Dostępność: Dostępny od ręki
Koszt wysyłki: od 10,44 zł
Dzięki rewolucyjnemu modelowi H6, naszemu jak dotychczas najbardziej wszechstronnemu mobilnemu urządzeniu do rejestrowania dźwięku, ponownie wyżej zawiesiliśmy poprzeczkę. Dostępne są trzy wymienne kapsuły mikrofonu: X/Y, MS, kierunkowa oraz nasadka z dwoma wejściami zespolonymi XLR/TRS. H6 jest prawdziwym kameleonem w zakresie dźwięków, który dzięki swojemu wstępnemu wzmacniaczowi o wysokiej jakości należy również do najlepiej brzmiących modeli na rynku. Niezależnie czy nagrywanie na żywo, profesjonalne nagrania dźwięku w branży filmowej i wideo czy reportaże elektroniczne: H6 świetnie realizuje każde zadanie.
Wejścia:
H6 posiada cztery wejścia główne (1-4) oraz dwa wejścia dodatkowe (L, R) do sygnałów z poszczególnych używanych kapsuł mikrofonu (X/Y, MS, kierunkowa lub Dual XLR/TRS Combo). Dostarczona kapsuła XYH-6 X/Y posiada wejście wtórne do podłączenia zewnętrznego sygnału do sygnału mikrofonu lub liniowego przez wejście mini gniazda jack stereo (3,5 mm). Jeśli użyte zostanie to gniazdo, sygnał mikrofonu X/Y zostanie automatycznie wyciszony. Wszystkie cztery wejścia główne H6 (wejścia 1-4) są to gniazda wielofunkcyjne, do których podłącza się wtyczkę XLR oraz wtyczkę jacksymetryczną lub niesymetryczną. Przetwarzają one sygnały mikrofonu i liniowe sygnały dźwięku. Dlatego można podłączać mikrofony zewnętrzne oraz liniowe źródła dźwięku (miksery, przenośne odtwarzacze muzyki, klawiatury, ale też aktywne elektryczne gitary basowe i gitary). Gitary i gitary basowe z pasywnym układem elektronicznym można również podłączać za pomocą miksera lub efektu. Wewnętrzne styki sterownicze zapewniają, że automatycznie w H6 aktywuje się właściwy obwód sterowniczy. Wszystkie złącza H6 są zgodne ze standardem przemysłowym: styk 2 gniazda XLR i końcówka gniazda jack przesyłają biegun dodatni sygnału:
Każde z sześciu wejść (1-4 i L, R) posiada własny regulator wzmocnienia. Ponadto cztery wejścia główne oraz kapsuła EXH-6 zapewniają funkcję PAD -20 dB, aby zapobiegać przesterowaniom przy szczególnie wysokich poziomach dźwięku. Wykorzystanie funkcji PAD w H6 umożliwia rejestrowanie sygnałów, które są o 30 dB głośniejsze i 14 dB cichsze niż w każdym innym rejestratorze przenośnym. Ponadto wszystkie kapsuły wykorzystują stopnie wejściowe o większym napięciu (5 wolt zamiast 3), co pozwala na nagrania bez zniekształceń również przy wysokich poziomach dźwięku. Wbudowany wzmacniacz instrumentalny pozwala na przekazywanie sygnału z najmniejszymi szumami również przy wykorzystaniu długich kabli. Jeśli z H6 mają być zastosowane wysoko jakościowe mikrofony kondensatorowe, należy włączyć odpowiednie zasilanie phantom (+12, +24 lub +48 wolt) w każdym poleceniu menu dla czterech wejść głównych (1-4). Najtańsze mikrofony kondensatorowe z zasilaniem we wtyku (2,5 Volt) można podłączyć do wejścia mini gniazda jack stereo kapsuły X/Y.
Wyjścia:
Wyjście liniowe urządzenia H6 jest wykonane jako niesymetryczne mini gniazdo jack stereo na spodzie obudowy pod wyświetlaczem. Przechodzi przez nie analogowy sygnał wyjściowy stereo z wewnętrznego miksera w H6.
Złącze USB z boku obudowy z prawej strony wyświetlacza LCD zapewnia cyfrowe wyjście dźwięku. Tutaj w zależności od ustawienia „Interfejs audio" w menu USB wychodzi suma stereo lub sześć pojedynczych sygnałów.
H6 posiada również regulowane wyjście słuchawek z boku obudowy z lewej strony wyświetlacza LCD. Aby odsłuchać dźwięk z wyjścia stereo, należy podłączyć słuchawki do wejścia mini gniazda jack 3,5 mm.
H6 posiada wbudowany głośnik z boku obudowy. Pozwala on na szybkie odsłuchiwanie nagrań w trybie mono bez specjalnego okablowania. Głośnik zostanie automatycznie wyłączony, kiedy wyjście liniowe lub słuchawek będzie zajęte.
Mikrofon X/Y jest idealny do pokrycia szerokiego obszaru nagrywania, ale jednocześnie do jasnego i określonego odtworzenia sygnałów ze środka -to doskonały wybór dla wszystkich typów nagrań stereo na żywo.
Dostarczona kapsuła XYH-6 X/Y uzupełnia H6 o dwa wyrównane, wysoko jakościowe mikrofony jednokierunkowe. Ten typ mikrofonu jest szczególnie czuły na sygnały dochodzące od przodu, a mniej na dźwięki dochodzące z boku lub z tyłu. Techniczna nazwa to charakterystyka kierunkowa nerkowa. Te mikrofony posiadają największą powierzchnię membrany (14,6 mm), jaką do tej pory zastosowano w mobilnych rejestratorach dźwięku.
Na grafice widać, jak kąt obydwu mikrofonów można łatwo zmieniać względem siebie od 90 do 120 stopni, aby uzyskać szerszą podstawę stereo (US Patent 8184815).
Odtwarzanie stereofonicznych nagrań X/Y w mono umożliwia otrzymanie bardziej pełnego brzmienia dźwięku niż można uzyskać za pomocą mikrofonu. Jeśli kompatybilność mono jest ważna (np. podczas produkcji telewizyjnej), lepszym wyborem może być metoda nagrania M/S środek-bok.
Praca z techniką nagrań M/S („środek-bok"): fantastyczna metoda pozwalająca na zmianę podstawowej szerokości stereo również po nagraniu. Dlatego technika ta jest szczególnie korzystna w projektach filmowych, wideo i telewizyjnych. Brzmi jak magia?
Mimo że dostarczana z H6 kapsuła MSH-6 MS wygląda jak pojedynczy mikrofon, zawiera dwa ustawione nad sobą mikrofony. Jeden z mikrofonów w MSH-6 działa jednokierunkowo (jest najbardziej czuły na dźwięk dochodzący z przodu, a mniej na dźwięki z boku i z tyłu), drugi działa dwukierunkowo (ten typ jest bardziej czuły na dźwięki dochodzące z przodu i z tyłu, a mniej na dźwięki z boku).
W kapsule H6 MS jednokierunkowy mikrofon „środkowy" jest skierowany do przodu, a dwukierunkowy mikrofon „boczny" jest obrócony pod kątem prostym w następujący sposób:
Koncepcja związana z nagrywaniem M/S polega na tym, że mikrofon środkowy rejestruje sygnały w obszarze centralnym, a mikrofon boczny generuje przestrzeń i kierunkowość poprzez dodawanie lub odejmowanie informacji bocznych (obydwie strony).
Metoda nagrywania M/S jest zalecana, kiedy do nagrania potrzebny jest zmienny udział przestrzeni. Ta technika jest przeznaczona do nagrań studyjnych, a ze względu na swoją uniwersalność jest mocno zalecana do nagrań z prób i na żywo.
Opcjonalna kapsuła SGH-6 shotgun uzupełnia model H6 o profesjonalny mikrofon ze wzmacniającą charakterystyką kierunkową (silnie jednostronna czułość na dźwięk) -idealny wybór dla nagrań filmowych, wideo, teatralnych lub elektronicznego gromadzenia wiadomości (ENG/EB).
Ze względu na trzy wewnętrzne mikrofony i cyfrowe przetwarzanie dźwięku model SGH-6 posiada niezależną od częstotliwości wzmacniającą charakterystykę kierunkową. W porównaniu do tradycyjnych mikrofonów kierunkowych działających z rurą akustyczną, w modelu SGH-6 uzyskuje się porównywalną skuteczność kierunkową przy połowie długości konstrukcyjnej.
