CANON EOS C500 MARK II
System Cinema EOS nowej generacji
Pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 5.9K wbudowana w nowo zaprojektowaną, kompaktową i niezawodną obudowę Cinema EOS inspiruje do działania wszystkich filmowców i umożliwia im uniwersalną pracę.
Zapierająca dech w piersiach jakość obrazu pełnoklatkowego
Dzięki technologii przetwarzania kolorów Canon pełnoklatkowa matryca Canon CMOS o rozdzielczości 5.9K zapewnia realistyczny, kinematograficzny obraz, naturalne odcienie skóry i wiernie odwzorowane kolory.
Matryca cechuje się ponad 15-stopniową rozpiętością tonalną i obsługą szerokiej przestrzeni kolorów, dzięki czemu doskonale sprawdza się w produkcjach o dużym zakresie dynamiki.
Wysoka jakość i wydajne formaty nagrywania
Model EOS C500 Mark II wyposażono w nowo zaprojektowany procesor obrazu DIGIC DV 7, który umożliwia nagrywanie na nośniku wewnętrznym w technologii Cinema RAW Light z rozdzielczością 5.9K, a także obsługuje zapis 10-bitowego formatu Canon XF-AVC w 4K 4:2:2. Dzięki dostępności dwóch gniazd można nagrywać pliki jednocześnie na dwie karty CFexpress, a dodatkowe gniazdo kart SD umożliwia zapis plików proxy.
Możliwość zapisu materiału w kilku formatach usprawnia pracę i pozwala spełnić wymagania produkcyjne.
Przetwarzanie z nadpróbkowaniem obrazu 5.9K pod kątem rozdzielczości 4K
W modelu EOS C500 Mark II zastosowano wysokiej jakości algorytm demozaikowania w przypadku nadpróbkowania obrazi 5.9K pod kątem nagrywania w rozdzielczości 4K/UHD. Powoduje to wytłumienie efektu mory i redukcję szumów, co przekłada się na doskonałą jakość obrazu.
Matryca światłoczuła |
|
Matryca | Pełnoklatkowa matryca CMOS |
System | Filtr kolorów podstawowych RGB (matryca Bayera) |
Tryby matrycy | Pełnoklatkowy / Super 35 mm (kadrowanie) / Super 16 mm (kadrowanie) |
Łączna liczba pikseli | W przybliżeniu 20,8 megapiksela (6062 × 3432) |
Liczba efektywnych pikseli (tryb pełnoklatkowy) | W przybliżeniu 18,69 megapiksela (5952 × 3140): jeśli wybrano rozdzielczość 5952 × 3140, 4096 × 2160 lub 2048 × 1080 W przybliżeniu 17,52 megapiksela (5580 × 3140): jeśli wybrano rozdzielczość 3840 × 2160 lub 1920 × 1080 |
Efektywny rozmiar ekranu matrycy | 38,1 × 20,1 mm (43,1 mm po przekątnej): jeśli wybrano rozdzielczość 5952 × 3140, 4096 × 2160 lub 2048 × 1080 35,7 × 20,1 mm (41,0 mm po przekątnej): jeśli wybrano rozdzielczość 3840 × 2160 lub 1920 × 1080 |
Zakres dynamiki | Canon Log 2: 1600% / ponad 15 stopni Canon Log 3: 1600% / 14 stopni Wide DR: 800% (przy ISO 400) |
Procesor obrazu |
|
Typ | DIGIC DV7 |
Obiektyw |
|
Mocowanie obiektywu | Mocowanie Canon EF. Mocowanie obiektywów B4 za pośrednictwem adaptera (EF lub PL) |
Współczynnik powiększenia obiektywu (dla obiektywów z mocowaniem EF, w tym obiektywów Cinema Prime) | Pełnoklatkowy: 5952 × 3140 / 4096 × 2160 / 2048 × 1080: ×1,00 3840 × 2160 / 1920 × 1080: ×1,056 Super 35 mm (kadrowanie): 4096 × 2160 / 2048 × 1080: ×1,460 3840 × 2160 / 1920 × 1080: ×1,534 Super 16 mm (kadrowanie): 4096 × 2160 / 2048 × 1080: ×2,920 3840 × 2160 / 1920 × 1080: ×3,069 |
