CANON EOS C700 EF Kamera Cyfrowa
EOS C700 EF jest dość zaawansowanym sprzętem, Canon zaimplementował znany interfejs użytkownika. Dostęp do większości podstawowych funkcji można uzyskać za pomocą sześciu przycisków otaczających ekran. Bardziej zaawansowane ustawienia można znaleźć za pomocą prostego pokrętła wyboru i przycisków ustawień. Opcje we / wy dla prawie każdej aplikacji można znaleźć na panelu bocznym aparatu. Wejścia i wyjścia wideo, audio, sterowania i mocy są dostępne dla implementacji, od typu Run-and-Gun w stylu ENG po wysokobudżetowe produkcje kinowe. Aparat obsługuje ACES i oferuje tryby fotografowania gamma i rejestrowania dziennika. Chociaż kamera sama w sobie jest potęgą produkcyjną, jej modułowa konstrukcja pozwala użytkownikowi dostosować obudowę do swojego zastosowania.
Matryca | Pełnoklatkowa matryca CMOS |
System | Filtr kolorów podstawowych RGB (matryca Bayera) |
Tryby matrycy | Pełnoklatkowy / Super 35 mm (kadrowanie) / Super 16 mm (kadrowanie) |
Liczba efektywnych pikseli (tryb pełnoklatkowy) | Około 18,69 megapikseli (5952 × 3140): w przypadku wybrania rozdzielczości 4096 × 2160 lub 2048 × 1080 Około 17,52 megapikseli (5580 × 3140): w przypadku wybrania rozdzielczości 3840 × 2160 lub 1920 × 1080 |
Efektywny rozmiar ekranu matrycy | 38,1 × 20,1 mm (o przekątnej 43,1 mm): w przypadku wybrania rozdzielczości 4096 × 2160 lub 2048 × 1080 35,7 × 20,1 mm (o przekątnej 41,0 mm): w przypadku wybrania rozdzielczości 3840 × 2160 lub 1920 × 1080 |
Zakres dynamiki | Canon Log 3: 14 stopni; Canon Log 2: 15 stopni / Canon Log:14 stopni; Wide DR |
Wymienny blok matrycy | Tak, w punkcie serwisowym |
Procesor obrazu | |
Typ | Potrójny DIGIC DV 5 |
Obiektyw | |
Mocowanie obiektywu | Mocowanie Canon EF z funkcją Cinema Lock / mocowanie PL (zgodność z technologią Cooke /i) zależnie od wersji Mocowanie obiektywów B4 za pośrednictwem adaptera (EF lub PL) |
Współczynnik powiększenia obiektywu (dla obiektywów z mocowaniem EF, w tym obiektywów Cinema Prime) | Pełnoklatkowy: 4096 × 2160 / 2048 × 1080: Nil 3840 × 2160 / 1920 × 1080: X 1,06 Super 35 mm (kadrowanie): 4096 × 2160 / 2048 × 1080: X 1,46 3840 × 2160 / 1920 × 1080: X 1,53 Super 16 mm (kadrowanie): 4096 × 2160 / 2048 × 1080: X 2,92 3840 × 2160 / 1920 × 1080: X 3,07 |
Wymienne mocowanie obiektywu | Tak, w punkcie serwisowym EF do PL lub PL do EF. 1 |
Korekcja winietowania | TAK (w zależności od zastosowanego obiektywu) |
Filtr ND | Do 10 stopni dzięki wbudowanemu systemowi filtra szarego |
Sterowanie ostrością | Mocowanie EF: przez obiektyw lub za pomocą przewodowego/bezprzewodowego pilota (w zależności od zastosowanego obiektywu) Mocowanie PL: tylko obiektywy Cine Servo |
Sterowanie przysłoną | Przez korpus, rączkę lub za pomocą przewodowego/bezprzewodowego pilota. 1/2 stopnia, 1/3 stopnia lub sterowanie FINE. Możliwość utrzymania stałej wartości F przy korzystaniu z zoomu. |
Obsługa technologii Cooke/I | Tak (tylko mocowanie PL) |
