Tak w wypadku aparatów, tak i w przypadku kamery wybór obiektywu jest kluczowy dla dalszego komfortu pracy - ale także rozwoju, kreatywności i spełnienia potrzeb. Szkła stosowane w filmowaniu mają też nieco inną specyfikację niż te stosowane w lustrzankach. Przede wszystkim układy AF pracujące w nich muszą być relatywnie ciche by nie emitować dźwięku do czułych układów rejestracji audio w kamerze, a także nie powodować wibracji by nie zakłócać obrazu przekazywanego na matrycę. Stąd wymagania względem nich są nieco wyższe niż w wypadku lustrzanek, choć parametry kluczowe jak jasność i ostrość pozostają takie same. W ofercie znajdziesz doskonałe szkła Zeiss, Canon i Fujinon, są też nowe obiektywy Samyang Rokinon. Pozwala to na swobodny dobór szkła pod kątem możliwości finansowych i potrzeb czysto technicznych.
Obiektywy, szkła, słoiki, na planach filmowych można czasem usłyszeć przeróżne synonimy związane z obiektywami. Dobre szkła filmowe są niestety zdecydowanie droższe od obiektywów fotograficznych, ale swoją cenę nadrabiają jakością obrazu. Piękne flary przy kręceniu pod źródło światła, idealna ostrość, odwzorowanie kolorów, wszystko to zależy właśnie od obiektywu dobranego do kamery. Wielu z producentów, rozwija swoją technologię od naprawdę wielu lat, tak jak np firma Cooke, która produkuje obiektywy od 1894 roku. Wiele lat minęło od powstania pierwszych obiektywów, nie zmienia się jednak ludzka radość i zachwyt nad stworzonymi przy ich pomocy ujęciami. Obiektywy filmowe pozwalają nam przenosić otaczającą nas rzeczywistość do filmowego świata w najpiękniejszy możliwy sposób.
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.