Wymienne mocowanie obiektywu | Tak, użytkownik może wymienić na EF przy użyciu mocowania Cinema lub PL |
Korekcja winietowania | TAK (w zależności od zastosowanego obiektywu) |
Filtr ND | Do 10 stopni dzięki wbudowanemu systemowi filtra szarego (w trybie rozszerzonym) |
Sterowanie ostrością | Mocowanie EF: przez obiektyw lub za pomocą przewodowego/bezprzewodowego pilota (w zależności od zastosowanego obiektywu) Mocowanie PL: tylko obiektywy Cine Servo |
Regulacja przysłony (obiektywy z mocowaniem EF) | Przez korpus, rączkę lub za pomocą przewodowego/bezprzewodowego pilota. 1/2 stopnia, 1/3 stopnia lub sterowanie FINE. Możliwość utrzymania stałej wartości F przy korzystaniu z zoomu. |
Obsługa technologii Cooke/I | Tak (tylko mocowanie PL po wymianie mocowania) |
Obsługa obiektywów anamorficznych | Tak, ×2,0 / ×1,3 |
System stabilizacji obrazu | Optyczny, w zależności od zastosowanego obiektywu |
Nagrywanie |
|
Nagrywanie wewnętrzne | Karta CFexpress x2 do nagrywania w trybie Cinema RAW Light lub XF-AVC/MXF, karta SD do nagrywania w trybie XF-AVC Proxy Karta SD jest także używana do przechowywania zdjęć (1920 × 1080), przesyłania ustawień CP i aktualizacji oprogramowania układowego |
Czas nagrywania (karta CFexpress, 512 GB): około | Cinema RAW Light: 5952 × 3140: 2,1 Gb/s: 30 min 4096 × 2160: 1 Gb/s: 65 min 2048 × 1080: 250 Mb/s: 270 min XF-AVC/MXF: XF-AVC/MXF, 4096 × 2160: 810 Mb/s: 80 min / 410 Mb/s: 165 min 2048 × 2160: 310 Mb/s: 215 min / 160 Mb/s: 425 min |
Formaty nagrania | Cinema RAW Light (CRM), XF-AVC (MXF) |
Częstotliwość systemowa / prędkość nagrywania | Tryb 59,94 Hz (59,94p / 59,94i / 29,97p / 23,98p) Tryb 50,00Hz (50,00p / 50,00i / 25,00p) Tryb 24,00 Hz (24,00p) |
Szybkość transmisji bitów / głębia bitowa Cinema RAW Light (PAL) | 5952 × 3140: 50,00p, 2,1 Gb/s 10 bitów / 25,00P, 2,1 Gb/s, 12 bitów 4096 × 2160: 50,00p, 1 Gb/s 10 bitów / 25,00p, 1 Gb/s 12 bitów 2048 × 1080: 50,00p, 250 Mb/s 10 bitów / 25,00p 250 Mb/s 12 bitów |
Szybkość transmisji bitów / próbkowanie przy nagrywaniu XF-AVC (PAL) | 4096 × 2160 / 3840 × 2160: 50,00p YCC 4:2:2 10 bitów 810 Mb/s / 25,00p YCC 4:2:2 10 bitów 410 Mb/s 2048 × 1080 / 1920 × 1080: 50,00p YCC 4:2:2 10 bitów 310 Mb/s / 25,00p YCC 4:2:2 10 bitów 160 Mb/s Wszystkie wewnątrzklatkowe |
Szybkość transmisji bitów / próbkowanie (PAL) w przypadku nagrywania XF-AVC Proxy na karcie pamięci SD | 2048 × 1080: 50,00p, YCC 4:2:0 8 bitów 35 Mb/s / 25,00p, YCC 4:2:0 8 bitów 24 Mb/s Long GOP |
Tryb nagrywania w zwolnionym/przyspieszonym tempie | Tak, Cinema RAW Light 5952 × 3140 / 4096 × 2160: 1–60 kl./s / 2048 × 1080 (wycinek kadru 2K) 1–120 kl./s XF-AVC: 4096 × 2160 / 3840 × 2160 (810/410 Mb/s) 1–60 kl./s (pełna klatka / wycinek kadru Super 35mm) 2048 × 1080 / 1920 × 1080 1–60 kl./s (pełna klatka / wycinek kadru Super 35mm) 1–120 kl./s (wycinek kadru Super 16mm) |
