Odpowiednie ukierunkowanie i ukształtowanie światła, tak w pracy plenerowej, jak i studyjnej jest nieodzownym elementem dobrej fotografii czy filmu. Dlatego też każdy operator posiada w swoim arsenale takie modyfikatory światła, które pozwolą mu kształtować jego charakter podczas realizacji sesji czy filmu. Najprostsze będą blendy. Są to płachty usztywnionego materiału, w kształcie trójkąta lub koła, najczęściej dwustronne, pokryte tworzywem odbijającym światło. Najczęściej spotyka się kolory białe, srebrne i złote, chociaż kolorystyka jest o wiele szersza i można spotkać nawet matowe czarne. Są to najprostsze i najtańsze modyfikatory światła zastanego na rynku, różniącę się nie tylko kształtem ale i wielkością. Ich popularność wynika z prostoty i łatwości użytkowania. Blenda jest przewidywalna bo zawsze widzimy efekt jej pracy, w odróżnieniu od modyfikatorów takich jak parasolki i softboxy. Są to nakładki na lampy błyskowe, które wypełniają scenerię bądź zmiękczają światło błyskowe nadając mu mniej „ostry” charakter. Nieodzowne w pracy studyjnej, przydatne w pracy plenerowej, bezwzględnie obowiązkowe przy kreatywnym portrecie studyjnym. Tak jak trzecia, najbardziej złożona grupa jak strumienice i soczewki. To nakładki na lampy błyskowe które światła nie odbijają, ale ukierunkowują zgodnie z kierunkiem nadanym przez lampę, zwiększając – często drastycznie – jego gęstość i zmniejszając szerokość strumienia. Umożliwia to dokonanie fotografii z głębokimi kontrastami lub wydobycie pewnych elementów w sposób precyzyjny, na przykład w fotografii portretowej. Arsenał akcesoriów służących kreowaniu światła jest na tle bogaty, by każdy znalazł dla siebie odpowiedni sprzęt. Służymy pomocą w jego doborze.