Mikrofony kierunkowe są często stosowane wtedy, jeśli mikrofonu nie można umieścić bezpośrednio w pobliżu źródła dźwięku, na przykład kiedy osoba mówi do kamery, ale mikrofonu nie powinno być widać. Rozwiązaniem byłby mikrofon kierunkowy, którego nie widać na zdjęciu. Oczywiście mikrofony kierunkowe nie są akustycznym zamiennikiem dla teleobiektywu. Mimo że ponadprzeciętnie spełniają zadanie rejestrowania dźwięku nieco bardziej oddalonego, brzmią lepiej, jeśli są ustawione bliżej źródła dźwięku. Jeśli kapsuła mikrofonu jest oddalona ponad jeden metr, źródło dźwięku na nagraniu również będzie słyszalne z odległości. Im dalej oddalone jest źródło dźwięku, tym większy udział przestrzeni i większa odległość pojawi się na nagraniu.
Jeśli potrzeba więcej wejść, można skorzystać z opcjonalnej kapsuły Dual EXH-6 XLR/TRS Combo. Pozwala ona na wykorzystanie maksymalnie sześciu niezależnych sygnałów z zewnętrznych mikrofonów, instrumentów, mikserów i przenośnych odtwarzaczy. H6 jest w związku z tym najmniejszym na świecie rejestratorem sześciościeżkowym! (urządzenie opcjonalne, nie zawarte w zestawie)
Główna różnica między tymi formatami polega na tym, że pliki WAV są nieskompresowane. Zasadniczo posiadają one wszystkie zarejestrowane bcyfrowe dane nagrań bez usuwania niektórych „bitów". Z tego powodu format plików WAV jest pierwszym wyborem pod kątem jakości dźwięku. H6 może zapisać maksymalnie sześć monofonicznych plików WAV (lub trzy pliki stereofoniczne) w poniższych rozdzielczościach:
Wszystkie nagrania WAV na H6 otrzymują automatycznie sygnaturę czasu, kompatybilną z formatem Broadcast Wave (BWF). Właściwość ta jest przydatna szczególnie wtedy, kiedy nagrywany jest dźwięk do materiału wideo. W fazie postprodukcji można wtedy precyzyjnie zsynchronizować obraz i dźwięk.
Nagrania MP3 posiadają skompresowane dane. Przed zapisaniem usuwane są niepotrzebne informacje, aby zmniejszyć rozmiar pliku w porównaniu do pliku WAV. Takie pliki są praktyczniejsze na przykład do wysyłania i pobierania. W bezpośrednim porównaniu z oryginalnymi nagraniami jakość dźwięku niektórych plików MP3 jest słabsza, jednak nie jest to słyszalne w każdym przypadku.
Należy pamiętać, że wybór formatu pliku MP3 umożliwia na urządzeniu H6 tylko nagrania stereo. Do nagrań wielościeżkowych należy zawsze używać format pliku WAV. Za pomocą wewnętrznej funkcji Mixdown w H6 można w każdej chwili zamienić projekty wielościeżkowe na plik stereo w formacie WAV lub MP3, przy jednoczesnym sterowaniu indywidualnych pozycji poziomu dźwięku i panoramy oraz wysokości dźwięku.
Zanim użytkownik uruchomił nagrywanie, wywiad trwał już kilka sekund. Dyrygent podniósł już pałeczkę, ale trwało jeszcze sprawdzanie kabla. Nowy talent pojawił się w transmisji kilka chwil za wcześnie.
Podczas pracy z H6 nie stanowi to problemu! Dzięki funkcji Pre-Record H6 automatycznie prowadzi ciągły zapis w tle. Po naciśnięciu przycisku nagrywania poprzednie dwie sekundy zostaną zachowane i zostaną ustawione przed plikiem nagrania, dokładnie tak, jakby przycisk nagrywania został naciśnięty dwie sekundy wcześniej.
Backup-Record, najlepsza sieć bezpieczeństwa. Przy aktywnej funkcji H6 podczas nagrywania w formacie WAV automatycznie tworzy dodatkowe nagranie stereo, wysterowane mniej o 12 dB. Jeśli więc oryginalne nagranie zostało omyłkowo przesterowane, są duże szanse, że wersja zapasowa jest dobra.