Zapis interwałowy | Nie |
Rejestracja klatek | Nie |
Buforowanie (w pamięci podręcznej) | Tak, 3 sekundy |
Nagrywanie z przełączaniem | Tak |
Możliwość nagrywania do dwóch gniazd (jednocześnie) | Tak |
Konwersja HD->SD | Nie |
Nośniki zapisu zdjęć | Karty pamięci SD/SDHC |
Rozmiar zapisywanych zdjęć | W przybliżeniu 930 KB przy 2048 × 1080; około 880 KB przy 1920 × 1080 |
System |
|
Monitor przebiegów | Tak. Przez złącza MON., VIDEO lub HDMI (niedostępne przez wyjścia SDI 1–4) Wyświetlanie liniowe / liniowe i punktowe / wybór linii / wyświetlanie punktowe / RGB / YPrPb. Obsługa sygnału wyjściowego HDR PQ i HDR-HLG. |
Wyświetlacz przekłamania kolorów (wskazanie ekspozycji) | Tak. Za pośrednictwem złączy MON., VIDEO lub HDMI |
Wykresy kolorów | Dostępne są wykresy kolorów SMPTE, EBU i ARIB. Patrz menu. |
Wzmocnienie krawędzi | Wzmocnienie krawędzi 1, wzmocnienie krawędzi 2 (możliwość ustawienia koloru, wzmocnienia i częstotliwości) |
Zebra | Poziom 1; Poziom 2; Obydwa Wyjście HD-SDI lub HDMI |
Znaczniki | Możliwość włączenia/wyłączenia: środek, poziomy, siatka, proporcje, strefa bezpieczeństwa i znacznik prostokątny. Możliwość wyboru koloru: żółty, niebieski, zielony, czerwony, czarny, szary i biały. |
EVF |
|
Wbudowany wizjer elektroniczny EVF | Nie |
Opcjonalne akcesoria EVF | Tak. Elektroniczny wizjer OLED EVF-V50 lub EVF-V70 |
Wejścia/wyjścia |
|
Wejście audio | 3-stykowe złącze XLR × 2, gniazdo stereo minijack 3,5 mm (tylko wejście) Wejścia 1 i 2 na korpusie kamery. Dodatkowo 2 × 3-stykowe złącze XLR w opcjonalnym module rozszerzenia EU-V2 (wejście 3 i 4) |
Wyjście słuchawkowe | Gniazdo stereo typu minijack 3,5 mm (tylko wyjście, korpus kamery) |
Wyjście wideo do monitora | MON.: gniazdo BNC, (tylko wyjście, korpus kamery). |
HDMI | Złącze HDMI typu A (tylko wyjście, korpus kamery). |
USB | Tak, tylko wejście, korpus kamery. (złącze GP-E2) |
Wyjście SDI | Gniazdo BNC 1 × wyjście 12G-SDI (tylko wyjście, korpus kamery). |
Kod czasowy | Gniazdo BNC (wejście/wyjście, korpus kamery). |
Genlock | Tak, z opcjonalnym modułem rozszerzeń EU-V1 i EU-V2. Złącze BNC (tylko wejście/służy także jako złącze SYNC OUT) |
Synch | Złącze BNC (tylko wyjście/służy także jako złącze GENLOCK) |
Wyjście komponentowe | Nie |
Złącze AV | Nie |
Wyjście DC | Tak, z opcjonalnym modułem EU-V2. Złącze DC 24 V 2 A Fischer 3-stykowe (tylko wyjście) Połączenie D-Tap, maksymalnie 50 W |
Wejście DC | 4-stykowe złącze XLR |
Złącze pilota zdalnego sterowania | Złącze REMOTE A 2,5 mm stereo mini-mini jack (tylko wejście) Złącze REMOTE B okrągłe, 8-stykowe (dla RS-422) z opcjonalnym modułem EU-V1 lub EU-V2 |
Złącze sterowania bezprzewodowego | Tak |