Obsługa obiektywów anamorficznych | Tak |
System stabilizacji obrazu | W zależności od zastosowanego obiektywu |
Nagrywanie | |
Opcje nagrywania w formacie RAW | Dysk Codex: 59.94P/50.00P. 5952 × 3140 / 5952 × 2532: 10 bitów 4096 × 2160 / 2048 × 1080: 12 bitów 29.97P / 23.98P / 25.00P / 24.00P.5952 × 3140 / 5952 × 2532 / 4096 × 2160 / 2048 × 1080: 12 bitów Zewnętrzny rejestrator przez SDI: 59.94P / 29.97P / 23.98P / 50.00P / 25.00P / 24.00P 4096 × 2160: 10 bitów |
Nagrywanie wewnętrzne | 2 karty CFast 2.0™ do nagrywania w trybie XF-AVC lub Pro Res, karta SD do nagrywania w trybie XF-AVC Proxy Karta SD jest używana również do przechowywania zdjęć (1920 × 1080) i aktualizacji oprogramowania, w tym aktualizacji oprogramowania modelu CODEX CDX-36150. |
Czas nagrywania (karta CFast 2.0™ o pojemności 64 GB) | XF-AVC – Intra: 810 Mb/s, 10 min; 160 Mb/s, 50 min XF-AVC Long GOP 50 Mb/s: 165 minut ProRes: 4K, ProRes422HQ 10 min 2K ProRes4444 25 min (25,00P) |
Formaty nagrania | Canon RAW .RMF, XF-AVC Intra, XF-AVC Long GOP. XF-AVC Proxy ProRes, Apple Quick File Format 4444XQ/4444/422HQ/422 |
Liczba klatek na sekundę | W zależności od trybu nagrywania |
Szybkość transmisji bitów / próbkowanie (tryb 50 Hz) w przypadku nagrywania XF-AVC na karcie pamięci CFast 2.0™ | 4096 × 2160 YCC422 10 bitów / 3840 × 2160 YCC422, 10 bitów 2048 × 1080, YCC422, 10 bitów / 1920 × 1080, YCC422, 10 bitów 2048 × 1080, RGB444, 12 bitów / 1920 × 1080, RGB444, 12 bitów 2048 × 1080, RGB444, 10 bitów / 1920 × 1080, RGB444, 10 bitów Szybkość transmisji bitów: 810/440/410/310/225/210/170/160/90 Mb/s, wewnątrzklatkowa 50 Mb/s Long GOP w zależności od trybu nagrywania |
Szybkość transmisji bitów / próbkowanie (tryb 50Hz) przy nagrywaniu ProRes; dysk lub karta CFast zapewniająca maksymalną szybkość nagrywania. | CFast 2.0™ lub CDX-36150: Pełnoklatkowy, Super 35mm (kadrowanie), 4K/UHD ProRes 422HQ, 10 bitów, 30 kl./s 2K/FHD ProRes 422HQ, 10 bitów, 60 kl./s, ProRes 4444 12 bitów, 60 kl./s Super 16 mm (kadrowanie) 2K/FHD ProRes 422HQ / ProRes 422, 10 bitów, 168 kl./s CDX-36150 Pełnoklatkowy, Super 35mm (kadrowanie), 4K/UHD ProRes 422HQ, 10 bitów, 60 kl./s 2K/FHD ProRes 4444XQ, 12 bitów, 60 kl./s Super 35 mm (kadrowanie) 2K/FHD ProRes 422HQ, 10 bitów, 72 kl./s |
Szybkość transmisji bitów / próbkowanie (tryb 50 Hz) w przypadku nagrywania XF-AVC Proxy na karcie pamięci SD | 2048 × 1080 YCC420 (8 bitów) / 1920 × 1080 YCC420 (8 bitów) Szybkość transmisji danych: 24/35 Mb/s Long GOP |
Tryb nagrywania w zwolnionym/przyspieszonym tempie | Tak. 1–168 kl./s, w zależności od trybu/rozdzielczości nagrywania. Dostępna jest opcja 168 kl./s |
Zapis interwałowy | nie |
Rejestracja klatek | nie |
Buforowanie (w pamięci podręcznej) | nie |
Nagrywanie z przełączaniem | tak |
Możliwość nagrywania do dwóch gniazd (jednocześnie) | tak |
Odwrotne skanowanie | tak |
Konwersja HD->SD | nie |
Nośniki zapisu zdjęć | Karty pamięci SD/SDHC |
