TOP 10 Monitorów Podglądowych
Plan filmowy dziś to miejsce w którym najwyższej jakości optyka, technika produkcji obrazu i jego zapisu, dynamika wydarzeń, świateł i elementów składowych styka się z tym, jakie wrażenia wywoła efekt końcowy. Aby uzyskać wiarygodny obraz efektów finalnych, konieczne są dobre, profesjonalne monitory podglądowe. Znacząco różnią się one parametrami od tych przewidzianych dla komputerów, są też od nich droższe i stawiane są przed nimi zupełnie inne wymagania – większość parametrów jest wyśrubowana dalece więcej ponad możliwości podstawowych urządzeń. Monitor filmowy musi być bardziej wytrzymały, oferować doskonałe oddanie detali i pracować na różnych źródłach zasilania. Wśród firm produkujących ten sprzęt specjaliści wybierają najczęściej markę Swit bądź szerzej znane SmallHD, popularne wśród fotoedytorów z racji świetnego wykonania. W gronie uznanych producentów będzie również Liliput oraz Fellworld. Mniejsze modele przeznaczone są do pracy dla operatorów, większe – dla reżyserów i montażystów. Poniżej przedstawiamy TOP 10 monitorów które uzyskały uznanie klientów z branży foto-video.
SmallHD 703 Bolt V-Mount Directors Bundle
SmallHD i Teradek połączyły siły, aby stworzyć bezprzewodowe urządzenie monitorujące, które jest łatwe do zobaczenia, łatwe do zasilania i łatwe do trzymania. Paruje z nadajnikami Teradek Bolt 500, 1000 lub 3000. Wyposażony w najnowocześniejsze narzędzia programowe, takie jak 3D LUT w czasie rzeczywistym, 703 Bolt to doskonały zestaw dla każdego reżysera (nie wymaga klatki). Dzięki technologii bezprzewodowej Teradek, śruba mocująca 703 może być używana jako narzędzie do ustawiania ostrości bez ograniczeń. Jego wyświetlacz jest ostry, a funkcje oprogramowania, takie jak osiąganie maksymalnego poziomu ostrości i zoom pikseli są dostępne intuicyjnie.
SmallHD 702 Bright Daylight Viewable HD
SmallHD 702 jest to Jasny 7-calowy monitor LCD Full HD z widocznym światłem dziennym i jasnością 1000 nitów. SmallHD 702 Bright to pierwsza z nowej linii wzbogaconej w funkcje 7-calowych monitorów z serii 700. Dzięki wyświetlaczowi LCD 1000 NIT, 1920 x 1080, 702 Bright jest to piksel idealny do fotografowania w świetle dziennym.
Monitor podglądowy reprezentuje nową kategorię wyświetlaczy która zankomicie sprawdza sie podczas pracy w świetle dziennym. Panel LCD zawiera szkło zespolone optycznie z powłoką antyrefleksyjną. To znacznie zmniejsza olśnienie i pomaga wyświetlać obraz o wysokiej rozdzielczości i wierności kolorów nawet w najjaśniejszym otoczeniu.
Doskonałą jasność i rozdzielczość Blackmagic Video Assist posiada jasny 5" calowy ekran o rozdizelczości 1920 x 1080. Można go zamontować w dowolnym miejscu, dzięki standardowym mocowaniu. Ekran posiada kąt widzenia 135, więc każdy z ekipy filmowej może bez problemu podejrzeć obraz. Dodatkowo można podpiąć źródło, czy to SD/HD czy też nawet Ultra-HD - a to dzięki wejściu 6G-SDI.
Wbudowany w specjalną obudowę monitor Lilliput BM150-12G o przekątnej ekranu 23,8" z rozdzielczością UHD 4K jest bardzo przydatny w sytuacjach studyjnych jak i terenowych. Monitor o pełnej rozdzielczości Ultra HD 3840x2160 i 10-bitowym panelem IPS może być napędzany z prędkością do 30 kl./sek. przez którekolwiek z trzech wejść HDMI 1.4 lub do 60 kl./sek. przez jedno wejście HDMI 2.0. Inne wejścia dostępne są na tylnym panelu m.in SDI (z wyjściem loop) , DVI i VGA.
Nowy AtomX SSDmini ma niewiele ponad 1/4 cala wysokości, oraz 3 cale długości. Jest o 20% krótszy od tradycyjnego dysku SSD, jednocześnie utrzymuje standard złącza SATA III. Jest wstecznie kompatybilny z poprzednimi dyskami Atomos po dodaniu przedłużającego uchwytu. Te małe, cienkie dyski SSD są prawdziwą innowacją i produkowane są specjalnie dla Twojego ninja przez firmy takie jak Angelbird, G-technology oraz Sony.
SmallHD FOCUS 5"
5-calowy monitor FHD firmy SmallHD ma czytelny w świetle dziennym wyświetlacz o jasności 800 nitów, który jest wystarczająco ostry, aby uzyskać krytyczną ostrość i wystarczająco jasny, aby można go było używać na zewnątrz. Lekki FOCUS można bezpiecznie przymocować do kamery za pomocą uchwytu z dołączonym ramieniem odchylnym. Dzięki odchyleniu o 180 stopni w pionie ramię przechylne pozwala szybko i płynnie regulować ustawienia monitora. Do uchwytu FOCUS dołączony jest dodatkowy uchwyt na akcesoria, takie jak mikrofony i lampy wideo.
Wraz z dołączonym uchylnym ramieniem, lustrzanką i bezlusterkowcami użytkownicy będą mogli korzystać z możliwości FOCUSa w przekazywaniu zasilania do kamery. Dzięki centralnie umieszczonej baterii Sony z serii L, FOCUS może zasilać aparaty małoformatowe, takie jak seria Sony Alpha, z dodatkowym wyjściem zasilania i kablami adaptera do konkretnych kamer. Oznacza to 2-3 razy dłuższą żywotność baterii aparatu i mniejszą liczbę baterii do noszenia, jednocześnie ciesząc się widocznym w świetle dziennym wyświetlaczem w terenie.
Feelworld MONITOR FW279S 7"
Feelworld MONITOR T7 7"
Feelworld T7 to 7-calowy monitor zaprojektowany aby połączyć mobilność i funkcjonalność. Rama monitora wykonana jest z aluminium lotniczego, co oznacza, że otrzymujesz niewiarygodnie solidne urządzenie, które w niewielkim stopniu większa wagę aparatu. T7 wyposażono zarówno w wejście i wyjście HDMI, co pozwala nie tylko wyświetlać sygnały na żywo, ale także wysyłać jednocześnie do innych monitorów. Możliwość wyświetlania obrazu na żywo na wielu wyświetlaczach jednocześnie przy jednoczesnym zachowaniu oryginalnej jakości wideo jest niewątpliwie wielką zaletą tego monitora.
Wbudowany w specjalną obudowę monitor Lilliput BM150-12G o przekątnej ekranu 23,8" z rozdzielczością UHD 4K jest bardzo przydatny w sytuacjach studyjnych jak i terenowych. Monitor o pełnej rozdzielczości Ultra HD 3840x2160 i 10-bitowym panelem IPS może być napędzany z prędkością do 30 kl./sek. przez którekolwiek z trzech wejść HDMI 1.4 lub do 60 kl./sek. przez jedno wejście HDMI 2.0.
Inne wejścia dostępne są na tylnym panelu m.in SDI (z wyjściem loop) , DVI i VGA.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Porady opinie, winmar specjaliści foto video