Złącze obiektywu | Tak, z opcjonalnym modułem EU-V2. Złącze 12-stykowe |
Złącze Ethernet | Tak, z opcjonalnym modułem EU-V1 i EU-V2. Złącze Ethernet (RJ45; obsługuje 1000 BASE-T) |
Przesyłanie strumieniowe IP | Tak. Za pośrednictwem połączenia Ethernet. Obsługa Wi-Fi TBC) 9 Mb/s / 4 Mb/s: 1920 × 1080 (59,94p/59,94i/50,00p/50,00i) – wymagany jest opcjonalny moduł EU-V1 lub EU-V2 |
Wyświetlanie tabeli LUT danych wejściowych | TAK |
Złącze wideo | Specyfikacje opracowane przez firmę Canon (specjalne złącze 13-stykowe) dla monitora LM-V2, opcjonalnego wizjera EVF-V70 lub monitora LM-V1 |
Poziom kompensacji |
|
Pomiar ekspozycji | Ręczna ekspozycja zależna od prędkości migawki, ustawień przysłony, ISO/wzmocnienia i filtra szarego oraz funkcji Push Auto Iris i Auto Iris |
Korekcja ekspozycji | Tak |
Tryb automatycznej ekspozycji | Automatyczna regulacja przysłony w przypadku zgodnych obiektywów |
Tryb Push Auto Iris | Tak, wszystkie obiektywy zgodne z mocowaniem EF; tylko obiektywy Canon Cine Servo zgodne z mocowaniem PL ze złączem 12-stykowym na opcjonalnym module EU-V2 |
Blokada ekspozycji | Nie |
Ustawienie automatycznego sterowania wzmocnieniem | Tak |
Czułość ISO | Wyświetlanie co 1 stopień: [100], 160(*), 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400, 12800, 25600, [51200,102400] [---] Wyświetlane w przypadku włączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie ON). (*) Wyświetlane w przypadku wyłączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie OFF) Dokładność do 1/3 stopnia: [100, 125], 160, 200, 250, 320, 400, 500, 640, 800, 1000, 1250, 1600, 2000, 2500, 3200, 4000, 5000, 6400, 8000, 10000, 12800, 16000, 20000, 25600, [32000, 40000, 51200, 64000, 80000, 102400] (---) W przypadku włączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie ON). |
System autofokusa (mocowanie EF) | Dual Pixel CMOS AF, funkcja AF oparta na kontraście |
Rozmiary ramki AF (mocowanie EF) | Duży; odpowiednik mniej więcej 20% (pionowo) × 25% (poziomo) zakresu wyświetlanego obrazu Mały; odpowiednik mniej więcej 20% (pionowo) × 8% (poziomo) zakresu wyświetlanego obrazu Możliwość wyboru punktu AF na ponad 80% (w przybliżeniu) powierzchni czujnika |
Tryby autofokusa (mocowanie EF) | One-Shot AF, ciągły AF i funkcja MF oparta na AF Wszystkie tryby działają, jeśli przełącznik AF/MF na obiektywie EF jest ustawiony na AF. One-Shot AF, ciągły AF, funkcja MF oparta na AF |
AF z wykrywaniem twarzy (tylko wersja EF) | Priorytet twarzy lub tylko twarze. |
Prowadnica regulacji ostrości | Wersja EF: wszystkie zgodne obiektywy Canon EF, obiektywy Canon Cine Servo |
Ustawienie wzmocnienia | [-6 dB, -3 dB], -2 dB(*), 0 dB, 3 dB, 6 dB, 9 dB, 12 dB, 15 dB, 18 dB, 21 dB, 24 dB, 27 dB, 30 dB, 33 dB, 36 dB, 39 dB, 42 dB, [45 dB, 48 dB, 51 dB, 54 dB] [---] Wyświetlane w przypadku włączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie ON). [*] Wyświetlane w przypadku wyłączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie OFF). W przypadku włączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie ON): od -2 dB do 54 dB W przypadku wyłączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie OFF): można ustawić dowolną wartość w zakresie od -2 dB to 42 dB, w odstępach co 0,5 dB. |
Migawka |
|
Tryby kontroli | Off (Wył.); Speed (Czas otwarcia); Angle (Kąt); Clear Scan (CS) (Krótkie czasy); Slow Shutter (SLS) (Długa ekspozycja) |
Czas naświetlania | Od 1 s do 1/2000 w zależności od liczby klatek na sekundę i trybu sterowania migawką, 39 opcji ustawień |
Kąt migawki | 11,25º do 360º, w zależności od liczby klatek na sekundę |
Długa ekspozycja (SLS) | 1/3, 1/4, 1/6, 1/8, 1/12, 1/15, 1/25, 1/30, w zależności od liczby klatek na sekundę |
Regulacja częstotliwości | 24,00 Hz* do 250,40 Hz (*) Częstotliwość będzie zależeć od wartości ustawienia liczby klatek na sekundę. |
Niestandardowy tryb obrazu |
|
Zapisane konfiguracje | BT.709 (Wide DR / BT.709 Gamut) LOG (Canon Log 2 / Cinema Gamut) HDR-PQ (HDR-PQ / BT.2020 Gamut) HDR-HLG (HDR-HLG / BT.2020 Gamut) Od USER5 do USER20 (Wide DR / BT.709 Gamut) * Od BT.709, profil HDR-HLG jest ochroniony. |
Matryca kolorów | Neutralne: dokładne odwzorowanie kolorów Kamera produkcyjna: odwzorowanie kolorów do wykorzystania w produkcji filmowej Wideo: odwzorowanie kolorów odpowiadające C300/500 CP-OFF (dla kamer profesjonalnych) |
Profil HDR-HLG | BT.2100: odpowiada ITU-R BT.2100 Tryb żywy: odpowiada kolorom tradycyjnym w ITU-R BT.2390 |
Główne ustawienia przyciemniania | -50 do +50 |
Główne ustawienie czerni | Regulacja dla każdego kanału RGB od -50 do +50 oraz Master Black od -50 do +50 |
Poziom gamma czerni | Regulacja poziomu od -50 do +50, zakres od -20 do +50 oraz punkt od -20 do +50 |
Nasycenie ciemnych obszarów | Regulowane: od -50 do +50 |
Punkt przegięcia | Punkt od -50 d +109, nachylenie od -35 do +50, nasycenie od -10 do +10 |
Ostrość | Adjustment for Level (Regulacja dla poziomu), H Detail Freq. (Uwydatnianie szczegółów w poziomie), Coring, HV Detail Balance (Balans szczegółów w poziomie/pionie), Limit (Ograniczenie), Select (Wybór), Knee Aperture (Wyostrzenie jasnych obiektów) oraz Level dependent sharpness (Ostrość zależna od poziomu) |
Redukcja szumów | Wyłączona, włączona (1 do 12) |
Szczegółowość odwzorowania skóry | Wył., Niska, Średnia, Wysoka / Barwa, Chroma, Obszar, Jasność. 32 stopnie |
Selektywna redukcja szumów | Wył., Niska, Średnia, Wysoka / Barwa, Chroma, Obszar, Jasność. |
Matryca kolorów | Regulacja fazy, wzmocnienia i RGB w połączeniu z wyborem ustawień Gamma |
Balans bieli | AWB, ustawienie użytkownika 01 (zakres ustawień: od 2000 K do 15 000 K / od -20 CC do +20 CC), światło dzienne, żarówka, ustawienia (A/B) |
Korekcja kolorów | Wybór obszaru / rewizja dwóch obszarów |
Poziom ustawienia | -50 do +50, Wł./Wył. |
