLR ułatwiają nagrywanie ścieżki dźwiękowej o wysokiej jakości. Sprzedawany oddzielnie mikrofon XLR pozwoli przesyłać cyfrowe dane audio bezpośrednio do kamery — bez zakłóceń i pogorszenia sygnału. Z kolei 3,5-milimetrowe gniazdo mini jack stereo umożliwia dokonywanie nagrań 4-kanałowych i zapewnia zgodność z zarówno dwu-, jak i czterokanałowymi formatami audio.

Bogaty zestaw łączy dostosowanych do różnorodnych potrzeb

Złącze HDMI typu A umożliwia przesyłanie 16-bitowych danych RAW 4K oraz filmów w innych formatach do rejestratora zewnętrznego lub na monitor. Na wyjściowy sygnał HDMI można również nakładać informacje o stanie. Kamera jest też wyposażona w gniazda USB Type-C®, Multi/Micro-USB, mikrofonowe i słuchawkowe, a także w stopkę Multi Interface (MI) z cyfrowym łączem audio. Obsługa standardów UVC (USB Video Class) i UAC (USB Audio Class) pozwala używać kamery FX30 do strumieniowych transmisji o wysokich parametrach lub jako kamery internetowej.

Przesyłanie 16‑bitowych danych RAW łączem HDMI

Z myślą o zaawansowanych zastosowaniach w postprodukcji łącze HDMI umożliwia przesyłanie 16-bitowych danych RAW do zgodnego rejestratora zewnętrznego. Kamera będzie równolegle zapisywać materiał XAVC HS 4K, XAVC S 4K lub XAVC S-I 4K i pliki proxy na wewnętrzny nośnik danych. Film RAW ma rozdzielczość 4672 × 2628 [16:9] — wyższą niż w standardzie DCI 4K.

Synchronizacja kodu czasowego

Kamerę FX30 można zsynchronizować (TC-IN) z drugą kamerą wyposażoną gniazdo wyjścia kodu czasowego. W tym celu należy połączyć złącze Multi/Micro USB kamery ze źródłem kodu czasowego, używając sprzedawanego oddzielnie adaptera VMC-BNCM1 i standardowego przewodu BNC.

Dwa gniazda zgodne z kartami CFexpress typu A

Kamera jest wyposażona w dwa gniazda na nośniki danych, obsługujące zarówno karty CFexpress typu A, jak i karty SDXC/SDHC klasy UHS-I i UHS-II. CFexpress typu A to nowy standard kompaktowych nośników danych odznaczających się dużą prędkością zapisu i odczytu. Można na nie nagrywać filmy 4K o dużej przepływności. Dwa gniazda dają możliwość zapisu naprzemiennego lub równoczesnego.


Konstrukcja stanowiąca barierę dla pyłu i wilgoci

W całej kamerze FX30 wprowadzono lepsze zabezpieczenia przed pyłem i wilgocią. Kompleksowo uszczelniono korpus, a także pokrywę komory akumulatora. Gniazdo na nośniki danych otrzymało podwójną, przesuwną pokrywę z dźwignią blokady, która skutecznie powstrzymuje wodę. System chłodzenia jest całkowicie odizolowany od wewnętrznych elementów urządzenia. Aby zapewnić niezawodną pracę w trudnych warunkach, przeanalizowano też drogi, którymi mogłyby wnikać pył i wilgoć.

Ciągłe nagrywanie w formacie 4K 60p

Aby umożliwić ciągłe nagrywanie w formacie 4K 60p, kamera FX30 jest wyposażona w innowacyjny system rozpraszania ciepła, w tym radiator w kształcie litery Σ (sigma) wykonany ze stopu grafitowego. Gruntowne przeprojektowanie wewnętrznej konstrukcji pozwoliło zoptymalizować przepływ powietrza i umiejscowienie radiatora. W razie potrzeby cichy wentylator zapewnia chłodzenie w czasie ciągłego nagrywania w pełnej rozdzielczości. Dzięki odizolowaniu powietrza wlotowego i wylotowego uzyskano dużą odporność na pył i wilgoć.

Maging Edge Mobile™

Do zdalnego sterowania kamerą za pomocą smartfona lub tabletu można używać aplikacji Imaging Edge Mobile. Umożliwia ona także zdalną obsługę dwóch funkcji systemu AF — Śledzenie dotykiem i Ostrość dotykiem — oraz przesyłanie plików z fotografiami i filmami.

Ochrona środowiska bez pogorszenia działania

Sony Group przyspiesza realizację planu ochrony środowiska „Road to Zero”, którego wynikiem ma być osiągnięcie zerowego śladu ekologicznego do 2040 r. Firma Sony dołożyła więc starań, by ten produkt mniej oddziaływał na środowisko na wszystkich etapach swojego cyklu życia. Podjęto takie działania, jak użycie materiałów z recyklingu, zarządzanie wpływem na środowisko w całym łańcuchu dostaw, wykorzystanie źródeł energii odnawialnej w produkcji oraz stosowanie materiałów opakowaniowych bez plastiku, zdatnych do ponownego przetworzenia.

Wytrzymała obudowa ze stopu magnezu

Korpus i pokrywy są wykonane z lekkiego stopu magnezu, zwiększającego niezawodność i wytrzymałość w trudnych warunkach pracy.
Pozostałe produkty z kategorii
SONY FX3 (ILME-FX3) BODY

SONY FX3 (ILME-FX3) BODY

19 998,00 zł brutto16 258,54 zł netto
szt. Do koszyka
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu