Koszt wysyłki:od 16,00 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Kurier DPD - 16,00 złKurier DPD pobranie - 27,00 złKurier błyskawica, dostawa w dniu zamówienia na terenie Poznania. - 35,00 złOdbiór osobisty - 0,00 zł
Canon EOS R5 C, niby aparat bezlusterkowy, a jednak kamera systemu Cinema EOS
W 2011 roku pojawił się system Cinema EOS i choć kolejne modele EOS 5D wciąż zapisywały się jako ważne dla branży filmowej lustrzanki, to przez dekadę brakowało punktu stycznego na linii aparatów i kamer tej marki. Zapowiedzią stały się nie tyle pierwsze pełnoklatkowe bezlusterkowce Canon wprowadzone na rynek w 2018 roku, co zaprezentowany w 2020 roku Canon EOS R5. Pierwszy praktycznie profesjonalny aparat bezlusterkowy z możliwością filmowania w rozdzielczości 8K. Canon EOS R5 to świetna konstrukcja wciąż jednak aparat z możliwością filmowania.
Co czyni Canon EOS R5 C innym niż Canon EOS R5?
Nowy Canon EOS R5 C sprawia, że zastosowanie określenia aparat-kamera czy też kamera-aparat oraz traktowanie go jako urządzenia hybrydowego jest w pełni uzasadnione. Już nawet wygląd zewnętrzny, który może wydawać się nieco pokraczny, sugeruje że jest to połączenie Canona EOS R5 z czymś jeszcze.
Tryb aparatu i tryb kamery w Canon EOS R5 C. Tym razem to dwie w pełni rozdzielne funkcje
Canon EOS R5 C dysponuje także zoptymalizowaną wewnętrzną konstrukcją, która pozwala wykorzystywać go efektywnie zarówno jako aparat lub jako kamerę. Spójnik lub, a nie i, jest tu bardzo ważny. Bowiem jedną z cech charakterystycznych Canona EOS R5 C jest całkowita rozdzielność trybu aparatu oraz kamery.
Dla kogo Canon EOS R5 C będzie dobrą propozycją?
Canon EOS R5 C jest specyficznym urządzeniem. Z pewnością rozszerzeniem funkcjonalności jaką oferował jako aparat bezlusterkowy Canon EOS R5 (minus mechaniczna stabilizacja matrycy), ale nie jest to ani następca czy też zastępca tego modelu.
System
Filtr kolorów podstawowych RGB (matryca Bayera)
Tryby matrycy
Pełna klatka (8K) / Super 35 mm (wycinek kadru) / Super 16 mm (wycinek kadru)
Łączna liczba pikseli
W przybliżeniu 47,10 megapiksela
Efektywna liczba pikseli
Tryb wideo:
W przybliżeniu 35,40 megapiksela (8192 × 4320): przy rozdzielczości 8192 × 4320, 4096 × 2160 lub 2048 × 1080
W przybliżeniu 33,20 megapiksela (7680 × 4320): przy rozdzielczości 7680 × 4320, 3840 × 2160 lub 1920 × 1080
Tryb zdjęć:
W przybliżeniu 45 megapikseli (8192 × 5464)
Efektywny rozmiar ekranu matrycy
36,0 × 19,0 mm (40,7 mm po przekątnej): przy rozdzielczości 8192 × 4320, 4096 × 2160 lub 2048 × 1080
33,8 × 19,0 mm (38,8 mm po przekątnej): przy rozdzielczości 7680 × 4320, 3840 × 2160 lub 1920 × 1080
Zakres dynamiczny
Canon Log 3: 1600% / 14 stopni (przy ISO 800)
Wide DR: 800% (przy ISO 400)
Procesor obrazu
Typ
DIGIC X
Obiektyw
Mocowanie obiektywu
Mocowanie Canon RF
Zgodne obiektywy: wszystkie obiektywy RF i EF
(w tym obiektywy EF-S / obiektywy filmowe EF)
Współczynnik powiększenia obiektywu
Pełnoklatkowy:
długość ogniskowej × około 1,0
Super 35 mm (wycinek kadru):
rozdzielczość 5952 × 3140, 4096 × 2160 lub 2048 × 1080: rzeczywista ogniskowa × około 1,460
rozdzielczość 3840 × 2160, 1920 × 1080 lub 1270 × 720: rzeczywista ogniskowa × około 1,534
Super 16 mm (kadrowanie):
w rozdzielczości 2976 × 1570 lub 2048 × 1080: rzeczywista ogniskowa × około 2,920
w rozdzielczości 1920 × 1080 lub 1270 × 720: rzeczywista ogniskowa × około 3,069
Korygowanie jasności brzegów
Tak
Korygowanie aberracji chromatycznej
Tak
Korygowanie dystorsji
Tak, tylko obiektywy z mocowaniem RF
Korekcja dyfrakcji
Tak
Filtr szary
Nie
Regulacja ostrości
Za pomocą obiektywu, aplikacji Browser Remote, Camera Connect lub EOS Utility
Regulacja przysłony (obiektywy z mocowaniem EF)
1/2 stopnia, 1/3 stopnia lub sterowanie FINE
Obsługa technologii Cooke/I
Nie
Obsługa obiektywów anamorficznych
Tak, x2,0 / x1,8 / x1,3
Układ stabilizatora obrazu
Tak, 5-osiowy stabilizator obrazu. Parametry z obsługiwanymi obiektywami z optycznym stabilizatorem obrazu dla optymalnej wydajności
Nagrywanie
Nośniki do nagrywania wewnętrznego
1 karta CFexpress (CFexpress 2.0 typ B)
1 karta SD (SD/SDHC/SDXC)
(nagrywanie na karcie SD z przepływnością do 650 Mb/s)
Czas nagrywania1
Cinema RAW Light LT: 8192 × 4320: 1070 Mb/s, 63 min
Cinema RAW Light ST: 8192 × 4320: 1650 Mb/s, 41 min
Cinema RAW Light HQ: 5952 × 3140: 1770 Mb/s, 38 min
XF-AVC / MXF: 4096 × 2160: 410 Mb/s, 156 min
MP4 (HEVC): 4096 × 2160: 225 Mb/s, 285 min
MP4 (H.264): 4096 × 2160: 150 Mb/s, 428 min
Format nagrywania
Tryb wideo:
Cinema RAW Light (CRM): 12-bitowy format RAW
XF-AVC (MXF): 10-bitowy format 4:2:2 (ALL-I lub Long GOP)
HEVC (MP4): 10-bitowy format 4:2:2 / 10-bitowy format 4:2:0
H.264 (MP4): 8-bitowy format 4:2:0
Tryb zdjęć:
RAW / C-RAW / Dual Pixel RAW2 / HEIF3 / JPEG
Nagrywanie przechodzące
Tak
Nagrywanie (jednoczesne) w dwóch gniazdach
Tak
Jednoczesne nagrywanie w różnych formatach
Tak, w trybie podwójnego nagrywania
Dostępne opcje: [CRL / XF-AVC / MP4] [All-I / Long GOP] [4:2:2 10-bit / 4:2:0 10-bit / 4:2:0 8-bit] [8K / 4K / 2K / FHD]
Częstotliwość systemowa / prędkość nagrywania
Tryb 59,94 Hz (59,94p / 59,94i / 29,97p / 23,98p)
Tryb 50,00 Hz (50,00p / 50,00i / 25,00p)
Tryb 24,00 Hz (24,00p)
Szybkość transmisji bitów / głębia bitowa Cinema RAW Light (PAL)
12-bitowy Cinema RAW Light LT4:
8192 × 4320 / 50P / 2140 Mb/s: około 31 min
8192 × 4320 / 25P / 1070 Mb/s: około 63 min
5952 × 3140 / 50P / 1140 Mb/s: około 59 min
5952 × 3140 / 25P / 556 Mb/s: około 122 min
2976 × 1570 / 50P / 287 Mb/s: około 237 min
2976 × 1570 / 25P / 144 Mb/s: około 474 min
12-bitowy Cinema RAW Light ST:
8192 × 4320 / 25P / 1650 Mb/s: około 41 min
5952 × 3140 / 50P / 1750 Mb/s: około 39 min
5952 × 3140 / 25P / 871 Mb/s: około 78 min
2976 × 1570 / 50P / 441 Mb/s: około 154 min
2976 × 1570 / 25P / 221 Mb/s: około 308 min
12-bitowy Cinema RAW Light HQ:
5952 × 3140 / 25P / 1770 Mb/s: około 38 min
2976 × 1570 / 50P / 896 Mb/s: około 76 min
2976 × 1570 / 25P / 448 Mb/s: około 152 min
Szybkość transmisji bitów / próbkowanie przy nagrywaniu XF-AVC (PAL)
10-bitowy format 4:2:2 (kompresja wewnątrzklatkowa)5:
4096 × 2160 lub 3840 × 2160 / 50P / 810 Mb/s: około 79 min
4096 × 2160 lub 3840 × 2160 / 25P / 410 Mb/s: około 156 min
2048 × 1080 lub 1920 × 1080 / 50P lub 50i / 310 Mb/s: około 207 min
2048 × 1080 lub 1920 × 1080 / 25P / 160 Mb/s: około 401 min