Dane techniczne dotyczące Wi-Fi i GPS |
|
Wi-Fi (akcesorium opcjonalne) | (1) WPS [Wi-Fi Protected Setup] (system oparty na przycisku, system oparty na kodzie PIN) (2) Konfiguracja ręczna (3) Wyszukiwanie punktów dostępu System otwarty, WPA-PSK, WPA2-PSK, WEP-64, WEP-128, TKIP, AES, automatyczne/ręczne |
Informacje GPS (moduł dodatkowy) | Szerokość i długość geograficzna/wysokość, uniwersalny czas koordynowany (UTC) |
Balans bieli |
|
Automatyczny | TAK |
Zaprogramowane ustawienia | Światło dzienne (5400 K), Żarówka (3200 K), Kelvin (2000–15000 K, interwał 100 K), zestaw A, zestaw B |
Dopasowanie balansu bieli | Tak, do wcześniejszych modeli |
Przesunięcie balansu bieli | TAK. Od -9 do +9 (tylko dla ustawień Daylight (Światło dzienne) i Tungsten (Żarówka)) |
Balans czerni |
|
Regulacja balansu czerni | TAK |
Dźwięk |
|
Nagrywanie | Liniowe PCM: 24 bity / 48 kHz / 4 kanały |
Akcesoria |
|
Dołączone | Uchwyt kamery GR-V1, podpórka kciuka, uchwyt mikrofonu (ze śrubą M4), monitor LCD LM-V2 Moduł montażowy do wyświetlacza LCD LA-V2, rączka, pasek na ramię SS-1200, ładowarka CG-A20 Kompaktowy zasilacz sieciowy CA-CP200B, kabel AC, akumulator (BP-A60) Wspornik mocowania systemu rozszerzeń, kabel UN-5 Inne: ogranicznik, klucze imbusowe (M4 i M3), śruba imbusowa (1/4 cala) Śruba imbusowa (M3) |
Opcjonalnie | Akumulator Canon BP-A30/BP-A60 (w zestawie z kamerą) Ładowarka Canon CG-A10/CG-A20 (w zestawie z kamerą) Pilot zdalnego sterowania Canon RC-V100 Kompaktowy zasilacz sieciowy Canon CA-CP200B (w zestawie z kamerą) Pasek na ramię Canon SS-1200 (w zestawie z kamerą) Podstawa statywu Canon TB-1 Odbiornik GPS Canon GP-E2 Kabel Canon UN-5 (dołączony)/UN-10 (do kupienia oddzielnie) Elektroniczny wizjer OLED Canon EVF-V50(*) / EVF-V70 * Moduł rozszerzeń Canon 1: EU-V1 * Moduł rozszerzeń Canon 2: EU-V2 * Zestaw montażowy Canon EF Cinema Lock CM-V1 * Zestaw mocowania Canon PL PM-V1 Adapter mocowania Canon B4 MO-4E/MO-4P Monitor LCD Canon LM-V2 (w zestawie) / LM-V1 Moduł mocowania LCD Canon LA-V2 (w zestawie) / LA-V1 Uchwyt kamery Canon GR-V1 (w zestawie) Wspornik na ramię Canon SU-15 Uchwyt naramienny Canon SG-1 Podstawa zaciskowa Canon CL-V2 Uchwyt typu imadło Canon RD-1 Rączka Canon HDU-2 8-stykowy kabel pilota zdalnego sterowania Canon RR-10/RR-100 Grupa obiektywów filmowych Canon EF/EF, grupa obiektywów filmowych Canon PL i akcesoria zaprojektowane dla tych obiektywów (*) Nowe produkty |
Akcesoria innych producentów | Bateria V-Lock |
Różne |
|
Wymiary (tylko korpus) | 153 × 148 × 168 mm (szer. × wys. × dł.) |
Masa (sam korpus) | W przybliżeniu 1750 g |
Zakres temperatury pracy | W przybliżeniu od 0 do 40°C, wilgotność względna 85% W przybliżeniu od -5 do 45°C, wilgotność względna 60% |
Moduł zasilania | BP-A60 (w zestawie), BP-A30 (opcjonalnie) V-Lock z EU-V2, zasilanie sieciowe 11–20 V, 4-stykowe gniazdo XLR |