Rozmiar zapisywanych zdjęć | Około 930 KB w rozdzielczości 2048 × 1080; około 880 KB w rozdzielczości 1920 × 1080 |
System | |
Monitor przebiegów | Tak. Przez złącza MON.1/2, VIDEO lub HDMI (niedostępne przez wyjścia SDI 1–4) Wyświetlanie liniowe/liniowe i punktowe/wybór linii/wyświetlanie punktowe/RGB/YPrPb |
Wyświetlacz przekłamania kolorów (wskazanie ekspozycji) | Tak. Przez złącza MON.1/2, VIDEO lub HDMI (niedostępne przez wyjścia SDI 1–4) |
Wykresy kolorów | Dostępne są wykresy kolorów SMPTE, EBU i ARIB. Patrz menu. |
Wzmocnienie krawędzi | Wzmocnienie krawędzi 1, wzmocnienie krawędzi 2 (możliwość ustawienia koloru, wzmocnienia i częstotliwości) |
Zebra | Poziom 1; Poziom 2; Obydwa Wyjście HD-SDI lub HDMI |
Znaczniki | Wł./Wył. (współczynnik proporcji obrazu, znacznik proporcji obrazu, obszar strefy bezpieczeństwa, strefa bezpieczeństwa, siatka, poziomo, środek) |
EVF | |
Wbudowany wizjer elektroniczny EVF | nie |
Opcjonalne akcesoria EVF | Tak. Wizjer elektroniczny OLED, EVF-V70 |
Panel wyświetlacza | |
Wyświetlacz kontrolny | Kolorowy ciekłokrystaliczny o przekątnej 7,66 cm (3 cale), ok. 1,036 mln punktów |
Wejścia/wyjścia | |
Wejście audio | 3-stykowe złącze XLR x 2, gniazdo stereo mini jack 3,5 mm (tylko wejście) |
Wyjście słuchawkowe | Gniazdo stereo typu mini jack 3,5 mm (tylko wyjście) |
Wyjście wideo do monitora | MON.1/MON.2: złącze BNC, tylko wyjście |
HDMI | Złącze HDMI (typ A) (tylko wyjście) |
USB | Nie |
Wyjście SDI | Złącze BNC (4 linie, tylko wyjście) |
Kod czasowy | Gniazdo BNC (wejście/wyjście) |
Genlock | Złącze BNC (tylko wejście/służy także jako złącze SYNC OUT) |
Synch | Złącze BNC (tylko wyjście/służy także jako złącze GENLOCK) |
Wyjście komponentowe | Nie |
Złącze AV | Nie |
Wyjście DC | Złącze DC 24 V 2 A jack Fisher 3-stykowe (tylko wyjście) Złącze DC 12 V 2 A jack LEMO 2-stykowe (tylko wyjście) |
Wejście DC | 4-stykowe złącze XLR |
Złącze pilota zdalnego sterowania | Złącze REMOTE A 2,5 mm stereo mini-mini jack (tylko wejście) Złącze REMOTE B okrągłe, 8-stykowe (dla RS-422) |
Złącze sterowania bezprzewodowego | Tak, dla WFT-E6B.WFT-E8 |
Złącze obiektywu | Złącze 12-stykowe |
Złącze Ethernet | Złącze Ethernet (RJ45; obsługuje 1000 BASE-T) |
Złącze CTRL | Prawnie zastrzeżone dane techniczne firmy Canon, złącze LEMO 7-stykowe |
Wyświetlanie tabeli LUT danych wejściowych | TAK |
Złącze wideo (dla wizjera EVF) | Prawnie zastrzeżone dane techniczne firmy Canon (specjalne złącze 13-stykowe, tylko wyjście) |
Inne informacje | |
Kontrolka nagrywania | Tak |
Niestandardowe wybieranie pokrętłem | Tak |
Poziom kompensacji | |
Pomiar ekspozycji | Ręczna ekspozycja zależna od prędkości migawki, ustawień przysłony, ISO/wzmocnienia i filtra szarego oraz funkcji Push Auto Iris i Auto Iris |
Korekcja ekspozycji | Tak |
Tryb automatycznej ekspozycji | Tryb Auto Iris |
Tryb Push Auto Iris | Tak, wszystkie zgodne obiektywy dla modelu EF, tylko zgodne obiektywy Canon Cine Servo dla modelu PL |
Blokada ekspozycji | nie |
Ustawienie automatycznego sterowania wzmocnieniem | tak |
Czułość ISO | Wyświetlanie co 1 stopień: [100], 160(*), 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400, 12800, 25600, [51200,102400] [---] Wyświetlane w przypadku włączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie ON). (*) Wyświetlane, gdy rozszerzona czułość ISO jest wyłączona. Dokładność do 1/3 stopnia: [100, 125], 160, 200, 250, 320, 400, 500, 640, 800, 1000, 1250, 1600, 2000, 2500, 3200, 4000, 5000, 6400, 8000, 10000, 12800, 16000, 20000, 25600, [32000, 40000, 51200, 64000, 80000, 102400] (---) W przypadku włączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie ON). |
System autofokusa (tylko wersja EF) | Dual Pixel CMOS AF, funkcja AF oparta na kontraście |
Rozmiary ramki AF (tylko wersja EF) | Duży; odpowiednik mniej więcej 20% (w pionie) × 25% (w poziomie) zakresu wyświetlanego obrazu Mały; odpowiednik mniej więcej 20% (pionowo) × 8% (poziomo) zakresu wyświetlanego obrazu Możliwość wyboru punktu AF na ponad 80% (w przybliżeniu) powierzchni czujnika |
Tryby autofokusa (tylko wersja EF) | One-Shot AF, ciągły AF i funkcja MF oparta na AF Wszystkie tryby działają, jeśli przełącznik AF/MF na obiektywie EF jest ustawiony na AF. Tryb One-Shot AF |
Funkcja AF z wykrywaniem twarzy | Priorytet twarzy lub tylko twarze. |
Prowadnica regulacji ostrości | Wersja EF: wszystkie zgodne obiektywy Canon EF, obiektywy Canon Cine Servo Wersja PL: zgodne obiektywy Canon Cine Servo |
Ustawienie wzmocnienia | [-6 dB, -3 dB], -2 dB(*), 0 dB, 3 dB, 6 dB, 9 dB, 12 dB, 15 dB, 18 dB, 21 dB, 24 dB, 27 dB,30 dB, 33 dB, 36 dB, 39 dB, 42 dB, [45 dB, 48 dB, 51 dB, 54 dB] [---] Wyświetlane w przypadku włączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie ON). (*) Wyświetlane, gdy rozszerzona czułość ISO jest wyłączona. W przypadku włączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie ON): od -2 dB do 54 dB W przypadku wyłączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie OFF): można ustawić dowolną wartość w zakresie od -2 dB to 42 dB, z przyrostem co 0,5 dB. |
Czas naświetlania | |
Tryby kontroli | Off (Wył.); Speed (Czas otwarcia); Angle (Kąt); Clear Scan (CS) (Krótkie czasy); Slow Shutter (SLS) (Długa ekspozycja) |
Czas naświetlania | 1/1 do 1/2000, w zależności od liczby klatek na sekundę i trybu sterowania migawką, 39 opcji ustawień |
Kąt migawki | 11,25º do 360º, w zależności od liczby klatek na sekundę |
Długa ekspozycja (SLS) | 1/3, 1/4, 1/6, 1/8, 1/12, 1/15, 1/25, 1/30, w zależności od liczby klatek na sekundę |
Regulacja częstotliwości | 24,00 Hz* do 250,40 Hz (*) Częstotliwość będzie zależeć od wartości ustawienia liczby klatek na sekundę. |
Niestandardowy tryb obrazu | |
Nośnik zapisu | Złącze HDMI (typ A) (tylko wyjście) |
Główne ustawienia przyciemniania | -50 do +50 |
Główne ustawienie czerni | Od -50 do +50 dla każdego z kanałów R, G, B |
Poziom gamma czerni | Regulowany poziom, zakres i punkt |