Nagranie oryginalne i zapasowe można sobie łatwo odsłuchać. W tym celu w menu PROJECT wystarczy skorzystać z opcji Backup pliku. Jeśli jest ona wyłączona, odsłuchane zostanie oryginalne nagranie. Jeśli jest włączona, słychać będzie nagranie zapasowe z mniejszym wysterowaniem. Należy wybrać preferowane nagranie i wykorzystać je jako Stereomaster L/R. Prawdziwy ratownik w sytuacji niebezpiecznej
Dzięki funkcji Auto-Record H6 automatycznie rozpoczyna nagrywanie, kiedy przekroczony zostanie określony poziom dźwięku. Należy włączyć tą funkcję i nacisnąć przycisk RECORD. H6 nie rozpocznie nagrywania od razu, lecz pozostanie w trybie oczekiwania, aż poziom dźwięku przekroczy wartość progową (Start Level).
Ponadto dostępna jest odpowiednia funkcja zatrzymania Auto-Record. Jeśli jest ona włączona, nagranie zostanie automatycznie zatrzymane, kiedy poziom dźwięku spadnie poniżej ustawionego poziomu zatrzymania.
H6 posiada kilka wewnętrznych efektów, które mogą poprawić dźwięk nagrań lub skompensować słabą jakość nagrania i ewentualne problemy z akustyką pomieszczeń. F iltr górnoprzepustowy pozwala na obniżenie częstotliwości poniżej zdefiniowanej częstotliwości zastosowania. Jest to ważne, aby wyeliminować dźwięki spółgłosek wybuchowych, szum wiatru i oddechu oraz rezonansy przenoszone przez stojak mikrofonu na scenie, a także inne dźwięki zakłócające o głębokiej częstotliwości.
Kompresory i limitery niwelują wahania dźwięku. W zasadzie jest to automatyczne sterowanie głośnością. Głośne sygnały (powyżej wartości progowej) zostaną obniżone w dźwięku. Główna różnica między obydwoma typami polega na znacznymi obniżeniu wysokiego poziomu dźwięku przez limiter.
H6 pozwala na wybór z trzech ustawień kompresora i limitera. Obydwa „ustawienia ogólne" (Comp1 i Limiter1) można wykorzystywać uniwersalnie. Z większością sygnałów źródłowych zapewniają one dobre wyniki. Ustawienia standardowe Comp2 i Comp3 są przeznaczone do zastosowania z dźwiękami perkusji. Ustawienia standardowe Limiter2 i Limiter3 są zoptymalizowane do nagrań koncertowych lub „nagrań studyjnych" w niewielkich pomieszczeniach.
Ponadto H6 posiada wbudowany metronom oraz tuner do zastosowań chromatycznych bądź z gitarami elektrycznymi i basowymi -te dwa rozwiązania to skuteczne narzędzia w zastosowaniach muzycznych.
H6 potrzebuje do działania tylko cztery baterie AA - alkaliczne lub typu NiMH wielokrotnego ładowania. Czas eksploatacji z bateriami alkalicznymi wynosi ponad 20 godzin, nawet przy nagrywaniu ciągłym. Opcjonalny zasilacz AD-17 (znajdujący się w zestawie akcesoriów APH- 6) pozwala na zasilanie H6 z gniazdka.
H6 zapisuje bezpośrednio na nośnikach pamięci SD. Obsługiwane standardy to SD, SDHC i SDXC o pojemności do 128 GB. W ten sposóbd ostępne jest dużo miejsca do zapisu.
Przez złącze USB H6 może wysyłać i odbierać cyfrowe dane dźwiękowe. H6 należy podłączyć do komputera przenośnego i stacjonarnego przez USB, uruchomić preferowane oprogramowanie DAW lub dostarczone Cubase LE, a następnie rozpocząć kompozycję i nagrywanie następnej ścieżki. H6 może działać również z iPadem (konieczny jest zestaw Apple Camera Connection Kit).
Jeśli H6 w menu USB jest ustawiony na „Stereo Mix", będzie działać jako interfejs audio z dwoma wejściami i wyjściami. Jeśli, wybrane zostanie ustawienie „Muti Track", dostępnych będzie sześć wejść i dwa wyjścia. Przez mikser INPUT & OUTPUT wbudowany w H6 można utworzyć dopasowany miks stereo lub przesłać miks sześciościeżkowy przez USB. Zapewnia to pełną kontrolę głośności i ustawień panoramy na każdej ścieżce. W tym celu zapewniony jest dostęp do efektów takich jak filtr górnoprzepustowy, kompresor i limiter. Ponadto sygnały wejściowe w H6 można odsłuchiwać bezpośrednio i bez opóźnień, zanim trafią do komputera. Dostępna jest również praktyczna funkcja Loop Back, dzięki której można progresywnie miksować sygnały wejściowe z komputera lub iPada -jest to szczególnie przydatne podczas przekazu na żywo z Internetu lub do uzupełnienia mowy przy tle muzycznym.