10-bitowy format 4:2:2 (Long GOP):
4096 × 2160 lub 3840 × 2160 / 50P / 260 Mb/s: około 246 min
4096 × 2160 lub 3840 × 2160 / 25P / 160 Mb/s: około 401 min
2048 × 1080 lub 1920 × 1080 / 50P lub 50i / 50 Mb/s: około 1284 min
2048 × 1080 lub 1920 × 1080 / 25P / 50 Mb/s: około 1284 min
Szybkość transmisji bitów / próbkowanie przy nagrywaniu MP4 (PAL)
10-bitowy format HEVC 4:2:2 (Long GOP)6:
8192 × 4320 lub 7680 × 4320 / 25P / 540 Mb/s: około 118 min
4096 × 2160 lub 3840 × 2160 / 50P / 225 Mb/s: około 285 min
4096 × 2160 lub 3840 × 2160 / 25P / 135 Mb/s: około 475 min
2048 × 1080 lub 1920 × 1080 / 50P lub 25P / 50 Mb/s: około 1284 min
10-bitowy format HEVC 4:2:0 (Long GOP):
8192 × 4320 lub 7680 × 4320 / 25P / 400 Mb/s: około 160 min
4096 × 2160 lub 3840 × 2160 / 50P / 170 Mb/s: około 377 min
4096 × 2160 lub 3840 × 2160 / 25P / 100 Mb/s: około 642 min
2048 × 1080 lub 1920 × 1080 / 50P lub 25P / 35 Mb/s: około 1834 min
8-bitowy format H.264 4:2:0 (Long GOP):
4096 × 2160 lub 3840 × 2160 / 50P lub 25P / 150 Mb/s: około 428 min
2048 × 1080 lub 1920 × 1080 / 50P lub 25P / 35 Mb/s: około 1834 min
Szybkość transmisji bitów / próbkowanie przy nagrywaniu Proxy (PAL)
8-Bitowy format XF-AVC 4:2:0 (Long GOP)
2048 × 1080 lub 1920 × 1080 / 50P / 35 Mb/s
2048 × 1080 lub 1920 × 1080 / 25P / 24 Mb/s
8-bitowy format H.264 MP4 4:2:0 (Long GOP)
2048 × 1080 lub 1920 × 1080 / 50P lub 25P / 9 Mb/s
Zwolnione/przyspieszone tempo
Zapis 8K do 30 kl./s (60 kl./s z zasilaniem zewnętrznym)
Nagrywanie 4K / FHD: do 120 kl./s
Dostępne opcje nagrywania dźwięku i automatycznej regulacji ostrości.
Zapis interwałowy
Tak
Rejestracja klatek
Tak
Buforowanie (w pamięci podręcznej)
Tak, 3 sekundy (tylko nagrywanie w formacie XF-AVC lub MP4)
Zebra
Poziom 1; Poziom 2; Obydwa
Wyprowadzenie sygnału przez złącze HDMI: tak
Znaczniki
Możliwość włączenia/wyłączenia: środek, poziomy, siatka, proporcje, strefa bezpieczeństwa oraz znacznik prostokątny i określony przez użytkownika. Możliwość wyboru koloru: żółty, niebieski, zielony, czerwony, czarny, szary i biały.
Wizjer elektroniczny (EVF)
Wbudowany wizjer elektroniczny
Kolorowy wizjer EVF OLED o przekątnej 0,5 cala, 5,76 mln punktów
Opcjonalne akcesoria EVF
ND.
Wejścia/wyjścia
Wejście audio
1 wejście mikrofonowe 3,5 mm
1 wbudowany mikrofon monofoniczny
(wejście XLR dostępne za pośrednictwem akcesorium TASCAM CA-XLR2d-C)
USB
1 port USB-C (3.2 Gen1) do zasilania, ładowania i komunikacji (wyjście wideo UVC / aplikacja Content Transfer Mobile)
Wyjście SDI
Nie
Używanie sygnału kodu czasowego
1 port DIN 1.0/2.3 (wejście/wyjście)
Genlock
Nie
Synchronizacja
1 port synchronizacji lampy błyskowej
Wyjście DC
Nie
Wejście DC
Tak, za pomocą adaptera prądu stałego DR-E6C
Złącze zdalnego sterowania
1 złącze typu N3
Złącze sterowania bezprzewodowego
Dostępne za pośrednictwem akcesorium WFT-R10
Złącze obiektywu
Nie
Złącze Ethernet
Dostępne za pośrednictwem akcesorium WFT-R10
Strumieniowa transmisja IP / FTP
Tak, dostępne za pośrednictwem akcesorium WFT-R10
Protokół: UDP, RTP i RTP+FEC
Tablice LUT użytkowników
Tak, wbudowane tablice LUT / funkcja asystenta podglądu do monitorowania obrazu na ekranie LCD / EVF / wyświetlaczu podłączonym do złącza HDMI.