Nasycenie ciemnych obszarów | Regulacja nasycenia kolorów w obszarach o niskiej jasności w zakresie od -50 do +50 |
Punkt przegięcia | Regulacja właściwości ekspozycji, określenie punktu początkowego, szczytowego oraz nasycenia |
Ostrość | Adjustment for Level (Regulacja dla poziomu), H Detail Freq. (Uwydatnianie szczegółów w poziomie), Coring, HV Detail Balance (Balans szczegółów w poziomie/pionie), Limit (Ograniczenie), Select (Wybór), Knee Aperture (Wyostrzenie jasnych obiektów) oraz Level dependent sharpness (Ostrość zależna od poziomu) |
Redukcja szumów | Wyłączona, włączona (1 do 12) |
Szczegółowość odwzorowania skóry | Wył., Niska, Średnia, Wysoka / Barwa, Chroma, Obszar, Jasność. 32 stopnie |
Selektywna redukcja szumów | Wył., Niska, Średnia, Wysoka / Barwa, Chroma, Obszar, Jasność. |
Matryca kolorów | Regulacja fazy, wzmocnienia i RGB w połączeniu z wyborem ustawień Gamma |
Balans bieli | AWB, ustawienie użytkownika 01 (zakres ustawień: od 2000 K do 15 000 K / od -20 CC do +20 CC), światło dzienne, żarówka, ustawienia (A/B) |
Korekcja kolorów | Wybór obszaru / rewizja dwóch obszarów |
Poziom ustawienia | -50 do +50, Wł./Wył. |
Ograniczenie 100% IRE | Ograniczenie wyjścia do 100% po regulacji konfiguracji |
Dane techniczne dotyczące Wi-Fi i GPS | |
Informacje GPS (moduł dodatkowy) | Szerokość i długość geograficzna / wysokość, uniwersalny czas koordynowany (UTC) |
Balans bieli | |
Automatyczny | TAK |
Zaprogramowane ustawienia | Światło dzienne (5400 K), Żarówka (3200 K), Kelvin (2000–15000 K, interwał 100 K), zestaw A, zestaw B |
Dopasowanie balansu bieli | Tak, do wcześniejszych modeli |
Przesunięcie balansu bieli | TAK. Od -9 do +9 (tylko dla ustawień Daylight (Światło dzienne) i Tungsten (Żarówka)) |
Regulacja balansu czerni | TAK |
Kod czasowy | |
System zliczania | Regen, RecRun, FreeRun, External, Hold (dla niektórych częstotliwości nagrywania klatek dostępny system Drop frame) |
Ustawienie wartości początkowej | Wybór „00:00:00:00”, ustawienie, kasowanie |
Dźwięk | |
Nagrywanie | Nagrywanie wewnętrzne i Capture Drive: liniowe kodowanie PCM 48 KHz, 24-bity, 4- kanały RAW (wyjście SDI): liniowe kodowanie PCM 48 KHz, 16-bitów, 2-kanały Dostępne cyfrowe wejście po dwóch kanałach (XLR), wejście analogowe, standardy AES3 (48 kHz / 24-bity / 2 kanały). |
Różne | |
Wymiary (tylko korpus) | (szer. × wys. × dł.) Model EF Około 167 × 154 × 327 mm Model PL Około 167 × 154 × 336 mm |
Masa (sam korpus) | EOS C700 FF EF: około 3440 g EOS C700 FF PL: około 3615 g, oba STC |
Masa (akcesoria) | Zespół uchwytu mikrofonu: około 80 g / podstawa z zaciskiem: około 120 g / Rączka: około 260 g / mocowanie modułu rozszerzającego: około 9 g / płyta wzmacniająca: Około 56 g / EVF-V70: około 830 g / SG-1: około 565 g / SU-15: około 930 g / OU-700: około 375 g / UC-V75: około 50 g / UC-V1000: około 450 g / kabel UN-5: około 80 g (2,8 oz.) |
Zakres temperatury pracy | W przybliżeniu od 0 do 40°C, wilgotność względna 85% W przybliżeniu od -5 do 45°C, wilgotność względna 60% |