Na ilustracji pokazano, w jaki sposób wykorzystywać H6 typowo do nagrań na żywo z koncertów. W takim przypadku stosuje się kapsułę mikrofonową XYH-6 X/Y, aby zarejestrować dźwięki ze sceny w stereo. Ponadto przez wejścia 1 i 2 rejestrowany jest sygnał stereo z miksera nagłośnienia. Przez kilka zewnętrznych mikrofonów na wejściach 3 i 4 można również zarejestrować na nagraniu dźwięki publiczności.
W przykładzie na ilustracji stosuje się kapsułę mikrofonu MSH-6 MS do nagrywania głównego źródła dźwięku w stereo. Zewnętrzne mikrofony na żurawiu lub mikrofony przypinane podłącza się do wejść 1 i 2, aby oddzielnie nagrać mowę artysty. Kolejna para mikrofonów zewnętrznych (wejścia 3 i 4) używana jest do drugiego nagrania stereo. Za jej pomocą rejestruje się tą samą scenę z innej perspektywy, na przykład innego aktora. Korzystając z kapsuły mikrofonu MS można za pomocą dekodera MS wbudowanego w H6 regulować podstawową szerokość stereo głównego źródła dźwięku według potrzeby jeszcze również podczas postprodukcji.
H6 to idealny partner dźwiękowy w zakresie elektronicznego gromadzenia wiadomości (ENG/EB), szczególnie podczas wykorzystania z opcjonalnym mikrofonem kierunkowym shotgun SGH 6, tak jak na przykładzie z prawej strony. SGH-6 jest tu wykorzystywany do zarejestrowania centralnego rezultatu na ścieżce L/R. Ze względu na wąski zakres koncentracji mikrofonu kierunkowego względem mikrofonów konwencjonalnych, SGH 6 jest idealnym wyborem do rejestrowania aktualnych wydarzeń z odległości. Ponadto SGH-6 idealnie nadaje się do przekazywania specyficznych częstotliwości ludzkiego głosu.
Dwa oddzielne mikrofony ręczne dla osoby przeprowadzającej wywiad i jego rozmówcy są podłączane do wejść 1 i 3 z opcją rezerwową w postaci mikrofonów przypinanych na wejściach 2 i 4. Wbudowane efekty H6 oraz jego wydajne funkcje miksowania sprawiają, że urządzenie jest idealnym rozwiązaniem do nagrań na zewnątrz. Filtr górnoprzepustowy można stosować do redukowania szumów wiatru, a kompresor/limiter do odpowiedniego zagęszczenia zakresu dynamiki, żeby poprawić jakość do emisji. Sześć ścieżek nagrania można wewnętrznie miksować do stereofonicznego pliku MP3, aby przesyłać do nadawcy oszczędzając miejsce.
Chcesz nagrać swój zespół w sali prób? Nie ma problemu, za pomocą opcjonalnej kapsuły EXH-6 Dual XLR/TRS można na urządzeniu H6 nagrać sześć dyskretnych ścieżek mikrofonów i liniowych.
W tym przykładzie podmiksowanie stereo mikrofonu perkusji z miksera nagłośnienia jest prowadzone do wejść L/R H6 przez kapsułę EXH-6. Cztery wejścia główne wykorzystywane są w następujący sposób: mikrofon wokalisty jest podłączony do wejścia 1, a mikrofon przed wzmacniaczem gitarowym do wejścia 2. Bezpośredni sygnał z aktywnego instrumentu basisty zostaje podłączony do wejścia 3, a klawisze elektroniczne do wejścia 4. W ten sposób wszystkie instrumenty i wokal mają oddzielną ścieżkę lub tak jak w przypadku perkusji dwie ścieżki.
Rozdzielenie wszystkich instrumentów i wokalu na sześć ścieżek zapewnia uniwersalność, jakiej nie dają inne rejestratory przenośne.Podczas odsłuchiwania nagrania mogą przyjść nowe pomysły. Tutaj pojawia się wydajna funkcja Overdub H6. Możliwe jest niezależne zarejestrowanie każdej ze ścieżek w maksymalnie 99 nagraniach. Później można więc zmodyfikować piosenkę.
LINE OUT
PHONE OUT
[WAV] (mono/stereo, kompatybilny z BWF)