Niestandardowe tablice LUT można stosować bezpośrednio do nagrań wewnętrznych za pomocą funkcji Look File (zgodność z plikami .cube z siatką 17 lub 33).
Złącze wideo
Nie
Domyślne ustawienia przycisków funkcyjnych
One-Shot AF
Powiększenie
DISP
Menu
Tryb Push Auto Iris
Blokada AF
Menu z możliwością przypisania przycisku
Informacje o panelu wyświetlacza
Blokada przycisków
(nieprzypisany)
FUNC
(nieprzypisany)
Ustawienie balansu bieli
Przyciski przypisywane przez użytkownika
13 przycisków z możliwością przypisania (numerowane) na korpusie kamery. Ponad 80 opcji za pośrednictwem menu
Pomiar ekspozycji
Tryb wideo:
standardowy, praca pod światło, oświetlenie punktowe
Tryb zdjęć:
wielosegmentowy, skupiony, punktowy, centralny punktowy, połączony z punktem AF, centralnie ważony uśredniony
Korekta ekspozycji
Tak
Tryb automatycznej ekspozycji
Tak (tryb wideo: Auto Iris / ISO)
Tryb Push Auto Iris
Tak
Blokada ekspozycji
Tak
Ustawienie automatycznego sterowania wzmocnieniem
Tak
Czułość ISO
Tryb wideo:
od ISO 100 do ISO 25 600 / 102 400* (z dokładnością do 1 lub 1/3 stopnia)
* Po rozszerzeniu zakresu czułości
Tryb zdjęć:
od ISO 100 do ISO 51 200 / 102 400* (z dokładnością do 1 lub 1/3 stopnia)
* Po rozszerzeniu zakresu czułości
System autofokusa
Tryb wideo:
Dual Pixel CMOS AF, AF z wykrywaniem oczu, EOS iTR AF X
Tryb zdjęć:
Dual Pixel CMOS AF II
Rozmiary ramki AF
Duży; ekwiwalent mniej więcej 20% (pionowo) × 25% (poziomo) zakresu wyświetlanego obrazu
Mały; ekwiwalent mniej więcej 20% (pionowo) × 8% (poziomo) zakresu wyświetlanego obrazu
Cały obszar; wielkość odpowiadająca około 80% powierzchni matrycy
Tryby automatycznej regulacji ostrości
Tryb One-Shot AF, ciągły AF, ciągły AF: tylko bliskie ustawienie ostrości
Funkcja AF z wykrywaniem twarzy
Priorytet twarzy / AF tylko z wykrywaniem twarzy, wyostrzanie oczu
Prowadnica regulacji ostrości
Wsparcie ręcznej regulacji ostrości w przypadku obiektywów zgodnych z mocowaniem RF lub EF oraz obiektywów Cine Servo firmy Canon
Ustawienie wzmocnienia
Od -6 dB do 42 dB / 54 dB* (z normalną lub dużą dokładnością) * Po rozszerzeniu zakresu czułości
Migawka
Tryby kontroli
Tryb wideo:
Off (Wył.); Speed (Czas otwarcia); Angle (Kąt); Clear Scan (Krótkie czasy); Slow (Długi)
Tryb zdjęć:
Mechaniczna, elektroniczna 1. kurtyna, elektroniczna
Czas naświetlania
Tryb wideo:
Od 1 s do 1/2000 w zależności od liczby klatek na sekundę i trybu sterowania migawką, 39 opcji ustawień
Tryb zdjęć:
30–1/8000 s (z dokładnością do 1/2 lub 1/3 stopnia)
tryb Bulb (pełny zakres czasów naświetlania; dostępny zakres zależy od trybu fotografowania)
Kąt migawki
Od 11,25º do 360º, w zależności od liczby klatek na sekundę
Długa ekspozycja (SLS)
1/3, 1/4, 1/6, 1/8, 1/12, 1/15, 1/25, 1/30, w zależności od liczby klatek na sekundę
Regulacja częstotliwości skanowania
Od 24,00 Hz8 do 250,40 Hz
Niestandardowy tryb obrazu
Zapisane konfiguracje
Tryb wideo:
C1: BT.709 Wide DR (BT.709 Gamut)
C2: Canon Log 3 (Cinema Gamut)
C3: PQ (BT.2020 Gamut)
C4: HLG (BT.2020 Gamut)v
C5. BT.709 Standard (BT.709 Gamut)
C6. EOS Standard (BT.709 Gamut)
C7. EOS Neutral (BT.709 Gamut)
Od USER8 do USER20 (Wide DR / BT.709 Gamut)