Dobre studio musi mieć w swoim wyposażeniu tło fotograficzne. Jest to nieodzowny element pracy studyjnej, bez którego jego efekty nie będą zgodne z oczekiwaniami klientów i operatorów. Dzisiejsze tła możemy podzielić na dwie podstawowe grupy – winylowe i kartonowe. Tła Winylowe są nieco cięższe, ale mają przyjemną, bogatą strukturę która ciekawie odbija lub pochłania światło (w zależności od oświetlenia scenerii) i są zdecydowanie trwalsze od kartonowych. Łatwiej też usunąć z nich potencjalne zabrudzenia jak kurz czy ślady butów, co sprawia że jest to zakup na dłuższą perspektywę. Z kolei tła kartonowe mają gęstszą, lepszą fakturę i są gładsze, a to z kolei przekłada się na jakość zdjęć i światła. Są też sztywniejsze, co ułatwia pracę zwłaszcza jeśli planowana sceneria ma określoną dynamikę i wiele źródeł światła, mają bogatszą kolorystykę i zasadniczo są nieco tańsze. W ofercie są też tła półprzezroczyste o określonej przepuszczalności światła. Dla prawidłowego operowania tłami potrzebny jest jeszcze system ich zawieszania – na suficie bądź ścianie, najlepiej umożliwiający zawieszenie wielu rolek jednocześnie, najczęściej w zunifikowanym systemie expan łączącym rurki z nawiniętymi chwytami z przytwierdzonymi do ścian stelażami. Aby taki system był w pełni funkcjonalny, do kompletu sugeruje się zaopatrzenie w zestaw dwóch statywów i belki by tłem już w pełni swobodnie operować oraz zapewnić sobie mobilność w wypadku, gdy zechcemy wyjść z własnego studia. Dla fotografii produktowej i stołów bezcieniowych tła są w pełni dedykowane tak pod względem kolorystyki i jej tonacji jak i standardowych wymiarów stołów.